י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הגאב"ד הותקף, 5 נעצרו • תמונות מזעזעות

במהלך הפגנות השבת מול 'אינטל' בהר חוצבים, הותקף גאב"ד העדה החרדית • גרפיטי ובו שם הקודש רוסס על הכביש כפרובקציה • 5 נעצרו - בהם בחור ישיבה החשוד שפגע במפעל בשבוע שעבר

הגרפיטי שרוסס במקום. צילום: בחדרי חרדי
הגרפיטי שרוסס במקום. צילום: בחדרי חרדי

גם השבת הגיעו מאות מפגינים למחות כנגד חילול השבת של מפעל אינטל, הפתוח ביום שבת קודש, ופועל כביום חול. למרות הניסיונות להגיע להבנות במהלך השבוע מול הנהלת החברה, על מנת שזו תפסיק את חילולי השבת, לא הושגה בסופו של דבר הבנה, וציבור החרדים לדבר ה' נקרא לצאת ולהפגין על חילול השבת במפעל.

החרדים הפגינו, הנכרי צילם • גלריה

בצהרי יום השבת, בשעה 12:00, יצאו מביתו של הגאב"ד בשכונת עזרת תורה, קבוצה גדולה של אברכים, בראשותו של הגאב"ד, לכיוון הר חוצבים. בדרך הצטרפו עליהם אלפי מפגינים שהגיעו עד לשערי המפעל, ומחו על חילול השבת. בדרכם למפעל יצרה המשטרה חומה חיה, ומנעה מהשיירה את המשך דרכה אל שערי המפעל.

לאחר מכן החלה המשטרה בנסיונות לפיזור המפגינים, אך ללא הצלחה. אל המקום הוזעקו פרשים, שהפליאו את מכותיהם במפגינים. משגם נסיונות אלו לא צלחו, סגרה המשטרה את האזור כולו לתנועת מכוניות.

במהלך ניסיונות הפיזור של המפגינים, פגעו מספר שוטרים בגאב"ד העדה החרדית, מה שגרם למספר צעירים לידות חפצים לעבר השוטרים, ולכעס גדול בקרב כל המפגינים.

המפגינים שהגיעו למקום נדהמו ממעשה פרובוקטיבי שערכו צעירים חילונים. על הכביש, בסמוך לחברת אינטל, ריססו אינשי דלא מעלי את שם הקודש בספריי אדום, בכדי להרגיז את המפגינים. הרבנים שהיו במקום אמרו כי אסור לעבור במקום, עד שיתוקן העוול הנוראי.

כמה עשרות מפגינים עלו גגות מפעלים סמוכים, וזעקו משם לעבר המפעל הפתוח. בשלב מסוים של ההפגנה התיישבו המפגינים על הכביש ואחזו ידיים, בניסיון למנוע מהשוטרים לפנות אותם בכוח.

בשעת בוקר מוקדמת יותר, עצרה משטרת ירושלים לחקירה בחור ישיבה, בחשד שבשבוע שעבר גרם נזק למפעל. בנוסף אליו עצרה המשטרה, שארבה למפגינים בתוככי המפעל, עוד ארבעה בחורי ישיבות, ולקחה אותם לחקירה במגרש הרוסים.

ראשי ישיבות קטנות באזור הורו לתלמדיהם שלא לצאת ולהפגין בהפגנות, ואף הזהירו כי מי שיילך, למרות האיסור - יורחק מהישיבה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 70 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}