י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

לרנר הבטיח רק לחרדים • חשיפה

בתגובה לעתירת לרנר כנגד המכרזים בבית שמש, שולפים ב'סיעה המרכזית' מסמך בו התחייב לרנר: לאכלס את רמה ג' כולה בחרדים • לרנר: "בעיה בהבנת הנקרא. הבטחתי את רמה א'" • בפנים: המסמך

שינה את עורו. שלום לרנר
שינה את עורו. שלום לרנר



הציבור החרדי חש במצוקה. כל-כך הרבה תקוות נתלו ברמת המריבה עתירת הממדים, כל-כך הרבה זוגות צעירים חשבו להיגאל ממצוקת הדיור המעיקה, וכל-כך הרבה קבלנים כבר ראו את חלום חייהם קורם עור וגידים.

אבל היה מי שהחליט לתקוע מקלות בגלגלי הטרקטורים, ולקבור את המכרזים, שעמדו לפני הישורת האחרונה שלהם, עמוק-עמוק בתיקיות בית המשפט.

העתירה המתוקשרת כנגד מכרזי רמת בית שמש ג', שהגיש חבר מועצת העיר בית שמש שלום לרנר, מכה גלים. העתירה, שנחשפה אתמול (ב) לראשונה באתר 'בחדרי חרדים', לוותה בטענות קשות שהטיח מר לרנר נגד המכרז.

כתבות קודמות בנושא:

העתירה שתקפיא את המכרזים • חשיפה
אבוטבול זועם: זה יחזור אליהם כבומרנג • ראיון

טיעונו המרכזי של לרנר, צוטט מפיו, בראיון ל'בחדרי חרדים': "אם המכרזים יעברו וייצאו לפועל - זה יהיה צעד הרה-אסון לעיר, צעד שיעמיד את בית שמש בפני מציאות מסוכנת, שבה תהפוך העיר לחרדית לחלוטין וכל שאר המגזרים יידחקו החוצה, העיר הזאת תשחיר ותהפוך לחרדית. אני וחבריי להגשת העתירה, ממש לא רוצים בכך", אמר יו"ר המפד"ל שפרש זה לא מכבר מהקואליציה העירונית.

אבל מה שלרנר שכח לספר לציבור ולשופטים, האמורים לדון בעתירתו, הוא, כי רק לפני שנה וקצת, הוא השמיע זמירות שונות לחלוטין. אז, כך מתברר, לא היתה לו כל בעיה עם העובדה כי הרמה העתידית תהיה חרדית למהדרין, בכל מאת אחוזיה.

הימים היו ימי טרום בחירות, בחירות בהן כידוע תמכה 'הסיעה המרכזית' של חסידי גור במועמדותו של לרנר לראשות העירייה - תמיכה שזיכתה את הסיעה בקיתונות של רותחין מציבורים שונים בעיר, ובאות קין שהשפעותיו הרחיקו הרבה מעבר לתחומי עיר השמש העולה.

אלא שהתמיכה הזו גובתה, מטבע הדברים, במסמך כתוב וחתום בין הצדדים, ובו הסכמות לשיתוף פעולה והתחייבות לתוכניות עתידיות שימומשו במידה ויזכה המועמד לרנר.

הסיעה המרכזית: רצינו את טובת הציבור

המסמך, הנחשף כאן לראשונה, כולל בתוכו סעיפים המתייחסים לקידום הבניה ברמת שמש ג' - סעיפים האומרים, בין היתר, כך: "הצדדים רואים עין בעין את המטרה להביא לבניה מיידית ורחבה של יח"ד ברמת בית שמש ג'.

"מאפייני התב"ע בכל הפרויקטים החדשים", ממשיך לשון המסמך שנחתם בידי שני הצדדים, "יהיו אותם המאפיינים של רמת בית שמש א' ורמת בית שמש ב', או ככל שיוסכם אחרת על ידי שתי הסיעות". סוף ציטוט.

מאפייני התב"ע של רמת בית שמש א' וב', למי שאינו מתמצא, הם מאפיינים של בניה לציבור החרדי. לא תמצאו שם דירות בנות 200 מ"ר או מגדלי דירות בני 13 קומות. מה שמתבטא בשטח באכלוס חרדי הומגוני של שתי הרמות. המשמעות של ההסכם, אומרים לנו מהעירייה, היא של 80% אכלוס חרדי.

כיום, לאחר שלרנר מיצב את עצמו בפוזיציה המתנגדת לאוכלוסייה החרדית בעיר ומצר את צעדיה - מוצאת את עצמה 'הסיעה המרכזית' שתמכה בו, בעמדת מגננה.

"מה שעמד בראש מעיינינו לפני הבחירות, היה טובת הציבור, כמו גם האפשרות לפתרון של דיור מוזל לכלל הציבור החרדי" אומרים ל'בחדרי חרדים' גורמים בסיעה המרכזית הקשורים להסכם. "זו הסיבה שסעיפים אלו הם עיקרו של המסמך.

"חד משמעית", מוסיפים בסיעה המרכזית, "מר לרנר הסכים מראש לאכלוס חרדי מלא של רמת בית שמש ג'. אז לא הפריע לו ששכונה חרדית במקום תביא להתחרדותה של העיר. מעניין מה השתנה מאז", אומרים בסיעה בסרקזם.

מה שהשתנה, הוא כנראה ההפסד הצורב.

ההסכם שנחתם לפני שנה. בלעדיצילום: ההסכם שנחתם לפני שנה. בלעדי
ההסכם שנחתם לפני שנה. בלעדי


"סופו מעיד על תחילתו"

אתר 'בחדרי חרדים' פנה עם המסמך אל ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, שלרנר הוא עושה-הצרות שלו כיום.

