י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

כתב האישום: שרף איברים והאכיל בצואה

שנה וחצי לאחר שנחשפה ההתעללות, הוגש כתב אישום נגד אליאור חן, המגולל מסכת מזעזעת של התעללויות בקטינים: "הצמידו תנור חימום חשמלי לרגלי פעוט" • בפנים: תמונה מההתעללות הנוראה

אליאור חן בבית המשפט. צילום: דוד  קורן
אליאור חן בבית המשפט. צילום: דוד קורן



בבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש היום (ב) בבוקר כתב אישום נגד אליאור חן, הנאשם בשמונה אישומים של התעללות בקטין או בחסר ישע ותקיפת קטין או חסר ישע הגורמת חבלה חמורה.

כתב האישום שהוגש נגד אליאור חן, בן 28, תושב ביתר עלית, מגולל שורה ארוכה של מקרי התעללות מזעזעים ונוראיים שביצע חן בשמונה ילדים.

כתבות בנושא:
"אני בוכה הרבה כל יום. היינו שבויים בידיו" • ראיון דרמטי
מדובר באדם נעים • עו"ד אריאל עטרי מסנגר


לפי כתב האישום, חן הכיר את אבי הילדים לפני כמה שנים, והשניים החלו ללמוד בצוותא ולפקוד קברי צדיקים, יחד עם חברים נוספים. במהלך השנה האחרונה לפני שנחשפה הפרשה, החלו יחסי הורי הילדים להידרדר, והאם הביעה את רצונה להתגרש. חן יעץ לאב להתרחק מהבית ושלח את חברי הקבוצה לבית, כדי שישהו בו ויסייעו לאם בגידול הילדים. לאחר מכן יעץ לאב להתגרש מהאם, ולפי כתב האישום התחתן איתה בעצמו, למרות שהוא נשוי לאישה אחרת.

בתחילת שנת 2008 עברו האם והילדים להתגורר בדירתו של חן, יחד עם אשתו השניה וחברי קבוצתו.

כתב האישום מגולל סדרה ארוכה של מעשי התעללות חמורים שביצעו לכאורה חברי קבוצתו של חן.

הם נהגו להכות את הילד הקטן של המשפחה פעמים רבות באמצעות פטיש מעץ, ולקשור אותו באמצעות אזיקונים מפלסטיק וחבלים, למשך שעות ארוכות, לכסא פלסטיק. הם גם מנעו ממנו מזון, הטביעו את ראשו בכיור, זרקו אותו למקווה ונעלו אותו מחוץ לבית.

חן הכריח את הילד לבלוע כדורי רטלין, וחברי הקבוצה גרמו לו לכוויות בגב, שברו את ידו ומנעו ממנו לקבל טיפול רפואי. לילד נגרם נזק מוחי בלתי הפיך והוא מאושפז גם בימים אלו במצב של צמח.

לפי כתב האישום שהוגש היום לבית המשפט, נהגו חברי הקבוצה להכות גם את הילדים האחרים של המשפחה, ולמנוע מהם מזון. באחד המקרים קשרו את נ', אז בן חמש, הכניסו כיפה לפיו וסגרו אותו בתוך מזוודה במשך שלושה ימים, כשהם מאפשרים לו לצאת לפרקי זמן קצרים בלבד.

והנורא מכל: חן וחברי הקבוצה הצמידו תנור חימום חשמלי לרגליו של הילד הקטן והזיזו אותו רק לאחר שעורו נחרך והתקלף. לאחר מכן שפכו אלכוהול על פצעיו ופיזרו עליהם מלח. בנוסף, הם שרפו את אצבעותיו באמצעות מצית וגרמו לכוויות בחלקים שונים של גופו. במקרה אחד הם אף הכניסו לעיניו פלפל חריף ופפריקה חריפה.

אח נוסף, בן 12, הוכה לאחר שחן אמר לחברי הקבוצה שיש לו "מחשבות רעות", לאחר שביקש ממנו סוכריות. הם הכריחו אותו כמה פעמים לצום ולשתות ערק, והוא אולץ בנוסף להאכיל את אחיו בצואה.

חן ביצע את מעשי התעללות בילדים ועודד והורה גם לחברי הקבוצה האחרים לבצע מעשי התעללות קשים.

לפי כתב האישום, אותם מעשים שעודד חן את חבריו לבצע בילדים, כללו טלטול, הכאה, כפיתה, שריפת איברים, האכלה בצואה, מניעת אוכל ושינה ומעשים נוספים.

פרשת ההתעללות החמורה נחשפה לפני כשנה וחצי, בחודש מארס 2008. מיד עם חשיפת הפרשה הצליח חן להימלט לקנדה ומשם עבר לברזיל. אישתו וילדיו מתגוררים כיום באנטוורפן שבבלגיה.

בעקבות חשיפת הפרשה עצרה המשטרה את אם הילדים וארבעה גברים נוספים - חברי קבוצתו של אליאור חן. המשטרה הוציאה בחודש אפריל 2008 צו מעצר בינלאומי נגד חן, ולאחר דיונים משפטיים ממושכים, הוא הוסגר לפני מספר ימים מברזיל לישראל.

הפרקליטות ביקשה היום מבית המשפט להאריך את מעצרו של חן עד תום ההליכים נגדו.

למרות שהמשטרה הצהירה בשבוע שעבר שחן נחשד גם בניסיון לרצח, כתב האישום אינו כולל עבירה זו.



התמונה המזעזעת: הצמידו תנור חימום חשמלי לרגליו של הילד הקטן


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}