י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הגר"ח קנייבסקי הגיע להראות ידידות

בעיצומו של המאבק נגד ה'קרן לידידות', הגיע הגר"ח קניבסקי לשמחת שבע ברכות לאחיינו של הרב יחיאל אקשטיין, מנהל הקרן. הסיבה: האחיין, שאביו גם עובד ב'קרן', למד בישיבה חרדית - והתקרב לגר"ח

הגר''ח קנייבסקי והחתן
הגר''ח קנייבסקי והחתן

בימים אלו חודש המאבק ב'קרן ידידות לישראל', אותה מפעיל ומנהל הרב יחיאל אקשטיין. במכתב, שפורסם לראשונה באתר 'בחדרי חרדים', חתם הגרי"ש אלישיב על איסור לקחת כספים מ'הקרן לידידות'. המכתב, שנכתב לפני כשבע שנים על-ידי בד"ץ העדה החרדית, חודש לאחרונה, ועליו חתם הגרי"ש אלישיב וגדול תורה נוספים.

על רקע האיסור המתחדש, מעניין היה לראות אמש (ג') את הגר"ח קנייבסקי משתתף בשמחת שבע ברכות לאחיינו של הרב אקשטיין, שגם אביו עובד ב'קרן לידידות'.

מה הביא את הגר"ח להשתתף בשמחה? ובכן, החתן החליט לפני מספר שנים, להתחזק ולבוא ללמוד בישיבה חרדית בירושלים. הבחור, שלמד בישיבת רש"י, עלה ונתעלה, ובמהלך הזמן התקרב אל הגר"ח קנייבסקי.

הגר"ח ששמע את סיפורו המיוחד, קירב אותו אליו כבן ממש, וייעץ לו בכל דבר הקשור בחייו. כשהגיע לפרקו, ערך לו הגר"ח קנייבסקי את שמחת ה'וורט' בביתו, וסייע לו בכל הנצרך.

לאחר החתונה ביקש הגר"ח קנייבסקי מנכדו, הרב אריה קניבסקי, שיערוך את שמחת שבע הברכות בביתו. הנכד ערך את השבע ברכות, כשאורח הכבוד היה הגר"ח קנייבסקי, שבא להביע את הוקרתו לחתן על עליתו ברוחניות.

הגר"ח הבטיח לאביו של הבחור, כי הוא עוד יזכה לראות ממנו הרבה נחת יהודית אמיתית.

לפני בואו של הגר"ח היו שניסו להניאו מלהגיע לשמחה, בתואנה שהדבר יתפרש כתמיכה ב'קרן לידידות', נגדה יצאו גדולי ישראל, אך הגר"ח ענה שהוא אינו מכיר את אבי החתן, וכי הבן ראוי הוא שיטרח בעבורו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}