י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

לא נח לרגע: 5000 יח"ד נוספות באלעד

הבוקר הודיע אטיאס כי המנהל מוציא 6000 יחידות דיור למכרזים. בצהריים מגיעה ממשרדו בשורה של ממש לציבור החרדי: חילופי שטחים עם משרד הביטחון יביאו ל-5000 יח"ד באלעד • כל הפרטים

אריאל אטיאס. עובד קשה
אריאל אטיאס. עובד קשה

חצי שנה מאז נכנס אריאל אטיאס לתפקיד שר השיכון, וכבר חולל מהפכה בתחום הדיור העומד בראש סדר היום של הציבור החרדי.

מסתבר, שהמכרזים ברמת בית שמש היו רק הסיפתח להפשרות בניה נוספות בכל רחבי הארץ. אטיאס הנמרץ, הצליח לזעזע את המערכת הארכאית של מנהל מקרקעי ישראל, וסדר יומו מורכב מפגישות קדחתניות עם ראשי המנהל, במטרה להוציא לציבור הרחב כמה שיותר קרקעות.

הבוקר (ד') התראיין השר בגלי צה"ל, והודיע כי הוא מוציא קרקעות ל-6000 יחידות דיור חדשות. השר קרא לזוגות הצעירים להתחיל להתמקח על המחירים, מכיוון שכבר בזמן הקרוב יוצף השוק בדירות, מה שיוזיל באופן משמעותי את מחירי הדירות.

אלא שבמקביל לעשייה הברוכה בהוצאת קרקעות השייכות למנהל, פעל אטיאס בחודשים האחרונים לבצע חילופי שטחים עם משרד הביטחון.

ולשואלים, ובצדק, מה לשר חרדי משכונת הר נוף ולחילופי שטחים עם משרד הביטחון - הרי שהתשובה עתידה לספק אותו ואת עוד 5000 הזוגות שיהנו מפרויקט הענק של אטיאס.

בסמוך לעיר אלעד, נמצאים מאות דונמים השייכים למשרד הביטחון. עתודת הקרקע לא נמצאת בשימוש משרד הביטחון, ושר השיכון זיהה פוטנציאל לבוא לעזרת הציבור החרדי.

מאז נכנס למשרד פעל אטיאס לקדם את רעיון חילופי השטחים מול משרד הביטחון. בפגישות שנערכו בינו לבין שר הביטחון, אהוד ברק, סוכם כי הצדדים יפעלו להעביר את השטח לידי המנהל בתמורה לקרקע חילופית שתועבר לידי משרד הביטחון.

היום (ד') הגיע הסיכום הסופי. דניאל גבאי ממשרד השיכון אומר לאתר 'בחדרי חרדים': "היום הגענו לסיכומים. ואם הכל ילך כמתוכנן תוך שנתיים נוכל להעביר את התב"ע, ולצאת למכרזים. אם הרפורמה של ביבי תעבור, הרי שתוך שנה כבר נוכל לראות תוצאות".

העיר אלעד תעובה בעוד 5000 יחידות דיור, שיהפכו אותה לעיר חזקה ומבוססת בהרבה, ותביא לעוד אלפי זוגות צעירים ישועה מהמצב הקשה בו הם נמצאים היום.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}