י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

שנה אחרי: היומונים הופכים דיסקט

עיתון 'המודיע', שהתעלם מהמועמד החרדי בבירה, יפרסם כתבת תמיכה ברחמים מלול, לראשות רחובות, "שומר תורה ומצוות" • ואילו 'יתד', שנלחם לפני שנה למען שומר המצוות, תומך הפעם במועמד החילוני

עיר של אינטריגות. מערכת הבחירות ברחובות
עיר של אינטריגות. מערכת הבחירות ברחובות



מאז התעוררה העיר המנומנמת לחיים תוססים, תוססים מדי - אין בה, ברחובות, רגע אחד של שלווה. דומה שכל האינטריגות האפשריות והבלתי אפשריות, התנקזו להן אל העיר הזאת, המנהלת בימים אלו מערכת בחירות לראשות העיר, שאינן מביישות את המירוץ לבית הלבן.

ראיונות מיוחדים עם שלושת המתמודדים • המלחמה על רחובות • פרויקט מיוחד

רחובות העיר רחובות, מוצפים בימים האחרונים במודעות רחוב לרוב, כמויות של פשקווילים, כרוזי 'קול קורא' בכל גווני הקשת - ומה לא. זר כי ייקלע לרחובות העיר, יחשוב כי נקלע לרחובותיה הפנימיים של שכונת מאה שערים, הרגילה במודעות רחוב משמיצות מקדמת דנן.

הציבור החרדי בעיר, הולך שסוי ומפולג לבחירות הללו. הבחירות, המתנהלות בעיצומה של הקדנציה, הביאו לטלטלה עזה בקרב הציבור החרדי בעיר, שהולך ומתפצל בין המועמדים השונים.

מי שחשב שיקבל דבוקה חרדית אחת, שתהווה גורם שובר שוויון במאבק הצמוד בין המתמודדים, טעה ובגדול. מספר העמדות כמספר המועמדים. כל אחד מושך לכיוון אחר, כל אחד מנופף בטיעונים משלו, בשם הדת כמובן.

מה לא ראינו במאבק המתוקשר? ההשמצות של המועמדים האחד כלפי השני, עברו כבר מזמן את גבולות הטעם הטוב והסביר. כל הדרכים כשרות בכדי לזכות בקול החרדי הנחשק. הלה מאשים את יריבו בחרדיות מזויפת, והיריב מטיח לעברו בוץ עכור.

בתחילת השבוע פסק הגראי"ל שטינמן כי יש לבחור במועמד עוזי סלנט לראשות העיר. סלנט, בעבר יו"ר קופת חולים מאוחדת, אינו שומר תורה ומצוות, ואך ידוע כאיש הקרוב למרצ, אך למרות זאת הוא הועדף על-ידי הציבור הליטאי, על המועמד הש"סי רחמים מלול - בדרך ללשכת ראש העיר.

טיעון-המחץ של 'המודיע'

השוס האמיתי, יינתן מחר: בגיליון יום ו' של 'המודיע', תגיע בשורה שתטרוף את הקלפים במערכת הבחירות התזזיתית. היומון האגודאי הוותיק יפרסם הודעה מטעם סיעת אגודת ישראל, כי בבחירות לעיריית רחובות יש לבחור במועמד החרדי רחמים מלול, שהוא שומר תורה ומצוות, על פני כל המועמדים האחרים.

העובדה כי המועמד הינו חרדי, היא הבסיס לתמיכה שעיתון 'המודיע' מעניק לו.

לאתר 'בחדרי חרדים' נודע, כי תמיכתו הרשמית של העיתון במועמד הש"סי, באה לאחר מערכת לחצים גדולה שהופעלה על העיתון מצד אנשי שלומו של האדמו"ר מקרעטשניף, שקהילתו הגדולה מתגוררת בעיר.

אלא שמאחורי המודעה התמימה, שתלהיב את הקוראים הנאמנים מרחובות לתמוך במועמד השומר על התורה ומקיים את מצוותיה - מסתתר פרדוקס גדול: טיעון-המחץ שמביא המודיע, בדבר חרדיותו של המועמד והחשיבות הגדולה כי בראשה של העיר יעמוד אדם חרדי - מגיע שנה בדיוק לאחר אירועי ירושלים הסוערים.

לפני שנה בדיוק, כאשר ירושלים ידעה ימים סוערים של מערכת בחירות - אלף זכוכיות מגדלת לא היו מסייעות באיתור מילה אחת אודות החשיבות שיש במועמד שומר תורה ומצוות. מאיר פרוש החרדי נלחם על כל קול, ומולו עמד המועמד החילוני ניר ברקת, שכיום יודע להשביע את הציבור החרדי מרורים. עיתון 'המודיע', עמד אז בצד, ומילא את פיו מים רבים.

התזמון המעניין, והפילוג בין הסיעות ברחובות, יספקו בוודאי חומר רב לעיתונאים שימהרו לעשות את ההשוואה בין עיר הבירה לעיר השפלה.

מנגד, דווקא עיתון 'יתד נאמן', שבימי הבחירות לפני שנה התעלה מעל עצמו, שכח מכל יריבויותיו עם אנשי 'שלומי אמונים' ועם מאיר פרוש, והביע תמיכה גלויה 'במועמד החרדי', כשהנימוק היחיד הוא היותו שומר תורה ומצוות - הופך את הדיסקט כעבור שנה, ומביע תמיכה גלויה במועמד החילוני, עוזי סלנט. זאת כאשר מולו ניצב מועמד שומר תורה ומצוות.

הוא אשר אמרנו: פלאי הפוליטיקה, ביכולתם לקחת את הטיעונים הנעלים ביותר, ולעשות אותם מעין פלסטלינה: יום אחד חשוב מאוד לבחור במועמד חרדי, ולמחרת, אין כל מניעה לבחור בחילוני; יום אחד אין כל עניין להילחם עבור החרדי המתמודד על ראשות עיר הבירה - וכעבור שנה, העמדת שומר מצוות בראשות עיר בשפלה, היא חובה קדושה שאל לו לאיש להעז ולסור ממנה ימין ושמאל.

כך או כך, הערב מקבל רחמים מלול את תמיכתם של חברי סיעת אגודת ישראל, ובכך מחזק את סיכוייו, שעל פי הסקרים האחרונים הולכים וגוברים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 55 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}