י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

וונדליזם בהיכל • דיווח מצמרר

מתפללים באשקלון נתקפו תדהמה, כאשר הגיעו לבית הכנסת בבוקר השבת: המקום היה זרוע הרס, הקופות היו פרוצות, וחפצי הקודש היו מנותצים על הרצפה. הפורעים, צמד קטינים בני 16, נתפסו על חם ונעצרו

וונדליזם בהיכל • דיווח מצמרר

חרדה מתוחה ירדה למשך שעה ארוכה על ‏רחוב יהדות ספרד בעיר אשקלון, בשעות הקטנות של ליל שבת. צמד נערים צעירים, בני 16, ששיעמום, חוסר מעש או כל מניע אחר, הביא אותם לחולל ונדליזם פרוע בתוך היכל בית כנסת הממוקם באותו הרחוב.

היה זה אחד מאירועי הוונדליזם הקשים ביותר שידעה אשקלון - כלפי היכל תפילה קדוש. זוג הצעירים שביצעו את הפרעות, נסתפו בעת ביצוע מלאכתם, ונעצרו בתוך בית הכנסת בעיר.

עד להגעת המשטרה, הספיקו זוג הנערים לזרוע הרס: הם בזזו את קופות הצדקה במקום, והשחיתו לחלוטין את בית הכנסת. כשהגיעו השוטרים למקום, הם נדהמו לראות את הספסלים ואת החפצי בבית הכנסת, הזרוקים על הרצפה בביזיון מחריד, שבורים ומנותצים עד היסוד.

פעילותם הוונדסליטית של הנערים בתוך בית הכנסת, נשמעה היטב בחוץ, והצליחה לעורר את חשדם של השכנים המתגוררים בבית הכנסת. במוקד המשטרה התקבל דיווח על יריות הנשמעות בתוך בית הכנסת - מה שרק ממחיש את יצר הטירוף שאחז בנערים הפוחזים בעת ביצוע המעשה המחפיר.

כאשר התקבל הדיווח במוקד המשטרה, הוזעקו ניידות אל המקום. השוטרים נכנסו אל בית הכנסת, הממוקם ברחוב יהדות ספרד באשקלון, וסרקו את בית הכנסת. לתדהמתם, גילו השוטרים את ההרס המוחלט שזרעו הנערים, את חפצי הקודש המנותצים ואת קופות הצדקה הפרוצות.

אלא שמחוללי הזוועה עצמם, כבר לא היו בבית הכנסת בעת שהוטרים נכנסו. הושטרים פתחו בסריקות, ולבסוף תפסו את הנערים על גג בית הכנסת. השניים נעצרו במקום.

השוטרים החלו לערוך חיפוש מדוקדק על גופם של הנערים, בכדי לוודא שאין ברשותם נשק. זאת בעקבות הדיווחים שהתקבלו במוקד המשטרה, על קולות ירי שעולים מכיוון בית הכנסת. ככל הנראה, השתוללו הנערים והשחיתו את בית הכנסת בחמת טירוף - עד שהדבר נשמע כמו ירי.

כלי נשק לא נמצאו בכיסי הנערים, אבל בחיפוש שביצעו השוטרים על גופם, נמצאו סכומי הכסף שגנבו הקטינים מקופות הצדקה שפרצו בבית הכנסת. השוטרים עצרו את הגנבים-הוונדליסטים בידיהם, ולקחו אותם אחר כבוד אל ניידת המשטרה, שהובילה אותם לחדרי החקירות במשטרת מרחב אשקלון.

המעשה גרם להלם כבד בקרב הקהילה החרדית באשקלון. מתפללים שהגיעו בבוקר לתפילה בבית הכנסת, הגיבו בתדהמה גלויה והצטערו צער רב על חילול הקודש המחפיר שנעשה בעיצומה של השבת.

כעת עמלים גבאי בית הכנסת, בסיועם של מתפללים רבים, להשיב את הסדר על כנו, ולהחזיר את כבודו האבוד של היכל התפילה שהושחת ונותץ.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}