י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

רונית תירוש נלחמת בנכד של מוזס

בעוד בעיר רחובות מתנהלים קרבות בחירות, מנהל חה"כ מנחם לייזר מוזס את הקרב האמיתי. בוועדת החינוך הוא מציג: המלחמה על השטריימל. את המלחמה הוא מנהל באומץ, ואינו מתרגש מצעקות

מוזס עם השטרימעל. לא מוותר
מוזס עם השטרימעל. לא מוותר

'סערת השטרימלעך' חוזרת, ובגדול. לפני מספר חודשים העלתה חברת הכנסת רונית תירוש הצעת חוק שגובשה על ידי ארגוני צער בעלי חיים, לפיה ייאסר יבוא פרוות מכל סוג שהוא לארץ. מאחורי החוק הדרקוני עומד קמפיין עולמי המראה את הצער בעלי חיים הנגרם בעקבות דרישתם של בעלי המעמד הגבוה למעילי פרווה כאלו ואחרים.

חוקים מעין אלו מונחים על שולחנה של הכנסת מידי יום, לעיתים קרובות החוקים מאושרים מבלי שמשהו שם על ליבו במה ובמי מדובר. אלא שערנותו המפורסמת של יו"ר סיעת 'יהדות התורה', חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס, הצילה אלפי חסידים משהיה ב'קלבוש' המשטרתי.

ישב לו מנחם לייזר במליאה, והקשיב להגיגיה של חברת הכנסת רונית תירוש. חברת הכנסת הרביצה תורה בנוכחים: 'אתם יודעים איזה צער נגרם לבעלי החיים בעקבות המרדף אחר הפרוות', שאלה בקול בוכים, 'אנחנו חייבים להיות אור לגויים בנושא הזה, ולאסור את יבוא הפרוות', אמרה בפסקנות.

מנחם לייזר, שמע, גירד בפדחתו, ולפתע נזכר כי במקום בו הוא מגרד, מונח לו השטרימעל מידי שבת. עשה חבר הכנסת אחד ועוד אחד: 'ממה שטרימעל עשוי? מפרווה. ואם יאסרו את יבוא הפרוות כיצד אוכל לחזור מחו"ל עם השטרימעל, וגרוע מכך, כיצד יקנו כל נכדי העומדים לפני ברית הנישואים שטרימלעך'. חשב והצטמרר.

מבלי לחשוב פעמיים, קם מנחם לייזר מכסאו והעמיד את חברת הכנסת על מקומה. ממקומו במליאה הוא צעק לעברה: "ומה יהיה עם השטרימלעך?", והצעקה ההיא הפכה ל'סערת השטרימלעך' שהסעירה את התקשורת החרדית במשך מספר ימים.

אלא שזעקתו, עדיין לא הועילה. הכנסת העבירה את החוק לועדת השרים לעניני חקיקה. גם לשם הגיע מנחם לייזר כשהוא מבקש שהחוק המתגבש יפטור את צורי הדת כגון שטרימלעך. אך בקשתו לא מולאה. החוק עבר בוועדה, שם אמרו לו שידונו בתיקונים במליאה.

היום התכנסה בחדר ההרצאות של הכנסת, ועדת החינוך לדיון על החוק. הדיון שהתנהל בטונים צעקניים, התקיים בנוכחות ארגוני צער בעל חיים, שביקשו לקדם את העברת החוק כמה שיותר מהר. מוזס מחה: "לא ייתכן להעביר חוק המנוגד לצרכים בסיסיים של עשרות אלפי אנשים. אני רק מבקש שיכניסו תיקון לחוק, שהוא לא כולל דברים שהם לצורכי דת".

אלא שמסתבר שמי שדואג לבעלי החיים, דואג קצת פחות לחיים בעצמם. חברת הכנסת מגובה בארגונים שישבו סביב השולחן, הקימו קול זעקה: מי יקבע מה זה צרכי דת? מחר יבוא משהו ויגיד שמעיל מפרווה זה מנהג אבותיו, מה נעשה אז?".

חברת הכנסת רונית תירוש זעמה על מוזס ש'תוקע' את החוק, וצעקה: "חבל שהגעתי לכאן. זוהי שערוריה".

ברגע האחרון הצטרף לטיעוני ח"כ מוזס, נציג רשות המיסים שטען שאי אפשר להעביר חוק כזה, מבלי היערכות מוקדמת. לדבריו, המוכסים צריכים לקנות מיכשור מיוחד שיאפשר למוכסים לדעת מה מותר ומה אסור, על מה ניתן להחרים ועל מה לא.

וכך, ברגע האחרון ניצלו אלפי שטרימלעך מכליה, ובעזרת ה' לראשיהם של נכדי הרב מוזס יונחו שטרימלעך לתפארת ביום חתונתם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}