י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

בפעם השלישית: מייקל בלומברג

המליארדר היהודי גבר על יריבו הדמוקרטי בהפרש ניכר • הציבור החרדי הצביע ברובו לבלומברג היהודי, אולם יריבו השחור זכה בקולות לא מעטים בקלפיות של החרדים • מפלה לדמוקרטים בניו ג'רזי

ניצח. מייקל בלומברג
ניצח. מייקל בלומברג

ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג, ימשיך לקדנציה שלישית ב'תפוח הגדול'. זאת, לאחר שב ספירה של 96 אחוזים מקולות הבוחרים, מוביל בלומברג על יריבו הדמוקרטי, ביל תומפסון, בהפרש ניכר.

על פי הדיווחים, ראש עיריית ניו יורק מוביל על יריבו, שכיהן כמבקר העירייה, בהפרש של שלושה אחוזים: 50-47. עוד עולה מהדיווחים, כי תומפסון ניצח בשכונות ההיספאניות והשחורות בניו יורק.

הציבור החרדי הצביע ברובו לבלומברג היהודי, אולם יריבו השחור זכה בקולות לא מעטים בקלפיות של הציבור החרדי. זאת כיוון שרבים בציבור החרדי רואים בבלומברג 'דיקטטור', ורבים מקרב הציבור החרדי, כמו גם מוסדות החינוך בעיר, הפסידו בגלל החוקים שהעביר, מיליוני דולרים.

אחד הגורמים העיקריים שסייעו לבלומברג לזכות במירוץ היה הונו העצמי. בלומברג הינו מילארדר, שהונו האישי מוערך ב-16 מיליארד דולר. הוא הוציא על מערכת הבחירות, מכספו הפרטי, 112 מיליון דולר, לעומת שישה מיליון דולר בלבד שהצליח לגייס יריבו השחור.

הייתה זו מערכת הבחירות החמישית ברציפות בה לא מצליחה המפלגה הדמוקרטית לזכות בתפקיד ראש העיר ניו-יורק, למרות העובדה שרוב תושבי העיר הם תומכי המפלגה.

בלומברג התמודד בבחירות אלו לאחר שהצליח בשנה שעברה לשנות את החוק, כך שהתאפשר לו להתמודד בפעם השלישית ברציפות.

במקביל ספגה הלילה המפלגה הדמוקרטית מפלה בבחירות בניו ג'רזי - מדינה בעלת רוב דמוקרטי - כאשר המועמד הרפובליקני ניצח את המושל המכהן קורזין בפער של ארבעה אחוזים - 49 לעומת 45. זאת, למרות שהנשיא ברק אובמה סייע באופן אישי למושל שהפסיד.

הקהילה החרדית בליקווד תמכה ברובה במושל הדמוקרטי שכשל.

גם בוירג'יניה ספג אובמה מכה, כאשר התובע הכללי רוברט מקדונל, הביס את המועמד הדמוקרטי קרי דידס.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}