י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

נחנך הבניין המרכזי של הישיבה הגדולה במוסקבה

במעמד הרב הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר והגר"י מצגר, הרב הראשי של ישראל, נחנך הבניין המרכזי של הישיבה גדולה והוותיקה במוסקבה ונערך טקס חלוקת פרסים למצטייני הישיבה • תמונות

מעמד חנוכת הבניין
מעמד חנוכת הבניין

במעמד הרב הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר והגר"י מצגר, הרב הראשי של ישראל, נחנך הבניין המרכזי של הישיבה גדולה והוותיקה במוסקבה ונערך טקס חלוקת פרסים למצטייני הישיבה.

מעמד זה, ציין את שיאו של ביקורו של הגר"י מצגר במוסקבה, שארך שלושה ימים, בהם סייר ברבים ממוסדות התורה, החינוך והחסד בעיר, ועמד מקרוב על ההתפתחות הענפה והמרשימה של הקהילה היהודית הגדולה בבירת רוסיה.

במהלך הביקור סייר האורח עם רבה של רוסיה הגר"ב לאזאר בקרמלין. כמו כן, ביקר הגר"י מצגר בבית הכנסת החדש 'אהל יצחק' במרכז העיר, מסר שיעורי תורה וחיזק את יהודי המקום.

המעמד רב הרושם והמרגש שנערך בישיבה, היה בהשתתפות ראש הישיבה הרב מנחם מענדל גולדבערג והנדיבים מר ראובן שמילאשווילי, וגיסיו האחים מר גבריאל ומר מנשה אלשווילי, שהקדישו את הבניין ותחזוקתו לעילוי נשמת האב מר אליהו ב"ר מיכאל שמיאלשווילי ע"ה, שנסתלק השנה ביום ראשון של ר"ה.

הישיבה "תומכי תמימים - ליובאוויטש", קיימת במוסקבה למעלה מעשרים שנה, ומבית מדרשה יצאו עד היום מאות תלמידים יראים ושלמים, כאשר רובם משמשים ככלי קודש ברבנות בערים רבות במדינות חבר העמים.

במהלך האירוע הוסר הלוט מעל השלטים המקדשים את הבניין לע"נ מר ראובן שמיאלאשווילי ע"ה, וכן נקבעה מזוזה ע"י הגר"י מצגר בפתח הכניסה הראשית.

















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}