י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

וופל כשר ברוסיה על-שם הניגון היהודי...

את הניגון 'סעם-סורק', או בעברית: שבע ארבעים, על-שם השעה 7:40, אין יהודי ברוסיה - שאינו מכיר. כעת החליטה אחת החברות הגדולות ברוסיה למיני מאפה למתג את מוצריה החדשים בשם "07:40"

אריזות הוופלים הראשונים שהגיעו השבוע לחנויות במוסקבה, מעוטרים בחותמת הכשרות
אריזות הוופלים הראשונים שהגיעו השבוע לחנויות במוסקבה, מעוטרים בחותמת הכשרות

את הניגון 'סעם-סורק', או בעברית: שבע ארבעים, על-שם השעה 7:40, אין כמעט יהודי בכל רוסיה - שאינו מכיר. גם כל מוזיקאי לא יהודי מתחיל במדינות חבר העמים, מכיר היטב את השיר הפופולארי, הקצבי והישן.

גרסאות שונות יש על היסטוריית הניגון, הקשורות לעיר אודסה. אחת הגרסאות טוענת, כי בזמן הצאר, היה אסור על יהודי רוסיה לגור באודסה, ומותר היה להם לשהות בעיר, רק בין השעות שש בבוקר לשמונה בערב.

לפי גירסא זו, היהודים, שהיו מגיעים לעסקים שונים בעיר הנמל הגדולה, היו חייבים בשעה 7:40 בדיוק להיות בתחנת הרכבת, אז יצאה מהתחנה הרכבת.

גרסא אחרת טוענת, שבקייב היה בעבר שוק יהודי מאוד גדול, ובאחד הימים בנו במקום תחנת רכבת גדולה, עם מסלול קבוע לאודסה. בניית התחנה החדשה, שהקלה מאוד על היהודים הרבים שנסעו מקייב לאודסה וחזור, נבנתה בשנת ארבעים ושבע...

כך או כך, השיר מושר כמעט מכל אירוע יהודי, או בעל זיקה יהודית.


לא פלא, איפוא, שאחת החברות הגדולות ברוסיה למיני מאפה, בחרה למתג את מוצריה החדשים בשם "07:40", עם איוריי רכבת מסביב.

זאת, לאחר שזכו וקיבלו את הכשרו המהודר של ועד הכשרות שעל יד הרבנות הראשית לרוסיה, בראשותו של הרב הראשי לרוסיה הרה"ג הרב בערל לאזאר.

מנהל וועד הכשרות, ר' יוסף וורזוב, יחד עם צוות רבנים ודייני בית הדין של רוסיה, הכשירו את המקום, כאשר משגיחי כשרות מפקחים במפעל במשך כל הזמן, על מיני מאפה שונים, בהם לחמים, וופלים, עוגות ועוד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}