י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

העתירה שתקפיא את המכרזים • חשיפה

9 מחברי מועצת בית שמש, הגישו עתירה לביהמ"ש, בה הם מבקשים להקפיא מיידית את כל הליכי המכרזים ברמה ג' • שלום לרנר, בראיון ראשון: "עבדו עלינו. הכול מיועד לחרדים. זה אסון"

"סכנה לעיר בית שמש". שלום לרנר
"סכנה לעיר בית שמש". שלום לרנר



הפתעה גדולה והלם מוחלט, אופפים כעת את העיר בית שמש: אחרי כל ההכנות שנעשו, התקוות שנתלו וההליכים לקראת הבנייה שכבר הגיעו לשלבים מעשיים - כעת מרחף סימן שאלה גדול מסביב לפרויקט הבנייה הגדול ברמת בית שמש ג'.

כולם ידעו שזה יגיע, שההתנגדות המגובשת של כמעט מחצית מחברי העירייה, תביא לידי תקיעת מקלות בגלגלי המכרזים. איש לא ידע מאיזה כיוון זה יבוא.

היום זה הגיע, ובהפתעה מוחלטת.

תשעה מחברי מועצת עיריית בית שמש, הגישו היום (ב') בצהריים, עתירה מנהלית משותפת לבית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, נגד המכרזים המתגבשים לקראת תנופת הבנייה ברמת בית שמש החדשה.

הגורמים שנגדם מוגשת העתירה, הם: אריאל אטיאס, שר הבינוי והשיכון; משה אבוטבול, ראש עיריית בית שמש ומינהל מקרקעי ישראל.

בעתירה הבהולה, מבקשים חברי המועצה מבית המשפט, כי יורה מיידית על הקפאת המכרזים כולם, ועל הפסקת ההליכים לקראת הבנייה בעיר. על העתירה, המלווה בנימוקים ובטיעונים, חתומים כאמור תשעה מחברי מועצת העירייה, המתנגדים בכל תוקף להוצאת המכרזים ולבניית הרמה החדשה בעיר.

בראש העתירה, עומד חבר המועצה שלום לרנר, נציג סיעת המפד"ל. לרנר, שכזכור הציב עצמו לפני שנה כמועמד לראשות העיר ונתמך בידי חסידות גור בעיר, גיבש את המהלך, תיאם בין חברי העירייה, והביא את העתירה אל משכן בית הדין הגבוה לצדק.

תשעת הדרישות המרכיבות את העתירה, תובעות מבית המשפט כי יורה למשיבים לשנות את הנהלים, ולעשות הכול בכדי שהחלוקה באוכלוסיות, תהיה שוויונית בין שלושת המגזרים. כל עוד שתשעת ההוראות לא ייושמו, תובעים העותרים לבטל את המכרזים.

"התנהלות המשיבים עולה לידי התעלמות, היא בלתי נתפסת על הדעת - מעצם קיומה של מועצת העיר על כל החלטותיה", משתלחים העותרים.

"החרדים - תוקפי נשים לא צנועות"

"במידה ובית המשפט לא יתערב יביא הדבר בוודאות להתחרדותה הברורה והמובהקת של העיר בית שמש ולעזיבתם של התושבים שאינם חרדים - תוצאה בעלת השלכות הרת גורל ומרחיקות לכת שאינה רצויה לאף אחד מן המגזרים בעיר".

בין הנימוקים הרבים לעתירה, כותבים תשעת חברי המועצה העותרים: "שכונת רמת בית שמש ב' הינה שכונה מרכזית, הממוקמת על עורק ראשי, המחבר בין השכונות הצפוניות ובין השכונות הדרומיות (בכלל אלו רמת בית שמש א').

"התחרדותה המובהקת של שכונה זו גרמה לבעיות רבות בעיר, שכן הציבור החילוני לא יכול לעבור בעורק זה. כך למשל, תושבים שביקשו להגיע לביתם בשבת נסקלו באבנים, נשים שמלבושן לא היה צנוע דיו הותקפו וככלל מהלך חייהם של התושבים החילונים-מסורתיים הושפע ונפגע באורח משמעותי וקשה משכניהם, התושבים החרדים.

