י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

היום בניו-יורק: 3000 שלוחי חב"ד מתכנסים

נפתח הכינוס העולמי של שלוחי חב"ד בעולם, שיימשך חמישה ימים • זהו הכינוס ה-23, מאז הפכו האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל לוועידה עולמית • בחמישי בערב: הכנסת ס"ת לזכר קדושי מומביי

השלוחים בחזית 770. צילום ארכיון: ישראל ברדוגו
השלוחים בחזית 770. צילום ארכיון: ישראל ברדוגו

יותר מ-3000 שלוחי חב"ד, מכל רחבי העולם, משתתפים החל מאמש, יום רביעי, בכינוס השלוחים השנתי במרכז העולמי של חב"ד בקראון הייטס.

הכינוס הינו העשרים ושלוש במספר מאז הפכו כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זי"ע לוועידה עולמית. עד אז היו מתכנסים השלוחים בארה"ב בלבד.

הכינוס הינו גם מפגש מרגש בין אבות ובנים, אחים וקרובי משפחה המשמשים בכל השנה שלוחים במקומות נידחים בעולם וזו להם ההזדמנות השנתית היחידה להיפגש.

באי הכינוס, אותו מנהל האחראי על מערך השלוחים בעולם, הרב משה קוטלרסקי, ישתתפו בסדנאות ובשיעורים בשפות שונות, במטרה לשפר ולייעל את עבודת השלוחים בפעילותם להפצת מעיינות התורה והחסידות.

הכינוס, שנמשך חמישה ימים (עד ליום שני בשבוע הבא), מאורגן על ידי ה'מרכז לענייני חינוך', בראשו עומד הרב יהודה קרינסקי.

ביום חמישי בערב יתקיים סיום והכנסת ספר תורה לעילוי נשמתם של הרב גבי הולצברג ורעייתו הי"ד, שנרצחו בבית חב"ד במומביי, בהשתתפות השלוחים.

ביום שישי בבוקר יפנו כולם לתפילה על ציון האדמו"ר זי"ע, שם יניחו אלפי פתקאות לברכה מכל העולם, ובמשך השבת יתוועדו במשך שעות ארוכות כזיכרון להתוועדויות המיוחדות להן זכו השלוחים בשבתות המקבילות מידי שנה עם הרבי עוד בחייו.

הכינוס הינו מקור לרכישת ידע ולכיווני מחשבה ופתרון לבעיות ולהתמודדויות של כל שליח עם ענייניו שלו ובפינה שלו ברחבי הגלובוס.

האירוע המרכזי של הכינוס - הבנקאט - יתקיים ביום ראשון, והוא נחשב לאירוע יוקרתי במיוחד. מידי שנה הוא נערך במקום מרכזי אחר וזהו למעשה ערב הצדעה והוקרה לשלוחים המוסרים את נפשם, ולתומכי מפעלי השליחות. בערב החגיגי ישתתפו השלוחים של הרבי, ולצידם למעלה מ-500 התומכים הגדולים של מפעל השליחות העולמי. הערב ייערך השנה באולם גדול בשכונת קראון הייטס.

אחד הרגעים המרכזיים והמרגשים של הבנקאט הוא טקס ה'ראל קאל' המסורתי, במהלכו קורא הרב משה קוטלרסקי את שמות המדינות בהן פועלים שליחי חב"ד בעולם, והשליחים קמים בתורם וזוכים למחיאות כפיים מהמתכנסים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}