י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

"אנחנו לא התיישבות אידיאולוגית"

הקפאת הבנייה נחתה כרעם ביום לא בהיר על קברניטי ביתר עילית • בניגוד לצעדי מחאה שעשו ראשי מועצות ביש"ע, אומר מאיר רובינשטיין ל'בחדרי חרדים': "אני מאוכזב מאוד, אבל לא רץ לעשות כותרות

מאיר רובינשטיין. 'עוד מעט לא יהיו לי ציפיות'
מאיר רובינשטיין. 'עוד מעט לא יהיו לי ציפיות'



שר הביטחון, אהוד ברק, הורה הבוקר (א') לאנשי משרד הביטחון לגייס ולהכשיר במהירות האפשרית 40 פקחי בנייה, שיאכפו את ביצוע החלטת הממשלה להקפיא את הבנייה החדשה בשטחי יהודה ושומרון.

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן אמר בתגובה: "יש לעצור מהלך זה, שעלול להביא לפגיעה בזכויות האדם של מתיישבי יהודה ושומרון. לשר הבטחון אהוד ברק ממפלגת העבודה יש מחוייבות אחרת להתיישבות, ויש להכניס גם גורמים מהליכוד לנושא הפיקוח והבנייה ביהודה ושומרון".

הזעם בקרב שרי הממשלה לא נעצר אצל השר ארדן. השר עוזי לנדאו הגיש ערער כנגד ההחלטה להקפיא את הבנייה. לטענת השר לנדאו, בנושא חשוב ומהותי כזה יש לדון במליאת הממשלה. "מדובר בנושא מרכזי על סדר יומה של המדינה וחיוני כי לכל חברי הממשלה תינתן הזדמנות את עמדתם".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הורה למזכיר הממשלה, צבי האוזר, להיפגש עם שרי הליכוד ולשמוע מהם את טענותיהם לגבי ההקפאה ביו"ש. נתניהו ביקש ממזכיר הממשלה ומהשרים למצוא דרך לגשר בין הממשלה והמתיישבים והבעיות שצצו בעקבות ההחלטה להקפיא את הבנייה.

בקרב ראשי המועצות שקיבלו את גזירת ההקפאה, הזעם רב בהרבה. ראש המועצה המקומית אלקנה, צדוק זהוראי, סירב הבוקר לקבל את צו ההקפאה. זהוראי אמר לקצינה של המנהל האזרחי שהגיעה ללשכתו למסור את הצו: "את יכולה לגרוס אותו".

למרות זאת, ראש המועצה המקומית הדגיש בפני הקצינה כי מחאתו אינה מופנית כלפיה, אלא כלפי הממשלה שהחליטה על המהלך.

צו הקפאה דומה הגיע היום גם לידיו של ראש מועצת שומרון, גרשון מסיקה, שקרע אותו לחתיכות. "מדובר בהחלטה גזענית, בלתי מוסרית ובלתי חוקית ולכן גם חסרת תוקף", אמר.

"זה עצוב שביום כ"ט בנובמבר, ראש ממשלה בישראל שנבחר על ידי המחנה הלאומי, על בסיס מצע מפורש של תנופת בנייה ביהודה ושומרון, אוסר על יהודים לבנות בנחלת אבותיהם, אבל במקביל מאפשר לערבים להמשיך בבניה פראית ובלתי חוקית על אדמות העם היהודי". לדברי מסיקה, "אפילו בממשלות השמאל הקיצוני של העבודה ומרצ לא התקבלה החלטה מחפירה שכזו. עם ישראל ימשיך לבנות את ארצו עם נתניהו או בלעדיו".

מי שקיבל אף הוא את הצו על הקפאת הבניה בעירו, הוא ראש עיריית ביתר עלית, מאיר רובינשטיין. רובינשטיין, שנלחם בחודשים האחרונים על הרחבת הבניה בעיר המשוועת לדירות נוספות, נשמע כעוס ומריר. בשיחה עם אתר 'בחדרי חרדים' הוא אומר: "אנחנו מאוכזבים מאוד מראש הממשלה בנימין נתניהו והחלטותיו. אנחנו מקווים שלא נפסיק להתאכזב בקרוב, בעקבות כך שלא ישארו לנו ציפיות".

בקשר לצעדי המחאה, אותם יזמו ראשי המועצות בימין כקריעת הצווים ופעולות נוספות, סירב רובינשטיין להתייחס. לדבריו, אנחנו עסוקים בלעזור לאנשים ולא בפרופגאנדה לאמצעי התקשורת.

גורם בכיר בעירייה, אמר בשיחה עם אתר 'בחדרי חרדים': "הפעולות של הימין הקיצוני - הזויות. מה הם חושבים שפעולות מהסוג של קריעת צווים ירככו את ההחלטה? אנחנו לא התיישבות אידאולוגית, אנחנו רוצים לחיות ברווחה, ואנחנו נפעל להמשך הבניה, בלי רעש תקשורתי ופעולות הזויות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}