"על תופעה שגורה זו", ממשיכים העותרים, "בדבר תקיפתן של נשים 'לא צנועות', על-ידי גורמים חרדים המשתייכים למשמרות הצניעות בבית שמש, ראו מתוך מאמרו של יהונתן ליס בעיתון 'הארץ'".

וכאן מגיע ציטוט מתוך כתבתו של ליס: "משטרת בית שמש עצרה את החשוד, שלטענתה משתייך למשמרת הצניעות, לאחר שיידה אבנים ובקבוקים, ירק וקילל את הנשים.

"שוטרי תחנת בית שמש עצרו הבוקר (רביעי) גבר חרדי החשוד שתקף נשים כיוון שהלכו בלבוד לא צנוע. על-פי החשד, חשוד יידה אבנים ובקבוקים, ירק וקילל את הנשים ואף גרם נזק למכונית של אחת מהן.

"הנשים שהותקפו, פנו למשטרה ומסרו פרטים אודות האיש, מה שהביא למעצרו. במשטרה אומרים כי החשוד משתייך למשמרת הצניעות".

בתחילת העתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד דפנה הולץ, מסבירים העותרים כי שני האישים שנגדם מכוונת העתירה, אטיאס ואבוטבול, הינם אנשי ש"ס, הדואגים לציבורים שלהם. "אנו קשת רחבה של נציגים, המייצגים את כל האוכלוסיות בעיר בית שמש", מציגים העותרים את עצמם.

סכנה ממשית לעיר

בשיחה שמקיים שלום לרנר עם אתר 'בחדרי חרדים', החושף לראשונה את דבר הגשת העתירה הבהולה, מונה יו"ר סיעת המפד"ל בבית שמש שתי סיבות עיקריות שהובילו אותו ואת חבריו להגיש את העתירה. לדבריו, שתי הסיבות הללו, הן שעומדות בסיס העתירה, העשויה לתקוע את הבנייה בעיר לשנים רבות.

"קודם כול", אומר לרנר לכתב 'בחדרי חרדים', "ראש העיר משה אבוטבול ושר השיכון אריאל אטיאס, הצהירו השכם והערב, כי המכרזים יחולקו לשלושה חלקים, כשכל מגזר בעיר - החילוני, הדתי-לאומי והחרדי - יזכה לשליש אחד.

"כפי שניתן לראות בתנאי המכרז - לא מופיעה שם שום הגבלה האמורה להבטיח את קיומה של החלוקה הזו. כפי הנראה היה מי שעשה זאת בכוונה תחילה, בכדי שבסופו של דבר הכול יילך לחרדים.

"אם היינו יודעים זאת מראש, היינו מתנגדים לזה עוד הרבה לפני כן, ומונעים בכל דרך את אישור ההחלטה העירונית על הוצאת המכרזים", מצהיר לרנר בטון קשה וכעוס.

"ויש סיבה נוספת", אומר שלום לרנר. "אם המכרזים יעברו וייצאו לפועל - זה יהיה צעד הרה-אסון לעיר, שיעמיד את בית שמש בפני מציאות מסוכנת, שבה תהפוך העיר לחרדית לחלוטין. כל שאר המגזרים יידחקו החוצה, והעיר הזאת תשחיר והתפוך לחרדית. אני וחבריי להגשת העתירה, ממש לא רוצים בכך.

"לכן", מנמק יו"ר סיעת המפד"ל, "גיבשתי את הגשת העתירה.

"אני מקווה שבית המשפט יכיר בעתירה, יצדיק את הטיעונים ויקפיא את כל הליכי המכרז המסוכן הזה", מביע לרנר את תקוותו.

ביומיים הקרובים אמור בית המשפט המחוזי להכריע בעתירה הגורלית, ולקבוע בכך לאן מועדות פניה של רמה ג' בבית שמש, שכל-כך הרבה תקוות נתלו בה לאחרונה, כל כך הרבה אנשים נשאו אליה את עיניהם, וכל כך הרבה קבלנים חלמו לבנות אלפים רבים של יחידות דיור.

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב אחרי כל התפתחות שתחול בפרשייה המסעירה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}