י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

אינטל: אין הבנות ; הפגנת ענק מול המפעל

בין הגרי"ש אלישיב לגרי"ט וייס התנהל קשר שליחים, לתיאום עמדות במשבר אינטל • פגישה בין נציגי החברה לראשי ועדת השבת הסתיימה ללא תוצאות • השבת: הפגנת ענק בה ישתתפו מפגינים מכל הזרמים בציבור החרדי

הפגנה מול אינטל בשבת. המחזות יחזרו על עצמם?
הפגנה מול אינטל בשבת. המחזות יחזרו על עצמם?



פגישה ארוכה, ניסיונות להגיע להבנות, ומבוי סתום: אמש (ה'), נעשה הסבב העיקרי במאמצים להביא לסיומו של המשבר עם חברת 'אינטל'.

אלא שנכון לעכשיו, המאמצים הוכתרו בכישלון.

ועדת השבת: הסכם ב'אינטל'? לא שמענו

משעת השקיעה ועד לשעת חצות בקירוב, ישבו נציגי חברת אינטל מול ראשי 'ועדת הרבנים למען השבת', והציעו הצעות פשרות שונות. הפשרות שהועלו היו מגוונות, אבל אף אחת מהן לא התקבלה, בינתיים, על דעת חברי ועדת הרבנים.

הפגישה החלה בשעת ערב מוקדמת, ונמשכה שעות רבות. נציגי אינטל, שערכו שיעורי בית מראש, נראו כמי שהגיעו מוכנים לפגישה. הם הציעו שלל הצעות, ובעיקר פיתחו את ההצעה הראשונית, לפיה הם מוכנים למזער את כמות העובדים היהודיים המועסקים בשבתות במפעל הגדול של החברה בהר חוצבים.

אלא שמבין ההצעות שהעלו נציגיה הרשמיים של החברה שהגיעו לפגישה - לא היתה אחת שדיברה על התקפלות מוחלטת ועל הפסקה טוטאלית של הפעלת החברה בשבתות. רוב ההצעות דיברו בעיקר על החלפת כל העובדים היהודיים בגויים.

אי לזאת, החליטו חברי הוועדה שישבו במפגש, שלא לקבל, לעת עתה, את נוסחאות הפשרה שהוצגו על-ידי אינטל. לאחר שעות רבות של דיונים, הסתיימה הפגישה הסגורה, ללא תוצאות. המבוי, שנותר סתום כשהיה, יוביל ככל הנראה לשבת נוספת של הפגנות ומאבקים בשערי סניף החברה בהר חוצבים, אלא אם תושג הסכמה בשעות שלפני כניסת השבת, מה שנראה, בשלב זה, כלא רלוונטי.

מבוי סתום

גורמים המקורבים לוועדת הרבנים, שנכחו בפגישה הסודית, מאשרים לאתר 'בחדרי חרדים' את הפרטים, ואומרים שכפי שהדברים נראים בשעה זו, המאבק עליו הוכרז זה מכבר, יעמוד השבת בעינו.

ואכן, בעיתונות המפלגתית הוכרז היום על המשך המאבק נגד אינטל. לאתר 'בחדרי חרדים' נודע כי השבת יצעו אלפים למפעל אינטל להפגין מולו, זאת עקב עקשנות החברה שלא להגיע להסכמות עם נציגי ועדת הרבנים. מכל הריכוזים החרדים בסביבה יצאו ההמונים למחות על חילול השבת. גם מבתי הכנסת של גור יצאו לצאת להפגנה, ובוועדה מקווים כי ההפגנה תהיה אחת ההפגנות הגדולות במלחמות השבת.

העדה ו'דגל' בתיאום עמדות

בשבועות האחרונים נפוצו פרסומים שדיברו על חוסר תיאום בין העדה החרדית לרבנים המנחים את דרכה של ועדת השבת.

ממידע בלעדי שהגיע לידי אתר 'בחדרי חרדים' עולה, כי קיים תיאום מוחלט בין חצרו של הגרי"ש אלישיב, לביתו של גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וייס.

אמש, חמישי, שיגר הגרי"ש אלישיב את מקורבו הרב פיין, לביתו של הגרי"ט וייס, בכדי לשמוע מה דעתו על הצעת הפשרה שהוצעה ב'אינטל', לפיה יועסקו עובדים גויים בלבד. הגרי"ש ציין, כי הוא מעריך מאד את דעתו של הגאב"ד בעניין, וכל כאן חשוב לו לשמוע את עמדתו ולהתחשב בה.

תשובתו של הגרי"ט וייס לגאב"ד היתה נחרצת: הוא הסביר, שבמידה ותתקבל הפשרה המוצעת באינטל, לפיה יוחלפו כל העובדים היהודיים המועסקים בשבת בגויים - הדבר יפתח פתח לחברות נוספות, שיחפצו לפתוח את שעריהן בשבתות, בתואנה שהעובדים המועסקים בשבת אינם מבני ברית.

לכן, הודיע הגאב"ד, אין מקום לקבל את הפשרה הזו. עמדתו של הגאב"ד נמסרה לגרי"ש, שקיבל את הסברה והורה לוועדת הרבנים לנהוג על פיה.

עמדה זו היא המכשול שעמד בפני הפשרה שהציעה 'אינטל' - שהעובדים בשבת יהיו גויים. ככל הנראה, עד שלא תסכים 'אינטל' לסגור לחלוטין את שערי החברה בשבתות - לא יידום המאבק החרדי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}