י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ישיבת שאגת גלעד • פרסום ראשון

מהשבוע הבא, יקבל מאהל המחאה למען השבוי גלעד שליט, צביון חרדי: שיעור בדף היומי יימסר באוהל. גמרות נרכשו, מגיד-שיעור כבר יש. אנשי המטה החרדי מצפים לראות חרדים הנוהרים למקום

השיעור הראשון. הרב ישראל אברומבסקי עם קבוצת תלמידים. צילום: בחדרי חרדים
השיעור הראשון. הרב ישראל אברומבסקי עם קבוצת תלמידים. צילום: בחדרי חרדים

מאהל המחאה המפורסם ביותר בארץ, עומד לשנות את פניו, ולקבל צביון תורני. עד היום הוןא התאפיין בכרזות ענק, ביקורי פוליטיקאים וצוותות תקשורת לרוב. החל מהשבוע הבא, הוא יקבל סממן תורני מובהק - שיעור יומי ב'דף היומי'.

מאז פרצו אנשי המטה החרדי למען גלעד שליט לתודעת העם היושב בציון, הם נקטו באמצעים רבים בכדי לעורר את הציבור החרדי להתפלל ולדאוג למצבו של החייל השבוי. מטרה נוספת שהציבו לעצמם אנשי המטה החרדי, הוא להוכיח לציבור בישראל ולתקשורת המנחה את שיקול דעתו, שגם החרדים, שאוהבים להשתמט, מצרים בצערו של חייל צה"ל השבוי ומתפללים לגאולתו.

אנשי המטה החרדי, נקטו בפעולות רבות: החל בפגישות שאורגנו לנועם שליט, אביו של גלעד, בבתיהם של גדולי ישראל, הגרי"ש אלישיב והגר"ע יוסף, עבור דרך מודעות שפורסמו בעיתונות החרדית וקראו לציבור להתפלל למען גלעד בן אביבה - וכלה בגימיקים שונים, כמו כיסא ריק שהוצב בימים הנוראים במרכז היכל ישיבת חברון - כיסא שיועד, כביכול, עבור המתפלל גלעד שליט.

ועכשיו, קבלו את הדבר הבא, שלבטח יעורר הדים נרחבים ואף ימשוך חרדים רבים אל אוהל המחאה הרדום מעט, הממוקם בסמוך לביתו של ראש הממשלה: החל מהשבוע הבא, יזכו המבקרים באוהל לשיעור קבוע ויומיומי, ב'דף היומי'.

אנשי המטה החרדי דאגו כבר למלאי נאות של ספרי גמרא, ואיתרו מגיד-שיעור רהוט לשון, בעל פה מפיק מרגליות, שימסור את השיעור הקבוע, הרב ישראל אברמובסקי, שיילמד לזכותו של גלעד בן אביבה.

בכך מקווים אנשי המטה החרדי בראשות העסקן זאב פלישמן, להשיג תוצאה כפולה: מצד אחד, לעורר את המאהל המט-לנפול מתרדמתו, ומאידך - למשוך אליו חרדים ושומרי מצוות, שיחלפו בקרבת מקום ויחפשצו בשיעור בדף היומי ובתפילת מנחה שלאחריו.

מי שעומד בפועל מאחורי השיעור, ולכל הלוגיסטיקה הקשורה בכך, הוא הרב רענן, המנהל את ארגון חברותא, העומד מאחרוי מסירת שיעורים בכל רחבי הארץ.

אין ספק, שמאהל המחאה משנה את פניו, ומקבל צביון חרדי משמעותי.

ואם הצעד הזה, שחציו גימיק וחציו הפצת תורה, יקדים את שחרורו של החייל השבוי גלעד בן אביבה ולו ביום אחד - הרי שזכותם של הבחורים הנמרצים העומדים מאחורי המיזם, תעמוד להם בזה ובבא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}