י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

תינוקת בת יום. בלי אמא • מצמרר

"כולי הודאה לקב"ה שהותיר כאן זכר חי לרעייתי ע"ה. לא היה חסר הרבה, וגם זה לא היה נשאר לי" • בעלה של מרת חיה אדירה בהלטסהעוזר ע"ה, שנפטרה מסיבוך הריון יממה לאחר לידת בתה, במונולוג מרטיט

תינוקת בת יום. בלי אמא • מצמרר
ברוך דיין האמת

הציבור החרדי כולו הזדעזע אתמול למשמע בשורת האיוב המרה, שהתפשטה ממודיעין-עילית ההמומה והחרידה כל חרדי בעל לב בארץ.

אישה חרדית צעירה, בשנות העשרים המוקדמות לחייה, נפטרה כתוצאה מסיבוך הריון, יממה לאחר שילדה את בתה הראשונה. היא נישאה אך לפני שנה לבעלה הטרי, זכתה להיפקד והמתינה תשעה חודשים ליום הגדול בו תחבוק את בתה בזרועותיה.

אלא שיום לאחר שזכתה לחבוק את בתה, היא נפרדה ממנה פרידת עולמים. רעלת הריון שלקתה בה, קרעה אותה מהבת שזה עתה נולדה, מבלי שתזכה להאכילה ולגדלה.

הציבור כולו הצטמרר. נראה ששיאי האסון נשברו, שממדי האבל כבר בלתי ניתנים לעיכול.

העוללה הקטנה, שרק עכשיו יצאה לאוויר העולם, נהייתה יתומה ביומה השני. כזו היא תישאר. היא זכתה להיות יום אחד בחייה במחיצת אימה האוהבת, שנפטרה בעת לדתה, כתוצאה מההיריון.

האם הצדקנית, מרת חיה אדירה בהלטסהעוזר, תושבת מודיעין עילית, מסרה את נפשה ואת חייה, למען לידת הבת הבודדה.

בעלה של האם שנפטרה, הוא ר' יהודה בהלטסהעוזר. ר' יהודה, אברך בן תורה ממוצא אמריקאי, הוא אברך יקר, ירא שמים ועדין נפש. לפרנסתו הוא עוסק בצילום, ומשמש כצלם במערכות העיתונים 'משפחה' ו'המודיע'.

אתמול, לאחר קבורת אשתו, הוא חזר מההלוויה ונכנס לביתו. הבית היה ריק. האישה איננה. היא בשמים. נר גדול ומפחיד האיר את החשכה הכפולה. נר נשמה לזכר האישה שהיתה לאם והלכה לארץ החיים.

כעת, יממה אחרי, הוא יושב על שרפרף נמוך ומנסה לעכל את האבל שנכפה עליו, את החלל שנפער. את הבת היחידה והראשונה תחי', שזכתה ליום אחד בלבד במחיצת אימא.

כתב קול הציבור פגש אותו בביתו. ליבו סדוק לרסיסים, הוא שבור ורצוץ. הוא נישא לפני שנה, זכה לחבוק בת לפני יום, ועכשיו הוא אלמן טרי.

"לפני כשנה", הוא אומר, "ישבתי שבעה על מות אימי ע"ה. ישבתי כאן, על אותו הכסא.

"היתה זו רעייתי ע"ה, שטרחה עבורי בכל הנצרך והקלה עליי בימי השבעה. כעת היא לא כאן. אני משתדל להחזיק מעמד".

ר' יהודה בהלטסהעוזר משתתק קמעא, שוקע במחשבות, ואחר כך מוסיף: "כולי הודאה לקדוש ברוך הוא שהותיר כאן זכר חי לרעייתי ע"ה. לא היה חסר הרבה, וגם זה לא היה נשאר לי...

"אני מרגיש שהדמות הגדולה של רעייתי ע"ה, טמונה בבתי הטרייה. ועל כך אני מודה לקדוש ברוך הוא", מתנחם ר' יהודה.

הוא מבקש להתחזק. הוא מהרהר עוד מעט, ומוסיף: "ישנה הנהגה טובה שאשתי היתה תמיד נוהגת בה: היא הקפידה ללכת לבית הכנסת בשבת בבוקר, מדי שבת מברכין. היא שמרה על המנהג הזה באש ובמים.

"הרגשתי שיש בכך רמז: שהרי בברכת החודש מתפללים על חיים ארוכים. כנראה שאשתי הרגישה שהיא צריכה הרבה תפילות בכדי לזכות לחיים ארוכים"...

ומי שאמר לעולמו די, יאמר לצרותינו די.


קול הציבור - 033727272
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}