י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

"אני בוכה הרבה כל יום. היינו שבויים בידיו"

אבי הילדים שחוו התעללויות, בשליחותו של אליאור חן, מגולל את חיי הסבל • הוא משחזר את התקופה בה היה שבוי בקסמו של חן, ומדבר לראשונה על אשתו לשעבר, שנישאה ל'רב המתעלל' • כתב אישום

הנאשמים: האם, שמעון גבאי ואליאור חן
הנאשמים: האם, שמעון גבאי ואליאור חן



הרבה אנשים נשמו היום (ב) לרווחה. כתב האישום שהוגש בבית המשפט כנגד אליאור חן, היווה בעיניהם התקדמות של ממש בדרך להעמדתו לדין.

כתבות בנושא:
מדובר באדם נעים • עו"ד אריאל עטרי מסנגר
כתב האישום: שרף איברים והאכיל בצואה


פרשת אליאור חן וההתעללויות, ידעה עליות ומורדות. מאז פרצה אל הכותרות, היא הספיקה לזעזע את המדינה, ולצמרר את כל מי שנחשף לסיפורי האימה ולתמונות הקשות שליוו את הפרשה המדהימה. מי שהיה מוכר כרב מחולל פלאות, התברר, לכאורה, כנוכל בעל מאפיינים סדיסטיים. כך, לפחות על פי החשד.

לפני כשבועיים, הוסגר אליאור חן לישראל, לאחר שברח לברזיל עם פרוץ הפרשה, ובכך חשב להציל את עורו. מאז אותו היום בו נמרחו תמונותיו על המרקעים, תמונות בהן הוא נראה כשהוא מובל בידי שוטרים מהמטוס אל חדר החקירות במגרש הרוסים בירושלים - מסרבת הפרשה המסעירה לרדת מעל סדר היום.

עדויות חדשות מצטברות על השולחן, אנשים המקורבים לפרשה מספרים סיפורי זוועה, והתקשורת בישראל כולה מסקרת את ההתפתחויות, תוך שהיא איננה מוותרת על התואר 'רב' המוצמד, במעין חרדת-קודש תמוהה, לשמו של אליאור חן.

מצאו להם רב, אנשי התקשורת.

הראיון הבא, שערכו כלי התקשורת 'הכול בכול' ואתר 'בחדרי חרדים', הוא אחד המדהימים שנערכו מאז עלה סיפורו של חן ושל קורבנותיו אל הכותרות. הסיפורים שלא ייאמנו, הופכים את הפרשייה לאחת הקשות והמזעזעות שנשמעו כאן אי-פעם.

מי שעומד מעברו השני של הקו ומעיד את עדותו המדהימה, הוא ד' ש' מירושלים, אביהם של כמה מהילדים שעברו התעללות סדיסטית, במסווה של 'תיקון לנפש והוצאת שדים'.

מי שעמד מאחורי ה'תיקון' האכזרי, הוא, על פי החשד, מושא הפרשיות המסעירות בימים אלה את ישראל.

זה לא חשד. זו מציאות איומה

אביהם של הילדים שחוו את ההתעללות הקשה, נשמע נסער וכעוס. הוא חסר אונים. הוא מתנחם בכך, שהאמת עומדת לצאת לאור והאשמים בסבלם הנורא של ילדיו עומדים למשפט.

• תראה, הרב ש'. נורא קשה לנו לדבר איתך ביום הזה, בו הוגש כתב אישום עם תוכן חמור ומזעזע, כנגד אליאור חן. זהו יום נורא גורלי עבורך, ובעצם לכל הפרשיה הזאת. איך אתה מרגיש היום?

"תראה, אני לא שקט. אני לא פותח בשמחה, עד שהאיש המסוכן והנוכל יהיה סופית בכלא ולא יזיק לאף אחד".

• איזה עונש אתה מצפה שהוא יקבל?

"אין עונש שיכול להספיק לו, על כל הנוכלות והעוונות. הרעש שהוא עשה והחילול ה', אין לזה תיקון.

"הדבר היחיד שאני דואג, הוא מהעובדה שהבן אדם יודע בדיוק איך להתחבב, ויודע בדיוק להגיד את מה שרוצים לשמוע. הוא יכול כביכול לחזור בו וכו'. בן אדם כזה הוא מסוכן. אין לזה תיקון. זה 'מעוות שלא יוכל לתקון'".

• כולנו ראינו אותו בבית המשפט, איך הוא שמר על זכות השתיקה. הדבר היחיד שהסכים לומר לעיתונאים, הוא המשפט: "חיכיתם למפלצת עם קרניים, ולמעשה הגיעה לפה מפלצת עם אנטנות" - כשהוא מתכון לפאות. איך אתה מתייחס לדברים?

"כמו שאמרתי, הוא איש מתוחכם. הוא מראה את עצמו, ולא מתבייש. בגלל זה אמרתי כמה הוא באמת מסוכן. הוא יודע למצוא את נקודות התורפה של כל אחד ואחד, ומשתמש בזה לטובתו. הוא צבוע, ובגלל זה הוא מסוכן ביותר.

"ברוך השם שהוא לא הגיע לכזו הנהגה. אבל צריך לזכור שיש אנשים שעדיין מאמינים בו".

• כמי שהיה חסיד שלו בעבר, יש עדיין אנשים שמאמינים שיש לו כוחות של קבלה מעשית או מופתים כאלו ואחרים שעשה. אתה לא חושש לגורלך ולגורל ילדיך ממנו?

