י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

החשוד החזיק ספר: 'איך להתפלל כמו יהודי?'

הבולשת האמריקנית חוקרת אזרח אמריקני ממוצא פקיסטני בחשד שהיה מעורב במתקפת הטרור המשולבת במומביי לפני שנה • החשוד התחזה ליהודי, התארח בבית-חב"ד והכשיר את השטח לטרור הקטלני

הפיגוע בבית חב"ד במומביי. צילום דוברות זק"א
הפיגוע בבית חב"ד במומביי. צילום דוברות זק"א צילום: דוברות זק"א

שנה בדיוק לאחר פיגוע הטרור הורא בבית חב"ד במומביי, הצליח ה-F.B.I להניח את ידו על אזרח אמריקני, ממוצא פקיסטני, החשוד בתכנון הפיגוע.

דיוויד קולמן הדלי, בן 49, נעצר לפני מספר שבועות בנמל התעופה הבינלאומי של שיקאגו, בחשד בתיכנון פיגוע בדנמרק, בעקבות פרסום הקריקטורות במדינה זו, נגד מוחמד. לאחר חקירה מאומצת עדיין לא ידוע אם האיש מעורב בתכנון הפיגוע בדנמרק שלא יצא אל הפועל, אך הוא קשר עצמו ישירות לתכנון הפיגוע בבית חב"ד במומביי.

כלי תקשורת בהודו דיווחו היום, כי החשוד הציג עצמו כיהודי, התארח בבית חב"ד, וכך אסף מידע על המקום ומבואותיו, כדי שהמחבלים יוכלו להשתלט עליו בקלות. החקירה בנושא זה, מתרחבת, והיא מתנהלת במקביל בארה"ב ובהודו.

על פי הידיעות המגיעות מהודו, פשטו אנשי סוכנות החקירות הלאומית של הודו (NIA) על מספר מקומות במומביי בחיפוש אחר ראיות המפלילות את הדלי. הם גילו כי הוא ביקר בכל עשרת היעדים שהותקפו לפני שנה.

סוכנות הידיעות הסינית 'שינואה' מדווחת, כי על פי הפרטים שהתגלו עד כה, הגיע הדלי לבית חב"ד ארבע חודשים לפני ביצוע הפיגוע, הציג את עצמו כיהודי וזכה - ככל יהודי - ליחס חם ולאירוח מבני הזוג הרב גבריאל ורבקה הולצברג הי"ד.

עד כמה שידוע שימש לו בית חב"ד כנקודת מוצא, ממנה הגיח ליעדים האחרים בתכנון מעשה הרצח – ובעיקר במלון הטאג' מהאל, שהיה אחד היעדים המרכזיים של מתקפת הטרור.

עיתוני הודו מדווחים היום כי בתיקו של הדלי נמצא בעת מעצרו בשיקאגו ספר הוראות שחולק כנראה לטרוריסטים בינלאומיים ונקרא: 'איך להתפלל כמו יהודי'?

הדלי ניהל בעבר את "מרכז הסיוע למהגרים" במומביי. המרכז נועד להגשת סיוע למהגרים להשיג אשרות כניסה לארה"ב ולקנדה, אולם החוקרים בודקים עתה אם לא היה זה מסווה, והאם המקום לא היה חדר הפיקוד של רשת טרור בינלאומית שחלשה על מספר ערים בהודו, בהן מומבאי, וניו דלהי.

במסגרת חקירה זו עצרה אתמול משטרת הודו כמה מעובדי המרכז ושני מדריכי טיולים מקומיים, החשודים כי סייעו להדלי במומביי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}