י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

שבת שלום אינטל, חוזרים לקרתא

לא מקפלים את הדגל, אבל מורידים לחצי התורן: העדה החרדית מנמיכה פרופיל, ולא מארגנת השבת הפגנה המונית מול 'אינטל' • הזירה חוזרת מעתה אל המקום הישן והטוב - לחניון 'קרתא' • כל הפרטים

חוזרים לקרתא. צילום: אחמד גראבלי
חוזרים לקרתא. צילום: אחמד גראבלי

שבתות לא קלות עברו על ירושלים החרדית בשבועות האחרונים. מאבקי השבת מול חברת ההיי-טק מחללת השבת, היו סוערים, קשים, עם פצועים מכל צידי המתרס.

האם הסאגה הזו עומדת לקראת סיומה? כנראה שלא, אבל ירידה ברוחות הסערה המלוות את ההפגנות האחרונות, בהחלט שתהיה. לא עוד הפגנה המונית ומאורגנת מול משרדי החברה בהר חוצבים, לא עוד צעדת המונים בראשות גאב"ד העדה החרדית אל עבר מקום החילול ולא עוד מאמצים להביא לכך שההפגנות תהיינה גדולות ככל הניתן.

העדה החרדית איננה שותפה לניסיונות הנעשים על ידי הרבנים המטפלים בפרצות השבת. הפשרה ש'אינטל' מציעה, לפיה יועסקו עובדים גויים בלבד בשבתות, איננה מקובלת על העדה החרדית, שתקרא לציבור הסר למרותה להמשיך ולהפגין - אך להנמיך פרופיל.

הסיבה להמשך המאבקים, לפחות באופן רשמי, מבחינת העדה החרדית, נעוצה בעובדה שהגאב"ד, העומד בראש העדה החרדית, רואה בפשרה הזו פתיחת-פתח מסוכנת, לחברות שיחליטו בעתיד לפתוח את שעריהן בשבתות, ויעשו זאת תוך שימוש בתקדים אינטל, בתואנה שהעובדים אינם מבני ברית.

אי לזאת, מסרבים בעדה החרדית לקפל את דגלי המאבק, אם כי בהחלט הוחלט שם להוריד את הדגלים לחצי התורן.

במודעות שיימרחו מחר (ו) על קירות ירושלים, לא ימצא הציבור קריאה נלהבת "לצאת בהמון עם, בראשות רבותינו הגאב"ד והבד"צ שליט"א", כפי שהתרגלו אנשי העדה החרדית בשבועות האחרונים. המודעות הפעם הינן מינוריות יותר בתוכנן, ומסתפקות בקריאה ש"כל מי שביכולתו, ייצא להשמיע קול מחאה אדירה בשבת, בשערי מפעל אינטל". שום מילה על מועד, אף איזכור על הפגנה מאורגנת.

אבל אם בהר חוצבים יהיה שקט, חניון קרתא יחזור לסעור: המודעה קוראת לציבור לחזור אל הזירה הישנה והטובה, הלא היא רחבת חניון קרתא. אנשי העדה החרדית נקראים במודעה לצאת אחר צהרי יום השבת, בשעה 3.00, אל עבר חניון קרתא, בראשות הרבנים, על מנת לחדש שם את מסורת ההפגנות שנזחנו בשבועות האחרונים.

שבת שלום אינטל, שבת סוערת קרתא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}