י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

חיה"א: השותף לרצח רבין - הגר"ע יוסף

בתערוכה שהתקיימה בבסיס חיל האוויר בתל נוף, כיכב פוסטר שבו נראה הגר"ע יוסף, ועליו נכתב: "השותפים לרצח". מש"קית החינוך: "הפוסטר מלמד על ההסתה של הרבנים ושל הרב עובדיה" • חשיפה מזעזעת

הסתה פרועה. הכרזה שהוצגה בבסיס חיל האוויר
הסתה פרועה. הכרזה שהוצגה בבסיס חיל האוויר

שערורייה מקוממת שכזו לא זכורה זמן רב, בתולדותיו של חיל האוויר, ובתולדותיו של 'צבא העם' בפרט: תמונתו של הגר"ע יוסף, נשיא מועצת חכמי התורה, כיכבה בתערוכה של חיל האוויר בבסיס תל-נוף, והציגה את הגר"ע יוסף כמי שאשם ברצח ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין.

מעל לתמונתו של הגר"ע יוסף, שהוצגה, כאמור, בתערוכה של חיל האוויר, נכתב, בנימה מדיפת ניחוח אנטישמי: "השותפים לרצח". מתחת לתמונה, נכתב המשפט: "חרב באה לעולם, בגלל המורים בתורה שלא כהלכה".

התמונה שהוצגה בתערוכה, לקוחה ככל הנראה מכרזה שהופצה בימי הסכמי אוסלו. מי שהכין את הפוסטר, ניסה להאשים את הגר"ע יוסף בתוצאותיו של ההסכם, בשל העובדה שמפלגת ש"ס היתה שותפה לממשלתו של רבין שביצעה את ההסכם.

העובדה הזו, לא מנעה מהמש"קית שהציגה את התערוכה, לגייס את הכרזה נגד הציבור החרדי ורבניו. כאשר הוצגה התערוכה בפני מאות חיילים ומפקדים, הסבירה מש"קית החינוך שהרצח יצא לפועל לאחר הסתה ממושכת של רבנים. היא הציגה את הכרוז הזה כדוגמה, וטענה כי הגר"ע יוסף הסית כנגד ראש הממשלה לשעבר. או שזוהי בורות מוחלטת, או - חמור מכך - הטעייה מכוונת.

מאות חיילים שביקרו בתערוכה, הגיבו בהלם מוחלט. גם מפקדים בכירים, ששוחחו עם 'בחדרי חרדים', הביעו זעזוע מהתמונה שהוצגה, מהכיתובים שנלוו אליה ומהמסרים החמורים שהיא טומנת בחובה - וכל זאת בתערוכה רשמית של חיל האוויר.

קצינת חינוך בבסיס חיל האויר שבתל נוף, עומדת מאחורי ייזום התערוכה, לזכרו של ראש הממשלה יצחק רבין המנוח. המסר שעלה מן התמונה היה ברור: הגר"ע יוסף אחראי לרצח.

לא זו בלבד, אלא שבתערוכה הזו הוצגו משפטים המבטלים את פסיקותיו של הרב המואשם.

"חיילים ומפקדים המשרתים בצה"ל תחת פקודה, מחוייבים להשתתף בתוכניות חיל החינוך המיושמים בבסיסי צה"ל - במקרה זה בבסיס חיל האויר שבתל נוף. הפעם הם נאלצו לחוות חוויוה 'חינוכית' מסוג חדש - חוויה ובה האשמה מסיתה כלפי רב חשוב בישראל שרבים נוהים אחריו והולכים לאורו", אמר מפקד בחיל האוויר ל'בחדרי חרדים'.

מפקדים ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' והביעו את שאט-נפשם מן ההסתה - בחרו שלא להיחשף בשמם, וזאת בכדי שלא ייחשדו כמי שמצדיקים את הרצח.

"עיקר התערוכה שהציגה קצינת החינוך בבסיס חיל האוויר, עסקה בעוול שגורמים הרבנים בהסתה שלהם. חשנו כי דמנו ודם הרב עובדיה הותר מעצם האשמה", כך טענו חיילים דתיים בתגובה לתערוכה המניפולטיבית.

בחיל האוויר התקבלו אף פניות זועמות מצידם של הורים לילדים המשרתים בבסיס, שטענו: "שלחנו את ילדינו לצה"ל בכדי שילמדו אותם, שנאת רבנים והסתה פרועה?"...

תגובת דובר צה"ל:

"במסגרת פעילות חינוכית לציון 14 שנים לרציחתו של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, הוצגה תמונה וכותרת שנלקחו מעיתון שפורסם לאחר הרצח. אין ולא הייתה כל כוונה לפגוע במן דהו ובוודאי שלא לרמוז אשמה כזו או אחרת. חיל האוויר שב ומביע את התנצלותו אם פגע ברגשותיו של מישהו".

השערוריה הזאת עוד תמשיך להעסיק ולהסעיר. "אם עד כה חשבנו שההסתה נגד רבנים נמצאת רק בשולי-השוליים של השמאל הישראלי, הרי שעכשיו מתברר שהיא נמצאת גם בתוך חיל האוויר. אותי זה מדאיג", אמר מפקד בחיל האוויר לכתב 'בחדרי חרדים'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}