י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

מה יש לעיתון 'הארץ' נגד הרבצ"ר?

ציטוטים שיקריים. סילופים. זילזול באתיקה • מדוע מנהלים כתבי 'הארץ' מלחמה בעלת אופי אישי נגד הרב הראשי לצה"ל, תא"ל הרב אביחי רונצקי? אולי תביעת הדיבה שהוא מגיש תספק את התשובה

תא"ל הרב אביחי רונצקי
תא"ל הרב אביחי רונצקי

מה יש לכתבי עיתון 'הארץ' נגד הרב הראשי לצה"ל, תא"ל הרב אביחי רונצקי? את השאלה הזו שואלים מקורביו של הרב על רקע מלחמה, בעלת אופי אישי, המתנהלת מעל דפי העיתון נגד הרבצ"ר מאז היכנסו לתפקידו. לדבריהם, תא"ל הרב אביחי רונצקי נחוש להגיש תביעת דיבה כנגד העיתון. פידו

הקורא הפשוט לעולם לא יבין איך מגיע ציטוט שקרי מדברי תא"ל בצה"ל, בכנס אזוטרי לחיילות דתיות, אל כותרתו הראשית של 'העיתון לאנשים חושבים', כאילו היה זה הנושא החדשותי החשוב באותו יום. יתכן שגם הקורא החכם לא יבין. אבל עורכי 'הארץ' מוכנים להקריב את כל יוקרת עיתונם תמורת האג'נדה.

ביום הזכרון לחללי צה"ל, נשא הרבצ"ר תפילה בטקס האזכרה שהתקיים בהר הרצל. התפילה, שכותרתה "תפילה לנשמות הקדושים" ופותחת במילים "אחינו ואחיותינו", לא סיפקה את ליטרת הבשר שכתבי 'הארץ' להגיש לקוראים לאכול, והם העלילו עליו כאילו שינה את נוסח התפילה מ"יזכור עם ישראל" ל"יזכור אלוקים" - ה' ירחם.

אלא שאז הייתה זו רק הקלטת הווידאו של הארוע, שגרמה לדובר צה"ל להוריד את כתבי העיתון מהעץ.

הפעם גם זה לא הואיל.

ביום חמישי שעבר התארח הרב הראשי לצה"ל בטקס הכנסת ספר-תורה לזכרו של חייל צה"ל יוסי פינק ז"ל, שהתקיים בישיבת ההסדר בקרני שומרון. במהלך הטקס נשא הרב הראשי דברים, והם הוקלטו והועלו לאתר ישיבת ההסדר:

http://www.karnash.co.il/?catID=22534&siteLang=3


צמד כתבי 'הארץ', המנהלים את המלחמה האישית נגד הרבצ"ר מזה למעלה משנתיים, חיפש וחיפש ולא מצא שום דבר פסול בדבריו.

אך בהעדר חומר, תמיד ניתן להמציא אותו. כך קרה שאתמול הופיעה בעמודו הראשון של העיתון כתבה שכל כולה שקר וכזב.

http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1128242.html

כך, למשל, לקח הכתב אנשיל פפר ציטוט מדברי הרמב"ם, ועשה ממנו מניפסט של הרבצ"ר. המשפט במקורו לקוח מדברי הרמב"ם בהלכות מלכים: "ומאחר שייכנס אדם בקשרי המלחמה, יישען על מקוה ישראל ומושיעו בעת צרה, ויידע שעל ייחוד השם הוא עושה מלחמה, וישים נפשו בכפו ולא יירא ולא יפחד, ולא יחשב לא באשתו ולא בבניו, אלא ימחה זכרם מליבו וייפנה מכל דבר למלחמה. וכל המתחיל לחשב ולהרהר במלחמה, ומבהיל עצמו עובר בלא תעשה, שנאמר 'אל יירך לבבכם, אל תיראו ואל תחפזו ואל תערצו מפניהם' (דברים כ,ג). ולא עוד, אלא שכל דמי ישראל תלויין בצווארו; ואם לא ניצח ולא עשה מלחמה בכל ליבו ובכל נפשו הרי זה כמי ששפך דמי הכול, שנאמר 'ולא יימס את לבב אחיו, כלבבו' (דברים כ,ח). והרי מפורש בקבלה 'ארור, עושה מלאכת ה' רמייה; וארור, מונע חרבו מדם'" (ירמיהו מח,י).

הכתב, שהאג'נדה הפוליטית שלו, גורסת כי חובה לרחם על אויבים במלחמה, הוסיף בשולי הדיווח משפט שלא היה ולא נברא (האזינו בעצמכם להקלטה ותיווכחו): "רונצקי כבר אמר בהזדמנויות קודמות שלדעתו חיילים דתיים שלמדו בישיבות הם לוחמים מוצלחים יותר מחבריהם החילונים".

משפט כה מופרך, שלא יכול להיאמר מפיו של הרבצ"ר, גרם לו להעלות לשידור בתוכניתו של רזי ברקאי בגל"צ, כדי להכחיש את הדברים.

אבל 'הארץ', במקום להתנצל או להתחמק, או לפחות לספר לקוראיו מתי היו אותן "הזדמנויות קודמות", שב על קיאו וניסה להסיט את הדיון למסלול אחר.

http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1128261.html?more=1

הרבצ"ר הביא את דברי הרמב"ם בהשלכה לימינו. שמעתם טוב? הרמב"ם שייך לפעם, לימים החשוכים ההם. לא יתכן שהרבצ"ר יצטט מדברי הרמב"ם, כאילו הם רלוונטיים.

ומה עם השקר שהכנסתם לפיו? זה לא משנה.

כנראה שקוראי 'הארץ' טפשים גמורים, והם לא ישימו לב להבדל בין השקר הראשון לשני. כך לפחות סבורים כתבי 'הארץ', אנשיל פפר ועמוס הראל.

יצוין, כי 'הארץ' כלל לא ניסה לבקש את תגובת הרבצ"ר לפני פירסום הכתבה. מה זה מעיד על רמת המקצועיות שלא לומר ההגינות והאתיקה של העיתון? תחליטו לבד.

תגובת אנשיל פפר על הטענות: "אנו עומדים מאחורי כל מילה שנכתבה".

















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}