י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ליצמן עוקץ את לרנר: ניפגש בביהמ"ש

ביום בו מתייצב לרנר נגד החרדים, מודיע ליצמן כי הוא 'לא מתחרט' על התמיכה בלרנר: "היום רואים כמה טוב שהלכנו איתו. הוא רצה לתת לנו את הקרקעות. זה יעמוד לזכותנו בביהמ"ש" • יש וידאו ותגובה

יעקב ליצמן ומשה אבוטבול בכנס. צילום: יעקב לדרמן
יעקב ליצמן ומשה אבוטבול בכנס. צילום: יעקב לדרמן



שנה חלפה מאז הקרע הגדול שנוצר בין אנשי 'הסיעה המרכזית', לשאר הפלגים הפוליטיים בציבור החרדי: בבחירות המוניציפליות שהתקיימו לפני שנה, התנגדה גור למועמדותו של פרוש החרדי בירושלים, לתמכה בלרנר הד"לי בבית שמש, כאשר מולו ניצב, לראשונה בהיסטוריה של העיר, מועמד חרדי בעל סיכויים מצוינים.

ההמשך ידוע: בירושלים יצאו אנשי הסיעה ממערכת הבחירות עם חיוך של מנצחים, כאשר מאיר פרוש הובס בבחירות לראשות העיר. בבית שמש, לעומת זאת, ספגה הסיעה תבוסה מוחצת, כאשר משה אבוטבול נבחר לראשות העיר.

היום, שנה אחרי, מתברר שהמועמד שנתמך בזמנו על ידי הסיעה המרכזית, התמקם בפוזיציה מציקה של אויב סדרתי. הוא מצר את צעדיה של האוכלוסייה החרדית בעיר, ממרר את חייו של ראש העיר החרדי, ומגיש עתירות משפטיות כנגד הכוונה לאכלס חרדים ברמת בית שמש ג' - פסגת תקוותיו של הציבור החרדי, מוכה מצוקת הדיור.


כתבות קודמות בנושא:
השמש שוקעת: ביהמ"ש הוציא צו מניעה
העתירה שתקפיא את המכרזים • חשיפה
לרנר הבטיח רק לחרדים • חשיפה
אבוטבול זועם: זה יחזור אליהם כבומרנג


רק היום (ה) דווח באתר 'בחדרי חרדים', על עתירה שהגיש לרנר - שהתקבלה בבית המשפט המחוזי. צו מניעה הוגש נגד קידום המכרזים בעיר, והביא לתדהמה בקרב בכירי העירייה החרדיים, עשרות הקבלנים ומאות אלפי החרדים שנשאו את עיניהם אל היום בו יעלו הטרקטורים על טרשי הגבעה וישימו סוף למצוקה הקיומית.

ליצמן שובר את הקרח

באירוע מיוחד בעיר בית שמש לקביעת המזוזות לבית חסידי גור בעיר, בהשתתפות ראש העיר משה אבוטבול, דיבר סגן שר הבריאות יעקב ליצמן על עתירת שלום לרנר לבית המשפט כנגד הבניה ברמת בית שמש ג' לחרדים.

ליצמן ניסה בנימה מבודחת להפשיר את הקרח שנוצר בין חסידות גור, שתמכה בשלום לרנר לראשות העיר, לראש העיר הנבחר משה אבוטבול.

"היום רואים כמה זה טוב שהלכנו עם לרנר", פתח ליצמן את דבריו, "התברר היום, שלרנר איש חזק. ויש לנו היום טיעון: הוא עצמו הבטיח לנו שייתן את הקרקעות לחרדים. אז טוב שהלכנו עם לרנר או לא?". אמר ליצמן לקול מחיאות הכף של עשרות חסידי גור.

ליצמן המשיך: "בכל זאת, אחרי הבחירות החלטנו שאנחנו הולכים ביחד, וזה יעשה הרבה יותר טוב לעיר בית שמש.

"אמרתי למוישה: אני יטפל בכל מיני דברים שצריך כמו חדר מיון, ועוד. והוא יטפל בבתי כנסת. אני בטוח שגם בלי שאני מדבר הוא עושה את זה. אבל אני מניח שכשהוא ידבר תשמעו כמה טוב לו איתנו.

"שילוב ידיים יכול לתת הרבה לעיר הזו. אני באמת חושב ששווה ללכת איתו ביחד. ואני חושב שיש עתיד לרמת בית שמש, יהיה לו זכות גדולה להרים את העיר והוא יוכל להוכיח שגם ראש עיר חרדי יכול להצליח בגדול .

"אגב, יש היום בחירות ברחובות ואגודת ישראל תמכה במועמד החרדי רחמים מלול", סיים ליצמן כשהוא סוגר מעגל אחרון ברשימה.

האם ליצמן יבוא לבית המשפט להעיד נגד העותרים בפרשיית הקרקעות בבית שמש? קשה להאמין, אך מה שבטוח שהממכים שנחתמו בין הסיעה המרכזית לשלום לרנר ערב הבחירות, יוצגו גם יוצגו.

בתגובהה לדבריו של סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, מוסר שלום לרנר:

"אין ספק שח"כ ליצמן צודק שאני הייתי ראש עיר הרבה יותר טוב לציבור החרדי כמו לשאר האוכלוסיה בעיר, ולא הייתי מגיע לסיכסוכים , ולמחלוקות , בסוגיה שבשיקול דעת נבון אפשר היה לפתור בקלות.
"בעניין רמת בית שמש ג' כנראה שליצמן לא ראה ולא הכיר את ההסכם בנינו לבין הסיעה המרכזית,גם בהסכם נאמר שהתב"ע תהיה גם לציבור הכללי וגם לציבור החרדי, וכך אנחנו פועלים גם היום, במהלך מערכת הבחירות היה ברור לכולם וכך נאמר בכל הזדמנות שאנחנו נבנה לכל המגזרים באופן כזה שכולם יוכלו לחיות באהבה ובשלום, גם היום אנחנו קוראים ראש העיר שר השיכון ולהנהגה החרדית לבוא ולפתור את המחלוקת בנינו בחוכמה ובשלווה לטובת כלום".


צילום הסרט: יעקב לדרמן

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}