י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

'העוקץ הצרפתי': עשרות עמותות הפסידו

זוג נוכלים חייגו לעשרות עמותות ובפיהם בשורה: חנות צרפתית פשטה את הרגל, והחליטה לתרום 5000 מעילים לצדקה. "כל שנותר הוא לשלם כמה אלפי שקלים לשחרר את המכולה" • מה קרה אחר-כך?

תצוגת מעילים. עוקץ לעמותות
תצוגת מעילים. עוקץ לעמותות

עשרות עמותות וארגונים נפלו בעוקץ של זוג נוכלים, שהציגו עצמם כמי שמקושרים לרבנים ועמותות גדולות בקהילה החרדית. זאת לאחר שראשי העמותות התבקשו להפקיד אלפי שקלים בבנק הדואר עבור חברת הובלות, שתוביל עבורם מהנמל מכולה עם אלפי מעילים שנתרמו מצרפת, עבור חלוקה לילדים נזקקים בישראל.

שיטת הנוכלות הייתה פשוטה, אך נחלה הצלחה רבה. נוכל אחד יצר קשר ישיר עם ראשי עמותות וארגוני חסד חרדים שעוסקים בסיוע לנזקקים. תוך שהוא מציג עצמו כנהג של אחד הרבנים החשובים, סיפר להם כי חנות גדולה בצרפת פשטה רגל וכי בית המשפט קבע כי הסחורה תחולק לנזקקים.

המכולה, לדבריו, מכילה 5,000 מעילים חדשים לילדים. וצריך "רק" לשלם עבור הובלת הקונטיינר מהנמל אל היעד שהעמותה חפצה בכך. לצורך כך ביקש הנוכל כי יפקידו לו בבנק הדואר סכום הנע בין 2,200 ש"ח ל-7,000 ₪ ולאחר מכן לשלוח את אישור ההפקדה לפקס שמספרו: 08-8523890 - לידי חווה. עוד הציע הנוכל, כי אם רוצים שהקונטיינר יישאר לשבוע נוסף, בכדי שיספיקו לפנות את כל אלפי המעילים, יש לשלם עוד 400 ש"ח.

תוך כדי כך, הנוכל השני התקשר לנציגי העמותה והציג עצמו כנהג המשאית של המכולה עם המעילים וסיפר כי הוא עושה מאמצים מרובים לשחרר את הסחורה מהנמל. יצוין, כי תוך כדי שיחה הנוכלים הזכירו מספר פעמים את חברת "ממן" הידועה והגדולה, העוסקת בשירותי שילוח בינלאומי, זאת בכדי ליצור אמינות אצל ראשי העמותות והארגונים.

סדרת הטלפונים מזוג הנוכלים נמשכה מספר ימים, כשבכל יום הם הבטיחו כי היום המשאית משחררת את הסחורה ומגיעה לעמותה. משהדבר לא התקיים, הם הפליגו בתירוצים והסברים שונים מדוע המכולה עדיין תקועה בנמל, ולא ניתן לשחרר את הסחורה. הם גם הצליחו לשכנע חלק מהעמותות להפקיד להם עוד ועוד כספים, והפעם בהיקפים של אלפי שקלים, כשברקע הם ממשיכים להזכיר את שמות הרבנים איתם הם בקשר, ואת שמות עמותות גדולות להם סייעו לכאורה גם בעבר.

ראשי הארגונים מסרו לאתר 'נטוניוז', כי ככל הנראה הם לא יגישו תלונה במשטרה, מחשש שאותו נוכל הוא גורם עבריין או מקושר לגורמים עבריינים.

יצוין, כי חלק מהעמותות כבר פרסמו בעיתונות ובאמצעים נוספים, על חלוקת מעילים שתיערך בקרוב. עמותה אחת אף הושיבה צוות של טלפניות גדול, כדי שיצור קשר עם משפחות נזקקות על-מנת לרשום אילו מידות מעילים דרושים להם לילדיהם.

מנהלי העמותות אמרו כי מלבד הנזק הכספי, עתה הם עומדים גם בפני דרישה של כל הנזקקים שאינם מבינים מדוע לא קיבלו מעילים לחורף, כפי שהובטח להם מצד נציגי העמותה.

קישורים:
אתר נטוניוז
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}