י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

גאידמק: מכרתי הכל. אין לי כלום

בריאיון שהתפרסם ברוסיה מספר גאידמק כי מכר את עסקי התקשורת שלו, וכך גם את עסקי החקלאות והדשנים. "אין לי כסף, אין לי ביזנס ברוסיה. נאלצתי למכור את הכל"

גאידמק בזמנים טובים יותר. צילום ארכיון
גאידמק בזמנים טובים יותר. צילום ארכיון

"עזבתי את ישראל כי הייתי חייב לשנות אווירה", כך אומר איש העסקים ארקדי גאידמק בריאיון שהעניק לעיתון הרוסי 'ודומוסטי'. "מלכתחילה התכוונתי להישאר בישראל זמן קצר".

בריאיון שהתפרסם ברוסיה מספר גאידמק כי מכר את עסקי התקשורת שלו, וכך גם את עסקי החקלאות והדשנים. "אין לי כסף, אין לי ביזנס ברוסיה. נאלצתי למכור את הכל".

לגבי תוכניותיו לעתיד, הוא אומר כי לא מתכוון לפעול בתחום העסקי בשנים הקרובות, אלא לטפל בבריאותו שהידרדרה לאחרונה וכן בתביעות המשפטיות נגדו.

גאידמק התייחס גם למשפט בצרפת שבו הורשע בסחר בנשק. גאידמק נידון לפני כחודש, שלא בפניו, בבית משפט צרפתי לשש שנות מאסר על חלקו בפרשת מכירת נשק רוסי לאנגולה.

"כשרק הגעתי לישראל לא עשיתי כלום, רק שתיתי יין. הבאתי איתי הרבה מאוד יין ועד היום עוד לא גמרתי את כולו. אבל מהר מאוד הצרפתים יצרו קשר עם השירותים המיוחדים בישראל והחלו פרסומים שליליים עליי בתקשורת המקומית. כדי לזכות באהדת הציבור קניתי את בית"ר ירושלים, מועדון הכדורגל הפופולרי ביותר במדינה".

גאידמק מביע חרטה על עצם בואו לישראל, ואומר כי בדיעבד היה צריך לעקור לרוסיה במקום לישראל. "עצם המעבר לישראל מצרפת היה טעות. הייתי צריך לנסוע ישר לרוסיה. הייתי בטוח שאעבור בישראל תקופה ראשונה עד שאוכיח את חפותי, אבל עדיף היה לנסוע לרוסיה". על נסיבות עזיבתו את ישראל אחרי התבוסה במירוץ לראשות עיריית ירושלים, הוא אומר: "עזבתי את ישראל כי הייתי חייב לשנות אווירה, וגם הבריאות שלי התערערה".

גאידמק אומר עוד, כי התכוון להישאר בישראל זמן קצר בלבד, עד לזיכויו בצרפת, אך בינתיים החל לבצע פעולות שונות כמו רכישת בית"ר ירושלים, הקמת המחנה בניצנים במהלך מלחמת לבנון השנייה ורכישת בית החולים 'ביקור חולים'. בפעולות אלו ניסה לרכוש את אהדת הציבור, אך הודה כי הן לא עזרו לו: עובדה שהובס בבחירות לעיריית ירושלים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}