י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ומעליות השבת? נוע ינועו • פרסום ראשון

המגעים בין מו"ץ חסידות בעלזא הרב שובקס לגר"י אפרתי שנחשפו באתר בחדרי חרדים, יניבו בימים הקרובים פרי: מביתו של הגרי"ש אלישיב צפויה לצאת הודעה כי המתירין ליסוע במעלית יש להם על מי לסמוך

הפגישה בלשכת הגר''י אפרתי. צילום: בחדרי חרדים
הפגישה בלשכת הגר''י אפרתי. צילום: בחדרי חרדים

האם סערת מעליות השבת עומדת לפני סיום? אם הדברים יתנהלו כמתוכנן, הרי שכבר בימים הקרובים יקראו מנויי היומונים על התפתחות מפתיעה בפרשה שעוררה הדים רבים.

כתבה בנושא:
"רבנים חשופים לתביעות של מליונים"

סקירה קצרה: מיד לאחר יום הכיפורים יצאו היומונים המפלגתיים עם הודעה, עליה חתומים גדולי ישראל, כי מעליות השבת אסורות בשימוש.

הידיעה עוררה סערה גדולה בקרב המכונים הטכנולוגים הפועלים על פי ההלכה, שהוציאו ניירות עמדה מסודרים, על מנת להוכיח כי ההיתר שניתן על-ידי גדולי הדור הקודם, בעינו עומד, וכי לא נעשו שינויים המצדיקים הודעה מעין זו.

בכתבה שפורסמה השבוע באתר 'בחדרי חרדים' נחשפו לראשונה מגעים ביו בכירי דייני בעלזא לגר"י אפרתי, בנושא המעליות. הרב שובקס, המכהן כמו"ץ בחסידות, ישב עם הגר"י אפרתי, ופרסם מסמך הלכתי בן שמונה עמודים להתיר את השימוש במעליות השבת.

הגרי"ש אלישיב שמע את הטענות, הורה לגר"י אפרתי לבחון שוב את הנושא לעומקו, ולשבת עם הדיינים העוסקים בנושא, ולהגיע להבנות.

ואכן, כפי שפורסם באתר, ישבו הצדדים למספר שיחות בהן הוכח, למעלה מכל ספק, כי יש למקילים על מי לסמוך.

בימים הקרובים אמורה לצאת הודעה רשמית מביתו של הגרי"ש אלישיב, לפיה כל מי שחפץ להקל בנושא המעליות, יש לו על מי שיסמוך, ובפרט כשמדובר בחולים ואנשים להם המאמץ קשה מנשוא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}