"תמיד יש חשש, תמיד צריך להיות עם עיניים פקוחות כמה שאפשר. הקב"ה הוא זה ששומר עלינו וב"ה הציל אותנו ממנו".

• הילדים שלך עוקבים היום אחרי ההליך המשפטי נגדו?

"אני מנסה כמה שיותר שיהיו להם חיים רגילים, שיהיו שפחות להיות מעורים בתקשורת".

• איך התפקוד בבית, קשה לך?

"כל משפחה חד-הורית זה דבר קשה. אבל ברוך השם..."

• יש לך ילד ששוכב בבית החולים עד היום ומוגדר כ'צמח', אודות למעשים שעשו, על פי החשד, מאמיניו של חן בשליחותו. מבקר אותו מדי יום?

"דבר ראשון, זה לא חשד... אני מבקר אותו והוא תמיד נמצא בליבי, ואני הרבה בוכה בגלל זה. ככה נפל בגורלי, אין לי תרעומת על השם יתברך. רק שהאיש הזה לא יזיק יותר לאנשים".

אנשים כדוגמת סטאלין

• אנשים שומעים כל כל הרבה את הסיפור הזה של חן, והסדיסטיות שלא הכרנו קודם לכן - בכל אופן בציבור שלנו. אבל בתחילה אנו מבקשים לתהות: בכלל, מה זה הדבר הזה אליאור חן? מאיפה הוא צמח? איך הוא הצליח לאגד סביבו אנשים שילחמו ויעשו כאלה דברים מטורפים למענו? אתה יכול לתת לנו פרופיל עליו בקווים כלליים?

"יש בעולם מטורפים לכל אורך ההיסטוריה, כדוגמת סטאלין, שהשתמשו באנרגיות וכריזמה. יש עוד אחד כזה שברוך השם נתפס מוקדם, ולא הגיע למימדים אחרים - על אף שכבר עשה נזק גדול וחילול ה' עצום".

• מה גרם לך ולאשתך להאמין באליאור וללכת אחריו, לפני שגיליתם את המפלצת?

"הוא 'עבד' עליי, ועדיין עובד על האנשים האלה שעדיין מאמינים לו, שחושבים שעשה להם איזה חסד או טובה".

• אנו מבינים שיש לך תרעומת קשה כלפי הוריו של אליאור. מה רצית לומר להם?

"אם הם היו מחפשים את האמת הם היו הולכים ומבקשים אותה. מסכנים שיצא להם ילד כזה, אבל יש לי תרעומת על כל מאמיניו, על כל מי שלא חקר באמת מי האיש. למה לא פנו לילדים, בא תראה איך משיחים לפי תומם מה היה. הם יכולים להגיד הכל. תראה איך האיש הזה עובד על כולכם".

• הפרקליטות החליטה לא להעמיד אותו בדין על רצח או נסיון לרצח. איך קיבלת את זה?

"תראה, אלו שיקולים משפטיים. אני לא יכול להתערב בשיקולים שלהם, הם לא מונעים מהצ'קים של עורך הדין שלו..."

האישה? גם לה נהרסו החיים

• היה חשוב לך להבהיר בקשר לברסלב: יש לאליאור קשר לברסלב?

"היה לו קשר, אבל לא קשר עם מוסדות ברסלב. האיש הזה קרא לעצמו ברסלב, אבל בעצם היה מלגלג על ברסלב ורבניה. הוא חיפש מקום שיוכל לעשות בו מה שהוא רוצה".

אשתו של הרב ד.ש. נישאה לאליאור חן, לאחר שחן הורה לה להתגרש מד.ש., ולהינשא לו. אנחנו שואלים את ד' ש': איך היא מרגישה היום?

"היא שמחה מהעניין. זה מישהו שהרס לה את החיים".

• אתה חי בוודאי בניגוד עניינים: מצד אחד הם ילדיך, ומצד שני האשה העלימה עין...

"זו לא שאלה של להעלים עין. כל אלו שמאמינים בו, הם בשביו עדיין. שמעתי שהאנשים בכלא שמחים מאוד שיהיה להם צ'אנס להתעורר ולהיות משוחררים ממנו".

• האם לפי דעתך אליאור ינקוט בכל מיני טקטיקות משפטיות כדי להינצל?

"הוא והעו"ד שלו עושים את שלהם, אבל יש את הקב"ה בעולם. אם מדינת ישראל תעשה את העבודה שלה, אני אשמח".

• אחרי שהתפוצצה הפרשיה, ואתה היית מורחק מהבית, היה קשה להוציא את הילדים מהרווחה ולהחזירם אליך?

"היה קשה מאוד. אבל זה היה גורלי. נלחמתי ובסוף הוכחתי, וב"ה הילדים בבית והם שמחים וטוב להם".

• איך הקשר בין הילדים למשפחה עצמה? הפצעים מגלידים?

(מהרהר) "אפשר להגיד ככה: מנסים להמשיך ולבנות הלאה".

• • •

מי שתומך במשפחה המיוסרת ומסייע לה בהוצאות הרפואיות ובאחזקה השוטפת, היא עמותת "כרמי העיר". לתרומות: 02-5004222 נא לציין עבור ילדי משפחת ש.

הכל בקול – קו המידע הפופולרי: 052-999-66-00


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}