י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

אין רחמים: הגרי"ש יתמוך בסלנט

מי אחראי להפצת השמועה על תמיכת הגרי"ש ברחמים מלול? • האם אנשי סלנט רקחו תבשיל או שאנשי מלול ביקשו תמונות • מלול: "אני לא יכול להכחיש שהייתה פגישה" • פרסום ראשון

אין רחמים:  הגרי"ש יתמוך בסלנט
יצחק לב ארי מהיר חימה

העיר רחובות, זו שבימים כתיקונם ידועה כמנומנמת וחסרת חיים, הפכה בשבועות האחרונים לזירת התגוששות פנים חרדית, שלא מביישת גם את קרבות האדירים שהתחוללו לא מכבר בירושלים. מכיוון שהנושא סוקר בהרחבה, לא נלאה את קהל הקוראים בעובדות הידועות. הציבור הליטאי בעיר תומך במועד עוזי סלנט, ואילו הציבור החסידי והספרדי תומך דווקא ברחמים מלול.

החסידים מנפנפים בכיפתו של מלול, כאילו היה מדובר בזקנו הארוך של מאיר פרוש, ואילו הליטאים מספרים בפני כל אוזן כרויה על האסון האדיר שיתרחש אם מלול, בעבר ח"כ של ש"ס, יעלה לשלטון וימנה, רח"ל, את המועמד של ש"ס ליו"ר המועצה הדתית.

הדברים הללו התפרסמו באתר 'בחדרי חרדים', והחלוקה הפנימית בעיר רחובות נראתה ברורה. ליטאים - יתמכו בסלנט, והחסידים והספרדים - במלול.

שנה אחרי: היומונים הופכים דיסקט

אלא שלפי שמועות שהופצו על-ידי גורמים מסוימים בימים האחרונים, הגיע לבית ברחוב חנן 10 בירושלים, אדם חבוש כיפה, כשלצידו אחד מנאמני ביתו של הגרי"ש אלישיב. אחד מהם היה רחמים מלול - המועמד של הליכוד לראשות עיריית רחובות.

רחמים נכנס, קיבל ברכה, הפלאשים תקתקו, והוא יצא את הבית שמח וטוב לב. לפי התכנון, העיר רחובות, תוצף הערב בתמונת השניים, כשהמסר ברור: אולי הגראי"ל שטינמן תומך בסלנט, אך מירושלים תצא תורה, ושם תומכים במלול.

אין ספק שהתרגיל המבריק (או המסריח, תלוי את מי שואלים) 24 שעות לפני פתיחת הקלפיות היה יכול לתת פוש חזק למועמד הש"סי. אלא שהמידע שזלג לציבור, חזר עד מהרה לביתו של הגרי"ש אלישיב, שם הבינו - כך לפי השמועות - כי נפלו קורבן לתרגיל של מועמד לראשות העיר, שהציג את עצמו כאיש מן המניין.

הזעם בביתו של הגרי"ש היה גדול, במיוחד לאור הפרשנויות שניתנו לביקור זה, כאילו יש יריבות בין הגרי"ש לגראי"ל. וכך, למרות שהגרי"ש אלישיב לא תכנן להתערב בבחירות ברחובות, הוא יגלה את דעתו, לפי מקורביו, כי יש לתמוך בסלנט.

הגרי"ש אמר למקורביו, לדבריהם, כי הוא לא יפעל נגד המרא דאתרא שכבר גילה את דעתו שיש לתמוך בעוזי סלנט, וכי התרגיל שניסו לעשות, רק מהווה דרבון לגילוי דעתו בפומבי.

אלא שמתברר כי לכל סיפור יש שני צדדים, לפחות.

מי ש'מואשם', על פי השמועות, כי הכניס את רחמים מלול אל ביתו של הגרי"ש אלישיב טוען בתוקף: להד"ם.

בשיחה עם אתר 'בחדרי חרדים' אומר 'איש הבית': "לא הכנסתי את רחמים מלול לבית הגרי"ש. ככל הידוע לי הוא לא היה כלל בביתו של הגרי"ש".

• איך נפוצו השמועות?

"פשוט מאוד. ככל הנראה אנשיו החרדים של סלנט, היו קצת לחוצים. הם הלכו והפיצו שמועות כאילו מישהו הכניס את מלול לבית הגרי"ש. משגל השמועות יגיע לבית הגר"יש, הוא יהיה חייב להזים אותן, ולתמוך בסלנט. זה תרגיל ידוע".

כך או כך, יוציא הגרי"ש גילוי דעת, כי הציבור נקרא לתמוך בעוזי סלנט, למורת רוחם של אנשי מלול, שעדיין לא השתפשפו מספיק בהלך הרוח ובפוליטיקה של אנשי הבית בחצרות הרבנים הליטאיים.

• אתה אומר בביטחון שמלול לא היה אצל הגרי"ש?

"מה זה ביטחון? יכול להיות שהגיע אליו לקראוון, לברית, כמו עוד מאה אנשים - והצטלם. אבל עד היום הגרי"ש לא הביע את דעתו בנושא רחובות. זה אני אומר בודאות. זה שעכשיו הם רוצים לערב אותו, ומנסים להכפיש אנשים אחרים, זה לא דבר מקובל".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר רחמים מלול: "אני לא יכול להכחיש שהייתה פגישה. מכיוון שזה נושא רגיש אני לא רוצה להרחיב על כך את הדיבור".

בסביבתו של מלול אומרים ל'בחדרי חרדים' כי מלול אמנם היה אצל הגרי"ש אלישיב, מיד לאחר שחרית ביום שישי, אך לא היה שם דיבור על הבחירות לראשות העיר.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}