י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ועדת השבת: הסכם ב'אינטל'? לא שמענו

הפלונטר סביב פרשיית 'אינטל', הולך ומסתבך: היום דווח על הסכם שהולך ומתגבש, אלא שבוועדת השבת לא שמעו על כל הסכם. "המשבר בעיצומו", אומרים שם • ויש מי שמשמיע זמירות אחרות • כל הפרטים

אינטל והחרדים. המשבר בעיצומו? צילום: פלאש 90
אינטל והחרדים. המשבר בעיצומו? צילום: פלאש 90

הפלונטר סביב סערת 'אינטל', הולך ומסתבך. המחאה החרדית, שהתחילה בחוגי העדה החרדית והתרחבה אל מרכז הציבור החרדי, לא עומדת לידום, לפחות נכון לשעה זו.

הימים האחרונים עמדו בסימן ניסיונות פשרה והרגעת רוחות. מגעים שונים נעשו בין הצדדים, בגלויט ובסתר. היו רגעים בהם נדמה כי קרובה הפשרה לבוא וכי הפרשייה עומדת לקראת סיומה. היו שחשבו כי מפגיני העדה החרדית יחזרו בקרוב למחות מול חניון קרתא - כתוצאה מהסדר העומד להתקבל בזירת אינטל.

לאורך היממה האחרונה, הופץ מידע רב בנושא, מידע שניסה לפזר את הערפל מסביב לפגישות הנעשות בחדרי חרדים. בין המידע הרב שזרם בנתיבי התקשורת, השתרבבו כמויות גדולות של דיס-אינפורמציה.

אחר הצהריים, נפוצו פרסומים שונים, שדיברו כבר על הסכמות שהושגו בין 'ועדת הרבנים למען קדושת השבת' לבין נציגי חברת 'אינטל'.

הפרסומים דיווחו על הסכם שהושג, ולפיו תתחייב אינטל שלא להעסיק יהודים במפעל בירושלים בשבת. בעקבות כך, דיווחו הפרסומים, ויתרו נציגי הוועדה על ההפגנה והתכוונו להודיע על הרגעת הרוחות.

אלא שבמשרדי הוועדה למען השבת, לא שמעו עדיין על אף הסכם מתגבש. מבחינת הוועדה, המחאה החרדית, בעינה עומדת, נכון לעכשיו.

"נכון לשעה זו, עדיין לא הגיעו הצדדים להסכמה. כל פרסום בנושא, נעשה שלא על דעת ועדת הרבנים, ושלא בידיעתה", אומר מזכיר הוועדה, הרב יצחק גולדקנופף ל'בחדרי חרדים'.

אלא שבזירה החרדית, הקול אינו אחיד. עוזרו של חה"כ אורי מקלב למשל, מזמר זמירות אחרות לחלוטין. "על פניו נראה כי לא תתקיים בשבת הפגנה", אמר עוזרו של הח"כ המעורה היטב בניסונות גיבוש הפשרה בין הצדדים. הוא מוסיף, כי ההחלטה בעניין תתקבל סופית בשעת ערב מאוחרת, לאחר ישיבה מכרעת של ועדת הרבנים בעניין".

לפי פרסומים שהתפרסמו במהלך השבוע, הסכימה אינטל למתווה לפיו תצומצם העסקת עובדים במפעל במהלך השבת, וכי כל העובדים שיעבדו בשבתות לא יהיו יהודים.

בנוסף, דווח בצהריים בכלי התקשורת, כי נציגי ה'עדה החרדית' אינם מסכימים למהלך המסתמן, וכי גאב"ד העדה הגרי"ט וייס, הורה לחסידיו לצאת ולהפגין גם בשבת זו מול שערי המפעל.

וכמו תמיד, ההחלטה הרשמית תיפול רק ברגע האחרון, זמן לא רב לפני הישמע הצפצוף המודיע על כניסת השבת בירושלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}