• מה נשתנה, שאלנו את אבוטבול. מדוע היום הוא נלחם נגד איכלוס חרדי, בעוד שלפני שנה הוא היה מוכן למכור את כל הרמה, במאת האחוזים, למגזר החרדי?

לאבוטבול תשובה מן המוכן: "כאשר שלום לרנר התמודד לראשות העיר, הוא היה מוכן למכור את כל העיר לחרדים, הכול בכדי לקבל את הראשות.

"היום, כשבהוגנות ומתוך מחויבות לכלל הציבור בעיר, הוחלט על חלוקה של שליש לכל אוכלוסיה, הוא מתנפל ופונה לבג"ץ במטרה לגרום לכך ששום חרדי לא יקבל כלום", מתלונן ראש העירייה.

"ניתן לומר", מטיח אבוטבול, "כי סופו של שלום לרנר מעיד על תחילתו. אנחנו שמחים שהוא לא נבחר. אחרת הוא היה מגרש את כל החרדים מהעיר. קצת כואב שאדם המייצג ציבור שחווה גירוש, בהתנתקות מגוש קטיף, חפץ כאן לגרש יהודים שגרים בצורה לגיטימית, מחבל ארץ בארץ ישראל".

ואגב, גם בסיעה המרכזית מביעים ביקורת קשה על התנהלותו הנוכחית של שלום לרנר, ומביעים תמיכה מלאה בראש העיר הנוכחי.

הסיעה מציגה עמידה איתנה לצידו, וחולקת שבחים להתנהלותו הכללית של הראיס בבית שמש, על אף שנבחר למורת רוחם וניצחונו היה עבורם הפסד צורב. תמיכה שמתבטאת, בין היתר, בפרסום המסמך שמתפרסם כאן לראשונה בחשיפה בלעדית.

לרנר: "ההסכם מדבר על חלוקה שווה של רמת בית שמש ג'"

שלום לרנר מוסר בתגובה: "אין בפרסום המסמך לשיתוף פעולה עם הסיעה המרכזית כל חדש. המסמך פורסם בעבר והיה גלוי לפני ואחרי הבחירות. בניגוד לטענות ראש העיר, המעידות על קשיים בהבנת הנקרא, נקבע במפורש כי רמת בית שמש ג תיועד לכלל המגזרים-ההחרדי, החילוני והדתי-לאומי.

המסמך קובע כי הבנייה תהיה על בסיס התב"ע של רמת בית שמש א' שמוגדרת במשרד השיכון כתב"ע של הציבור הכללי-חילוני ודתי-לאומי!והתב"ע של רמת בית שמש ב'-חרדי.

כל בר דעת יכול לקרוא כי המסמך מתייחס לתב"ע של רמת בית שמש א' המוגדרת כתב"ע של הציבור הכללי ולא להרכב האוכלוסייה המעורב המאכלס אותה כיום.

עמדתי כי צריך לאפשר לכל המגזרים לבנות ברמת בית שמש ג' היתה ידועה גם לשותפיי מהציבור החרדי וגם לשותפיי מהציבור הכללי והם יכולים להעיד על כך באופן ברור.

חבר מועצת העיר הרב ישעיהו ארנרייך, יו"ר אגודת ישראל בעיר בית שמש, יכול לאשר כי ההסכם בנינו מדבר במפורש על חלוקה שווה של רמת בית שמש ג' לכל המגזרים- חילוני- דתי לאומי- חרדי.

אני הודעתי בכל מקום לפני מערכת הבחירות ומיד לאחריה, כי לדעתי רמת בית שמש ג' צריכה להיות מיועדת לכולם ובניגוד לראש העיר אני עומד מאחורי דבריי ולא מנסה להצהיר דבר אחד ולעשות בפועל את הדבר ההפוך. אני לא חתמתי על הסכם אחד עם הציבור החילוני כדי לזכות בקולותיהם ועל הסכם הפוך עם החרדים במטרה דומה.

אין לי ספק שהתנהלותו של ראש העיר תביא בסופו של דבר לפגיעה קודם כל בציבור החרדי. היכולת שלו לאחר שנה בלבד בתפקיד להסתכסך עם כל הציבורים בעיר וליצור אווירת כאוס מוחלט מעידה כי הוא אינו מתאים, חוסר היושר שלו ועמדותיו ההפכפכות מובילות את בית שמש לתקופה של עימותים ומחלוקות מיותרות.

ראוי היה למשה אבוטבול ללמוד שיעור מאורי לופוליאנסקי ראש עיריית ירושלים לשעבר כיצד אפשר לנהל עיר לא פחות מורכבת שיש בה ממגזרים שונים ואכלוסיות שונות בלי מלחמות ומאבקים- כאשר כל ציבור מקבל את המגיע לו. התנהלות מתוקנת של ראש העיר היתה יכולה להבטיח לכל מגזר את הצרכים שלו ולאפשר חיים בכבוד ובשלום של הגוונים המרכיבים את העיר בית-שמש.

כל מאבקנו, כולל העתירה לבית המשפט המחוזי, לגבי הבנייה ברמת בית-שמש ג' הוא להבטיח שהחלטות והסכמים יכובדו ושכל המגזרים יקבלו את מקומם הראוי בעתידה של בית שמש.

וכפי שהדבר בא לידי ביטוי גם בהחלטת מועצת העיר בית שמש שנתמכה על ידי כל הסיעות החרדיות בעיר, לחלוקה שווה והוגנת של שליש שליש שליש.

לצערי המציאות בשטח מוכיחה כי התנהלותו הדורסנית והלא ישרה של משה אבוטבול מובילה למחלוקות, פילוגים ולעיכובים בבניית העיר דבר הפוגע בכולם כולל בציבור החרדי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}