י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

גשייד: פירר עוזר בעיקר לחילונים

בתגובה למאמר שפירסם נחמיה שטרסלר נגד ליצמן ואלימלך פירר, משיב מנחם גשייד מלחמה, במדור המכתבים של 'הארץ'. "המאמר של שטרסלר אינו מדויק ומבוסס על נתונים לא נכונים", טוען העוזר של הסגן

מנחם גשייד עם מנכ''ל המודיע הרב אליעזר קנופף. צילום ארכיון
מנחם גשייד עם מנכ''ל המודיע הרב אליעזר קנופף. צילום ארכיון

ברצוני להעמיד דברים על דיוקם. בהתייחס לרב פירר כותב נחמיה שטרסלר כי הפונים הם "חרדים רבים ואף חילונים רבים". כאחד שמתנדב באגודה זה כעשור אני יכול להעיד, כי רוב הפונים הם חילונים, כמו שיעורם בכלל האוכלוסייה, והרב פירר עונה לכל פונה, דתי ושאינו, יהודי ושאינו.

עוד כותב שטרסלר "כי אין רופא שיעז לומר עליו מלה רעה בפומבי". רק לפני כשנתיים התפרסמה כתבת שער במעריב שבה לא מעט רופאים התראיינו בשמם והביעו ביקורת על הרב פירר. כמו כן, הרב מפנה מטופלים לרופאים שאין בינם לבינו כל קשר רק משום שהוא סבור שהם רופאים מיוחדים במינם. לעומת זאת לא פעם רופאים הנחשבים לידידיו מופתעים לדעת שהוא המליץ על רופא אחר.

"פירר אף יושב במועצת המנהלים של בית החולים תל השומר", כותב שטרסלר, אלא שלבית החולים הזה אין מועצת מנהלים ולא כל פורום דומה מכל סוג שהוא.

בהתייחסו לסגן שר הבריאות, שבחצי השנה האחרונה אני משמש כיועצו, כותב שטרסלר, כי יעקב ליצמן "החליט באחרונה להקים ועדת חקירה שתחקור את האשמות החרדים נגד בית החולים הדסה". האמת היא, שליצמן לא הקים ועדת חקירה. אדרבא הוא ביקר כמה פעמים בהדסה, הביע אמון כללי ברופאים והבהיר כי תמיד יש טעויות נקודתיות, ואם יהיה צורך הדבר ייבדק, כמו כל טעות אחרת.

ליצמן אף הבהיר לנציב קבילות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' חיים הרשקו, כי במקרה שהמשפחה תחליט להתלונן נגד בית החולים, תידרש ועדת בדיקה כמו במקרים דומים. אך גם ועדה זו לא הוקמה ולו בשל העובדה שהמשפחה לא פנתה בתלונה רשמית לנציב קבילות הציבור.

עוד כותב שטרסלר, "יהודה משי זהב משתתף בדיונים במערכת הבריאות שבהם מוכרעות שאלות כמו היכן ימוקם מכשיר אם-אר-איי חדש" - לא היה ולא נברא, ואפילו משל לא היה. ראשית ועדת המכרזים של מכשור זה עוד לא החלה לפעול. שנית, משי זהב לא השתתף בשום דיון מקצועי שנערך במשרד. נכון הוא, כי משי זהב ביקש מסגן השר וממנכ"ל המשרד שמכשיר כזה יופנה בין היתר לבדיקת נפטרים, מה שעשוי לדברי הרופאים לחסוך ניתוחים שלאחר המוות. סגן השר העביר את בקשת משי זהב לגורמים הממונים, ותו לא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}