י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

מה חיפש ערבי בישיבת חב"ד בצפת?

צעיר ערבי הצליח לחדור אל תוך הישיבה ולרשום את נוהלי החיים בפנימייה. משנחשף ונמלט, נפלה תעודת הזהות שלו. המשטרה: שיחררנו אותו. הוא ללא עבר פלילי או ביטחוני

צפת. צילום אילוסטרציה: נחמן וייס
צפת. צילום אילוסטרציה: נחמן וייס

מה חיפש צעיר ערבי בישיבת חב"ד בצפת? את השאלה הזו שואלים עצמם מנהלי הישיבה כמו גם התלמידים הלומדים במקום. זאת אחרי שהערבי הצליח לחדור אל תוך הישיבה ולרשום את נוהלי החיים בפנימייה.

לפי אתר COL, בחורי הישיבה סיפרו כי בסוף-השבוע הבחינו בצעיר אלמוני מסתובב בין חדרי הפנימיה. על-פי תיאורם, הוא היה חבוש בכיפה וציצית. אולם, כאשר אחד מבחורי הישיבה ניגש אל הצעיר ושאל אותו: "הנחת תפילין?" - הערבי נבהל ונמלט במהירות מהבניין.

הבחורים החלו לדלוק אחריו, אך הוא נמלט במהירות. במהלך מנוסתו נפלה תעודת הזהות שהייתה ברשותו, והבחורים גילו כי מדובר בערבי.

תלונה הוגשה למשטרה, שלאחר בדיקה הבהירה, כי מדובר בצעיר ערבי ללא עבר פלילי או ביטחוני, וכי עוד באותו היום הוא שוחרר לביתו.

כזכור, לפני כשבועיים נלכד בארצות-הברית ערבי ממוצא פקסטני, החשוד במעורבות בפיגועי הטרור במומביי שבהודו. על פי החשד, האיש התחפש ליהודי ושהה בבית חב"ד במומביי, למד את התנהלות המקום, כמו גם יתר הזירות בהם התרחשו הפיגועים, ובכך סלל את הדרך לאירועי הדמים.

קישורים:
מקור: col
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}