י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

האברך, החתן, וגניבת הרהיטים • מזעזע

אברך נלכד בחנות לממכר רהיטים - 'יד ליד' בב"ב, באמצע הלילה, כשהוא 'סוחב' רהיטים מהחנות. מה עשה איתו חתנו המיועד? למה נאלץ האברך לגנוב? ולמה התקשר לאשתו באמצע הגניבה? • כל הפרטים

פורץ שנתפס בפעולה. תמונת אילוסטרציה
פורץ שנתפס בפעולה. תמונת אילוסטרציה

המצב הכלכלי הקשה, שלא פסח על הריכוזים החרדים, מביא בכנפיו סיפורים מצמררים על אנשים שמצבם הכלכלי מביא אותם לבצע דברים שלא היו חולמים לעשותם בימים כתיקונם.

הסיפור הבא התרחש בחנות 'יד ליד' בבני-ברק. החנות שנועדה למכור ריהוט במחירים מוזלים לבני תורה, מחזיקה מחסן ובו ריהוט, על מנת שהאברכים המעוניינים לקנות - יוכלו לראות את הסחורה קודם לקנייתה.

את הסיפור עצמו שמענו משמוליק, מנהל החנות: "ביום רביעי האחרון סיימנו לארגן את המחסן בשעה 1 בלילה. יצאנו מהמחסן, ומהמצלמה הנסתרת למדנו את מה שהתרחש לאחר מכן.

"כמה דקות לאחר השעה 1, נכנס אברך בעל חזות של בן תורה למחסן, כשהוא מלווה בבחור צעיר, בידיו הוא החזיק מפתחות של החנות, אותם אין לי מושג מאיפה הוא השיג, והחל לשוטט בחנות. הם לקחו כסא גדול, שולחן וכסאות תואמים, ועוד מספר חפצים יקרי ערך. באמצע ה'קניה' הוא התלבט על שולחן המתאים למשפחות ברוכות ילדים, והרים טלפון לאשתו, שהגיעה עד מהרה, ועזרה לו לסיים את בחירת המוצרים.

"ראינו את הסרט, והבנו שמדובר באברך שגר בקרבת מקום. רק מי שגר בקרבת מקום יכול להתקשר לאשתו, שתגיע בזריזות כה גדולה. הראנו את הסרט לכמה אנשים, ואחד מהם זיהה אותו. הוא סיפר לנו שהאברך מחתן את בתו בעוד כשבועיים. אני מאמין שלחצו אותו לקיר שצריך להביא רהיטים לזוג, והוא מחוסר פרנסה - נאלץ לגנוב מהחנות שלנו.

"מה שיותר מעניין הוא העובדה שהבחור הצעיר שהתלווה אליו הוא לא אחר מאשר חתנו המיועד, שהתלווה לחמיו בבחירת הרהיטים, כאילו מדובר בקניית רהיטים בחנות יוקרתית באמצע היום, ולא כגנבים באמצע הלילה.

"החלטנו לא לערב את המשטרה, ולהעביר את המקרה לרבנים שיטפלו במשפחה המסכנה. זה רק מראה עד כמה החמיר המצב הכלכלי הקשה של משפחות בני תורה", מסיים מנהל החנות את הסיפור המזעזע.

הסיפור הזה מצטרף לסיפורים רבים שארעו לאחרונה בציבור החרדי, המצביעים על כך שהקשיים הכלכליים מביאים אנשים לבצע מעשים שלא יעשו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 59 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}