י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

'דידן נצח' לחב"דניקים באלעד • תמונות

"שתתמעט המחלוקת", איחל הגר"ש כהן בטקס פתיחת המקווה הראשון בשיטת חב"ד באלעד, ביודעו כמה זקוקה העיר לברכה זו: אורלנסקי התנגד, גורמים אחרים התנכלו. בסוף נשמו החב"דניקים לרווחה

הגר"מ מלכה, הרב ירוסלבסקי והגר"ש כהן בטקס חנוכת המקווה
הגר"מ מלכה, הרב ירוסלבסקי והגר"ש כהן בטקס חנוכת המקווה

"עשור שלם לקח לקח לפרנסי העיר אלעד להבין שגם לחסידי חב"ד מותר שיהיה להם מקווה על פי שיטתם" - כך נשמעה אנחת הרווחה ששוחררה בקרב חסידי חב"ד המתגוררים בעיר החרדית אלעד, ביום בו נחנך בחגיגיות רבה, המקווה המהודר שנבנה על פי מה שמכונה 'שיטת חב"ד', בצורת בור על גבי בור.

לאחר שנים ארוכות של ייאוש, בהן ניסו עסקני חב"ד באלעד לקדם, ללא הצלחה, את נושא המקווה לפי שיטת חב"ד, הגיעו בני הקהילה החב"דית בעיר אל הנחלה.

זה היה כמעט כמו קיום 'שליחות' חב"דית בעיירה אוקראינית נידחת: עד היום, הרחיקו החב"דניקים נדוד למרחק של חצי שעת נסיעה, עד למקווה הקרוב הבנוי בשיטת חב"ד.

בשנה האחרונה, בעקבות מאמציו של הרב שניאור זלמן ירוסלבסקי, רב הקהילה החב"דית בעיר, ובסיועם של חברי המועצה ישראל פרוש, מני אמיתי, פיני גרוס וחיים מאיר כץ, הוחלט על הקצאת המשאבים, שיביאו לפתרון הבעיה.

איש לא חלם כי הצרות יתחילו מבית. חבר המועצה זעליג אורלנסקי, שהדבר לא היה לרוחו, החל להפעיל את קשריו בבתי הרבנים, וטען באוזניהם שמבחינת המועצה והעירייה אין מניעה להעביר ולהפעיל את המקווה - אלא שהבעיה היחידה היא השאלה: תחת מי יהיה הפיקוח על המקווה.

אורלנסקי, שהחליט למנוע את הבנייה בכל דרך, הסביר לכל מי שהיה מעוניין לשמוע, שלא ייתכן שהמקווה ינוהל בפיקוח חב"די. וכך, בתואנות כאלה ודומות, התנכלו גורמים שונים למקווה שהלכה ונבנתה. באחת הפעמים רוקנו מי האוצר במזיד, כדי לעכב את הפתיחה.

בשלב כלשהו החליט רבה הספרדי של העיר, הגר"מ מלכה, להפעיל את כובד משקלו למען סיום הסאגה, לרווחתם של חסידי חב"ד בעיר. הוא זימן את רב הקהילה, הרב ירוסלבסקי, ומסר בידיו את הפיקוח על המקווה החב"די.

אתמול (ה) הגיע חבר מועצת חכמי התורה, הגר"ש כהן, לסיור בעיר. הסיור נפתח במקווה - שנחנך לראשונה לאחר שנים של קשיים והתנכלויות. הוא כובד בפתיחת המקווה, כשבמקום נוכחים כל רבני העיר החסידיים: הגר"ש לאעזר מצאנז, הגר"ב וואזנר מהקהילה הכלל חסידית, הגרש"ז ירוסלבסקי, רבה של קהילת חב"ד, והגר"מ מלכא, המרא דאתרא.

בנוכחות הרבנים וחברי מועצת העיר שסייעו לפתיחת המקווה, בירך ראש ישיבת פורת יוסף את העוסקים במלאכה, בברכת כהנים. "שתרבה הטהרה בעם ישראל, ושתתמעט המחלוקת", איחל הרב, וידע היטב עד כמה זקוקה העיר לברכה הזו.

<






















>
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}