י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ליצמן לבש את חליפת האיומים

ועדת שרים לעניני חקיקה אישרה הצעת חוק שנועדה להיאבק בהשתמטות הבנות מצה"ל באמצעות הצהרה פיקטיבית על דתיותן. ליצמן בתגובה:נגרום למשבר קואליציוני. בסוף הושג הסדר

ליצמן לבש את חליפת האיומים

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א') את הצעת החוק שנועדה להיאבק כלשונה, בהשתמטות של צעירות משירות בצה"ל באמצעות הצהרה על אורח חיים דתי באופן פיקטיבי.

לפי הצעת החוק, יוקם מנגנון למעקב אחר צעירות שהשתחררו מצה"ל לאחר שהצהירו שהן דתיות.

עוד בטרם עלתה הצעת החוק לשולחן הממשלה, הזהירו המפלגות החרדיות, כי הצעת החוק במתכונתה הנוכחית, יכולה לגרום למשבר קואליציוני. 'מצגת השווא לפיה יש בנות המנצלות את החוק המשחרר אותם משירות צבאי עקב אמונתם, נועד אך ורק בכדי לנגח את הציבור החרדי, ואנחנו נילחם על כך בכל כוחנו', אמרו בסיעות החרדיות.

אך הממשלה, ולא בפעם הראשונה, התעלמה מבקשות החרדים, ובישיבת ועדת השרים לעניני חקיקה הועברה הצעת החוק. שר החינוך גדעון סער אמר בישיבה: מניעת ההשתמטות מצה"ל, הוא אחד מדגלי הליכוד החשובים ביותר, ולא נוותר על כך.

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, איים בישיבה כי אם החוק יעבור הדבר יוביל למשבר קואליציוני.

במוקד המחלוקת בין מרכיבי הממשלה, עומדים 2 הצעות חוק שונות. אחת של הממשלה והשניה של ישראל חסון. הסיעות החרדיות ביקשו לדחות את ההחלטה על הצעת החוק עד שיגיע אישור מגדולי ישראל. גורם בכיר בסיעת 'יהדות התורה' הסביר הערב ל'בחדרי חרדים' כי לחרדים אין סיבה אמיתית, להתנגד לחוק.

החוק בא להילחם בבנות העושות את הדת כקרדום לחפור בה, ולהתפטר מהשירות הצבאי באמתלת שווא. אלא שהנציגים החרדים בהוראת גדולי ישראל, סירבו לכל שינוי בחוק. הנסיון החרדי מלמד כי עדיף לא לתקן דבר מתוקן, ואין עניין לשפר חוק שהוא כבר משופר.

ביום שישי האחרון שלח חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס למזכיר הממשלה, בקשה לדחות את הדיון בוועדת השרים עד שתתקבל החלטה מסודרת אצל כל מרכיבי הקואליציה. מזכיר הממשלה לא שעה לבקשתו, והדיון התקיים בישיבה, ואף אושר.

אחר הצהריים, הודיע מזכיר הממשלה, כי ההחלטה תעוכב עד שהסיעות החרדיות יביאו נייר עמדה המקובל גם עליהם, ואנחת רווחה נפלטה מפיות הח"כים החרדיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}