י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

מס חדש בביתר: 300 ש"ח לכניסת פועל

עיריית ביתר גובה מס חדש: 'מס בניה' בסך 300 ש"ח לפועל • התושבים זועמים, והקבלנים חסמו הכניסה לעיר והודיעו: לא נכניס אף עובד • העירייה: "בהוראת צה"ל שונתה תפיסת האבטחה"

ראש עיריית ביתר עלית, מאיר רובינשטיין (משמאל). צילום: ארכיון
ראש עיריית ביתר עלית, מאיר רובינשטיין (משמאל). צילום: ארכיון

עיריית ביתר עלית מצאה מקור תקציבי חדש: תרנגולת מטילה ביצי זהב, בדמות 'מס בניה' שיגבה מכל מי שבונה או משפץ את ביתו, בסך 300 ש"ח לכל פועל.

מזה שנים ארוכות משלמים תושבים בביתר מידי חודשיים מס מיוחד - 'דמי ביטחון' - בסך 66 ₪. סכום כסף זה, שנגבה בשלמותו גם ממי שזכאים להנחה בארנונה, נועד לממן את הוצאות הביטחון בעיר ביתר, אשר כידוע שוכנת מעבר לקו הירוק, בין כפרים פלסטינים.

אבל נראה ש'דמי הביטחון' אינם מספיקים לעירייה. כיוון שכך, בעירייה מצאו מקור תקציבי נוסף, לאחר שבעקבות גזירת ההקפאה, מכיוון שלא בונים בעיר דירות חדשות, מרחיבים מאות מתושבי העיר את דירותיהם, לפי צרכי המשפחות המתרחבות.

המס החדש יוטל על כל מעסיק המכניס לעיר עובד פלסטיני. כך יאלצו התושבים לשלם עוד 15-20% על כל בניה, והעיריה תעשיר את קופתה המרוששת.

הקבלנים והתושבים מתנגדים, כמובן, נחרצות למס החדש. "הרי כולנו משלמים דמי ביטחון לעירייה" – אומרים תושבים כעוסים – "מה פתאום עלינו לשלם בנפרד על הכסת פועלים לשיפוץ הבית? ההכנסות מדמי הביטחון של התושבים, דיים לממן את כל הוצאות הביטחון, ואף להוסיף מרכיבי ביטחון נוספים. וכל זה, לפני ההקצבות של גורמי הביטחון השונים, העולים להון עתק. ולמרות זאת, העיריה מזניחה לחלוטין את תחום הביטחון, ומזלזלת בחיי התושבים, ועושקת את הכספים הייעודיים למטרות אחרות. והיא עוד מעיזה לדרוש עוד כסף מהתושבים?!" - הם מתמרמרים.

המס החדש נכנס היום (א) לתוקף. בעקבות כך, השביתו הקבלנים את הענף כולו, ולא הכניסו לעיר אף עובד פלסטיני, תוך שהם חוסמים את הכניסה לעיר.

תגובת יועץ התקשורת של עיריית ביתר עילית: "בהוראת פיקוד מרכז, בעקבות ביקור האלוף, שונתה תפיסת הביטחון והאבטחה של הפועלים הפלשתינים בעיר ביתר עילית. בעקבות ההוראות פורסם מכרז לחברת אבטחה שהוכן בהתאם למפרט שדרש הצבא - ונבחר זכיין: חברת אבטחה, העונה לקריטריונים אלה (מספר מאבטחים. כלי רכב. נשקים וכו'). התשלום חולק ונקבע לפי מספר הפועלים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}