י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

קיבל תואר • מצטיין החקיקה בסיעת ש"ס: ח"כ אמנון כהן

שלושים ואחת הצעות חוק פרטיות הגיש ח"כ אמנון כהן מש"ס מתחילת הכנסת השמונה עשרה, ובנוסף הצטרף לשמונה הצעות חוק - מתוכם עברו מספר הצעות חוק בקריאה טרומית

דואג לצרכנים. אמנון כהן
דואג לצרכנים. אמנון כהן

מס הבצורת, קידום האינטרסים לצרכן, קיצור זמן המתנה להחזרים במס - אלו הם רק חלק מהחוקים אותם מציע ח"כ אמנון כהן.

בדיון שהתנהל אמש בישיבת סיעת ש"ס כיבד יו"ר הסיעה ח"כ אברהם מיכאלי את ח"כ אמנון כהן בתואר מצטיין בתחום החקיקה מטעם הסיעה. ח"כ מיכאלי ציין, כי השרים יעקב מרגי ומשולם נהרי תרמו במאבקם העיקש בוועדות שרים לחקיקה לאישור הצעות החוק.

שלושים ואחת הצעות חוק פרטיות הגיש ח"כ אמנון כהן מתחילת הכנסת השמונה עשרה, ובנוסף הצטרף לשמונה הצעות חוק, כאשר מתוכם עברו מספר הצעות חוק בקריאה טרומית, בדרכם לשלב הסופי - קריאה שנייה ושלישית.

מעיון בהצעות החוק עולה, כי טובת הצרכן נחשבת ביותר אצל ח"כ כהן, אשר מנסה בכל דרך למצוא כיצד ניתן לסייע לאזרח ואם אפשר, החקיקה לצורך העניין הינה דרך מצוינת.

הצעת חוק השקעות משותפות המטילה על מנהל הקרן וחברה בשליטה איסור לקבל טובות הנאה כלשהן הקשורות לניהול הקרן. הצעה נוספת בתחום המיסים מיטיבה עם המשקיעים בבורסה כאשר המממשים רווחים צריכים לשלם מס על הרווחים באופן מיידי, אך במקרה של הפסדים עליהם לחכות עד סוף שנת המס לקבל החזרים, הצעת חוק זו באה להקל על המשקיעים המפסידים בקבלת קיזוז ללא צורך בהמתנה עד סוף השנה.

הצעה נוספת של ח"כ כהן לשנות את חוק מס הבצורת ומטילה בו שינויים רבים בהיטל הבצורת שעיקרה הקפאת היטל הבצורת לפחות במהלך חודשי החורף אמנם עדיין לא אושרה סופית בוועדת שרים, אולם משיחות עם חברי הוועדה עולה כי התמיכה בחוק זה בשבוע הבא מוסכמת על רוב השרים לאישורה.

בנוסף חסך ח"כ כהן את תקופת ההמתנה להעלאת חוק במליאה על ידי החלת דין רציפות בחוק ההגבלים העסקיים, הצעה זו נועדה להבטיח את התחרות החופשית במשק ובכך לקדם את האינטרס של ציבור הצרכנים ליהנות ממוצר ושירותם באיכות טובה יותר ובמחירים סבירים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}