י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

עמאן: גופת החרדי שוחררה; בדרכה לישראל

לאחר שהבוקר חצתה משלחת מטעם זק"א את הגבול לירדן, במטרה למנוע את נתיחת החרדי מלונדון שנפטר בעמאן - שחררה המשטרה הירדנית את הגופה, ללא נתיחה. הגופה כעת בדרכה לישראל • פרסום ראשון

עמאן: גופת החרדי שוחררה; בדרכה לישראל
זק"א

לאחר שורה של מאמצים במישורים שונים ופעילות מאומצת בשטח, הושג הוויתור המיוחל: המשטרה בעמאן הודיעה למשלחת אנשי זק"א שהגיעו הבוקר למדינה, כי היא משחררת את גופת החרדי שנפטר אמש בבית מלון בעמאן.

בבוקר, חצתה משלחת של אנשי זק"א מישראל, את מעבר הגבול בבקעת הירדן. חברי המשלחת, בראשותם של יו"ר זק"א יהודה משי-זהב ורכז המלחקה המשפטית מיכאל גוטויין, ובהשתתפות מתורגמנים דוברי ערבית, החתימו את דרכוניהם במעבר הגבול, ופתחו בנסיעה לעמאן.

סיבת הנסיעה היא פטירתו הפתאומית של איש עסקים חרדי, תושב לונדון, שלקה בדום-לב ושבק חיים בעת שהותו במלון בעמאן.

המשטרה בירדן הורתה למכון הפתולוגי לבצע בנפטר נתיחה שלאחר המוות, בכדי לוודא כי הוא לא נרצח. על פי הנוהל המחייב בירדן, ביצוע נתיחה במקרה כזה הוא צורך חוקי שאין לוותר עליו.

אמש, בשעת ערב מוקדמת, נודע הדבר לארגון זק"א, שהחל לפעול במישורים דיפלומטיים בכדי לעכב את הנתיחה. לאחר מאמצים מורבים, הושגה דחייה לביצוע הנתיחה - עד לשעה 9.00 בבוקר.

הבוקר, לקראת פקיעת מועד הדחייה, יצאה המשלחת הישראלית לעמאן שבירדן, בכדי לפעול במקום ולהביא לידי ויתור על הנתיחה.

המשלחת נסעה לכיוון בית החולים אל-בשיר בעמאן, שם היתה גופתו של הנפטר החרדי מלונדון, שהמשטרה דורשת לנתח את גופתו. המשלחת פעלה במישורים שונים, על מנת להביא לידי ויתור על נתיחת הגופה.

בסופו של דבר, הוכתרו המאמצים בהצלחה. באמצעות מספר מתורגמנים ופגישות בדרגים גבוהים, הושג הויתור המיוחל והגופה שוחררה לדרכה.

בשלב שלאחר ההודעה על הויתור, החלו חברי המשלחת לטפל בסידורי הבאת הגופה ארצה, וכעת נמצאת הגופה בדרכה לארץ, מלווה בחברי המשלחת הזק"אית השבים מירדן.

הנפטר שלקה בדום-לב בעת שהותו במלון ירדני, הוא יהודי חרדי, איש עסקים תושב לונדון, שהחזיק בעבר אזרחות ישראלית. המשטרה הירדנית חוששת כי מדובר ברצח, ועל כן היא דרשה שתבוצע בו נתיחה שלאחר המוות.

כאמור, כעת ויתרה המשטרה הירדנית על דרישתה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}