י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

איך הגיעו מאות שקיות לגופות לכנסת?

בזק"א החליטו לציין את יום בטיחות בדרכים במיצג מזעזע: פרשו 322 שקיות לגופות, כמספר ההרוגים השנה, מול הכנסת: "ההרוג הבא יהיה באחת השקיות הללו" • וידאו ותמונות

איך הגיעו מאות שקיות לגופות לכנסת?

במסגרת יום המאבק בתאונות הדרכים, הציגו היום (יום ג') בארגון זק"א מיצג מזעזע של מאות שקיות גופות בדרך המובילה למשכן כנסת. האירוע היה חלק מהמאבק בתאונות הדרכים שמובילה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

תחת הכותרת "באחת משקיות אלו יהיה ההרוג הבא בתאונות דרכים", פיזרו היום מתנדבי ארגון זק"א מאות שקיות מיוחדות לאיסוף גופות מזירות תאונה, בדרך המובילה לכנסת.

בארגון זק"א - זיהוי קורבנות אסון, אשר מתמודד במהלך היום יום עם התאונות הקטלניות, אומרים, כי לצערנו תאונות הדרכים נהפכו לסטטיסטיקה וההרוגים לסטטיסטיקה, ומטרת המיצג הוא להמחיש לציבור ונבחריו, שבכל שקית ושקית ישכב מחר ההרוג הבא. הסטטיסטיקה של תאונות הדרכים לא משחקת לטובתנו ויש צורך לזעזע את נבחרי הציבור שעוסקים היום בנושא ואת הציבור הרחב.

עוברים ושבים שחלפו ברחוב נדהמו לנוכח המראה ועצרו להבין במה מדובר. אחד מהם אמר כי מדובר במיצג מפחיד במיוחד שאכן הותיר עליו רושם עז: "גם אם אתה לא אשם בתאונת הדרכים, זה יכול לקרות לך, והמחזה ממחיש את לכולם התוצאה של התאונות הללו".

דובר זק"א מוטי בוקצ'ין, אמר כי "התערוכה נועדה להמחיש למקבלי ההחלטות, העושים את דרכם לכנסת, את המצב העגום בו אנו נמצאים מבחינת תאונות הדרכים. בחרנו להציג את המיצג דווקא בדרך זו כי אנו יודעים שחברי הכנסת הם אלו שביכולתם לחוקק חוקים ואולי לשנות את המצב".

בכנסת צוין "יום בטיחות בדרכים" השנתי בשלל דיונים בוועדות השונות. בדיון בוועדת הכלכלה על השפעת האלכוהול על נהיגה, אמר שר התחבורה, ישראל כץ, כי הוא שוקל להעלות את גיל הנהיגה המינימאלי. "הפריבילגיה של צעירים בישראל, לנהוג בגיל 17, אינה מובנת מאליה. אחת הבעיות היא היעדר המיומנות של נהגים צעירים. אין לנו מסורת של נהיגה", אמר כץ בדיון.















































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}