י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

מקלב: הערכות מחודשת בסיוע לעמותות

ח"כ הרב אורי מקלב בוועדה לפניות הציבור של הכנסת: "במקום שהמדינה תסתייע בפעילות העמותות וארגוני החסד, עליה להקל ולסייע להן ככל שיידרש. הן בעזרה כלכלית מיידית והן בהקלה בירוקרטית"

ח"כ הרב אורי מקלב
ח"כ הרב אורי מקלב


"הנתונים המפורסמים בנושא העוני, הינם נתונים מדאיגים, אלא שבמקום שעמותות וארגוני החסד ישענו על המדינה, מדינת ישראל נשענת על פעילותן, ואלמלא קיומן היינו עדים לקריסת כלל שירותי הרווחה בישראל", כך אמר היום (ג) ח"כ הרב אורי מקלב, בוועדה לפניות הציבור של הכנסת.

במסגרת ציון יום הבינלאומי למאבק בעוני, ולאור דו"ח העוני שפורסם בימים אלו, התכנסה הוועדה לפניות הציבור בכנסת, בראשותו של ח"כ הרב אורי מקלב, ובנוכחות נציגי משרדי הרווחה והמשפטים, ובהשתתפות נציגי העמותות העוסקות במתן סיוע ועזרה לכלל ציבור הנזקקים בישראל.

בפתח הישיבה הציג ח"כ הרב אורי מקלב את הנתונים הקשים, שפורסמו על ידי המוסד לביטוח לאומי, לפיהם כל אזרח רביעי וכל ילד שלישי בישראל שרוי מתחת לקו העוני. אמנם מדינת ישראל נמצאת בראש רשימת העוני במדינות העולם המערבי, אך הינה גם ראשונה ברשימת המדינות שבה פועלים עמותות וארגונים לנזקקים.

לדברי מקלב, ברור לכל שאין להתייחס לנתונים אלו כמספרים בעלמא, אלא שיש לתת את הדעת על עשרות אלפי המשפחות שאין ביכולתן להתקיים בכבוד. "חובתנו המוסרית לסייע בכל דרך על מנת לדאוג להוציא את הנזקקים ממעגל העוני, הן בעזרה כלכלית מיידית של כל משרדי הממשלה הרלוונטית, והן בהקלה בירוקרטית לכלל העמותות", אמר מקלב.

במהלך הישיבה הבהיר ח"כ הרב אורי מקלב, כי המצב הכלכלי הקשה בו שרוי המשק והגזרות המוטלות על הציבור לעיתים תכופות, עלול להוסיף למעגל העוני עובדים ומפרנסים רבים, שאינם יכולים להחזיק את משפחותיהם בצורה כלכלית נאותה, וכי חובת המדינה ומשרדיה לעשות ככל שיידרש למנוע מצב זה.

בהמשך הישיבה העלו נציגי הארגונים והעמותות המסייעות לנזקקים בעיות בירוקרטיות שונות, בהן הם נתקלים במסגרת טיפולם בעוני. כמו כן הם ציינו את מיעוט התמיכה לה הם זוכים ממשרדי הרווחה ומוועדת העיזבונות, המגיעה לעיתים עד כדי אחוז בודד מתקציבם.

לדברי נציגי העמותות, אין כיום בנמצא גוף ממשלתי מסודר אשר מאגד מתחתיו את כלל משרדי הממשלה המסייעים לעמותות וארגונים, ובכך מתקשים העמותות לפנות למקורות תמיכה נוספים.

לאור הדברים הללו הדגיש יו"ר הוועדה, ח"כ הרב אורי מקלב, כי "אמנם מדינת ישראל הינה ברוכה במספר כה רב של עמותות וארגוני הצדקה שונים, העושים עבודת קודש, אך ישנו צורך של חשיבה והערכות מחודשת של כלל משרדי הממשלה, להקל ולסייע ככל שניתן גם על העמותות המקומיות, על מנת שיינתן מענה לכלל הנזקקים, הן בזכאות להנחות במיסים עירוניים וכדומה, והן בהגדלת הסיוע הכלכלי לארגוני הצדקה ועמותות החסד, ואל לנו להנציח את המצב שבו המדינה נשענת על העמותות וארגונים אלו, אלא אדרבא - מחובתנו לסייע ולהקל בכל המישורים, על מנת שעמותות אלו יתנו מענה ציבורי רחב, ככל שניתן, לכלל הנזקקים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}