י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ההצעה שתביך את הנציגים • פרסום ראשון

עם דילמה שכזו, עוד לא התמודדו חברי עיריית ירושלים החרדיים: הצעה של חבר המועצה מאיר תורג'מן, מבקשת לאסור פתיחת מוקדי בילוי בשבתות. אם יצביעו בעד ההצעה, ייגרם משבר קואליציוני

מוקד הסכסוך. הפגנה אנטי חרדית  בקרית יובל
מוקד הסכסוך. הפגנה אנטי חרדית בקרית יובל

כאילו לא די באירועים המביכים, וכמו לא מספיקים לנו הפלונטרים הסבוכים עמם מתמודדים נציגי הציבור החרדי בעיריית ירושלים מאז עלייתו של ניר ברקת לקומה השישית בכיכר ספרא - כעת קופץ על הנציגים בעירייה רוגזו של חבר האופוזיציה מאיר תורג'מן, שמציע הצעה שתכליתה להעמיד במבוכה את נציגי הציבור.

ובמה דברים אמורים? שכונת קריית יובל בירושלים נמצאת, כידוע, בטבורה של מחלוקת חילונית-חרדית, המוצאת את ביטוייה בעיקר באמצעי התקשורת. הדלק המזין את הקומץ החילוני במלחמתם נגד הציבור החרדי, הוא הסיקור התקשורתי הנרחב שמקבלת השכונה שעד לא מכבר הייתה מנומנמת וחסרת כל ברק.

המנהל הקהילתי בשכונה, 'יובלים', מפעיל במרכז הקהילתי, פעילויות תרבות לצעירים, כשבמסגרת הפעילות מציע המנהל לצפות בסרטים בליל שבת קודש. הצעירים שאינם מגיעים בהמוניהם מוכיחים כאלף עדים שפתיחת האולם בשבתות לא נעשה בכדי לשרת את הציבור המעוניין בכאן, כי ציבור כזה כמעט ואינו בנמצא. מדובר, אם כן, בצעד מתריס ומתגרה. למרות זאת, בכדי שלא להלהיט את הרוחות, בינתיים לא נעשו כל צעדים בעניין.

חבר מועצת העיר מאיר תורג'מן, יעלה ביום חמישי הקרוב הצעה לסדר, לפיה ייאסר על המנהלים הקהילתיים להפעיל את המקום בשבתות. הצעת החוק לכשעצמה, היא מכובדת ויפה, אלא שכל מטרתה היא להעמיד במבוכה את הנציגות החרדית.

הנציגים יגיעו לידי מצב בו יגידו: אוי לי מיצרי ואוי לי מיוצרי. מחד, ההצעה האופוזיציונית נוגדת את עמדתה של העירייה, ובתור חברי קואליציה הם מחויבים להצביע יחד עם ראש העיר. מצד שני, איך ייתכן להתנגד להחלטה שהתוצאה של היא צמצום חילול השבת.

בשיחה שערכנו עם חבר מועצת העיר יוסי דייטש, הוא אומר: "הודענו לראש העיר שאנחנו תומכים בהחלטה. ראש העיר הציע להעביר את זה להדברות בין תושבי השכונה, אבל אנחנו התנגדנו. אנחנו לא רוצים להידבר על דבר שהוא מבחינתנו הפרה בוטה של הסטטוס קוו. העירייה לא תפעיל מקומות מחללי שבת. נקודה. הבהרנו את הדברים על ידי חברים מכל הסיעות הדתיות והחרדיות".

קיבלתם החלטה מה להצביע ביום חמישי?

"עדיין לא דיברנו הלכה למעשה, אבל אני מקווה שעוד לפני ההצבעה נגיע לסיכומים עם ראש העיר".

מאחורי המילים היפות, יכול להסתתר משבר לא קטן. ראש העיר לא יוותר בנושא כזה, וההצבעה על פתיחת האולם להקרנת סרטים בשבתות יכולה לגרום למשבר קואליציוני. מעניין יהיה לראות האם נציגי הציבור יצביעו נגד החלטה שכל מטרתה היא ביסוס השבת.

אנחנו נמשיך ונעקוב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}