י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

המריבה על הבית • גירסת היומונים

הקמת הוועדה לקביעת מחירי הדירות בבית שמש – יוזמה של מי היא? קרב עז ניטש על כך בין עיתונים המפלגתיים 'המודיע' ו'המבשר'. זה אומר כולה שלי וזה אומר כולה דווקא שלי • הצדק עם מי? לשיפוטכם!

נציגי עמותות הדיור במלון ויזניץ'. צילום: משה גולשטיין
נציגי עמותות הדיור במלון ויזניץ'. צילום: משה גולשטיין


על דבר אחד אין עוררין. גיבוש כל המתמודדים על המכרז לבניית השכונה החדשה ברמת בית שמש, לכוח אחד ומתואם, הינה יוזמה ברוכה וחשובה, לטובת הציבור ולטובת המשך התהליך עליו הכריז שר השיכון, אריאל אטיאס.

אך היוזמה המפתיעה קרמה עור וגידים לאחר דיונים אינטנסיביים בין כל העמותות והחברות, המבקשות לקחת נתח במכרזים - וכאן בא הוויכוח מי יזם את הגיבוש.

ל'בחדרי חרדים' נודע על פעילותו של כתב המודיע יעקב רייניץ (שכבר הוביל את פרויקט הדיור "המלחמה על הבית", עוד בהיותו בעיתון 'בקהילה') שהיה בין המובילים לכינוס המיוחד במלון ויזניץ', שריכז את כל המתמודדים. בוועידה עצמה הושגה החלטה על הקמת ועדה מצומצמת של ארבעה נציגים, שתייצג את כל המשתתפים כ-30 במספר.

הישג האיחוד מתעצם על רקע מלחמתו של 'המודיע' בתוך הציבור החרדי, והאיום על דחיקתו כעיתון קונצנזוס חרדי.

ב'המודיע' טוענים, ובאדיקות, לכתר. "היוזמה היא שלנו", טוענים שם בתוקף. לשיטתם הם הזמינו את המשתתפים, המייצגים את המתמודדים, כולל אנשי דגל התורה המובהקים, וכן אנשים המזוהים עם חצרה של משפחת פרוש.

ההישג של 'המודיע' התעצם בבוקר שלמחרת. עיתון 'יתד נאמן' סיקר בהרחבה את הכנס, ונתן במה מכובדת לנושאים שנידונו. אמנם יוזמתו של עיתון 'המודיע' לא הוזכרה, אבל באמת מי ציפה?

לעומתו, כשפתחו מנויי 'המבשר' את העיתון, למחרת הכינוס, הופתעו לגלות שהיוזמה המהפכנית באה דווקא מצידו של יהושע פולק.

כתב 'המבשר' דיווח, בידיעה מערכתית נרחבת, על הכינוס, מבלי להזכיר שלכינוס ישנו קשר לעיתון המתחרה 'המודיע'.

ואם לא השתכנעתם מעיתון יום שלישי, שב 'המבשר' על כך הבוקר (ד') בכותרת: "הדים רבים לדיווח ב'המבשר' על הקמת הוועדה המשותפת לעמותות". תמונת הכינוס לא הופיעה אף היא, עקב הלוגו הגדול של המודיע שעמד מאחורי המשתתפים.

בפורומים השונים אף החלה לצוץ שמועה, שהובררה כטעות, על כך ש'המודיע', שם הופיעה התמונה בהבלטה, הוסיף את לוגו העיתון בפוטו-מונטז'. בדיקה מהירה של 'בחדרי חרדים' בקרב כמה מתוך נציגי העמותות שהשתתפו בכינוס הבהירה כי הם הוזמנו לאסיפה על ידי אנשי 'המודיע', וכי הלוגו התנוסס על השלט בעת הכינוס.

מנגד, טוענים ב'המבשר' נחרצות, כי פרי הקמת הוועדה שייך להם ורק להם. הם יודעים להזכיר לכולם את העובדה שסגן שר החינוך, ח"כ מאיר פרוש, כבר כינס בחול המועד סוכות את נציגי הכלל-חסידי והקים עמותה שתתמודד במכרזי בית שמש. כבר אז דובר על אפשרות גיבוש הדדי, הם אומרים, ולכן היוזמה לא חדשה כעת, לדעתם.

דומה שבוויכוח האינסופי הזה, אין מנצחים, רק מתווכחים.

מה שנשאר לקוות הוא שהוויכוח על הקרדיט לא יזיק להישג המזהיר, שיוכל להביא לבשורה של ממש במצוקת הדיור החרדית, העומדת בראש סדר היום.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}