י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

המפד"ל מצטרפת למאבק: סרטים בירושלים? לא בשבת!

מלחמה חדשה על השבת בירושלים: התושבים החילונים בשכונת קריית יובל ביקשו להקרין סרטים בשבתות • סגן ראש העיר דוד הדרי בתגובה: "מדובר בהפרת הסטטוס קוו"

חילונים מפגינים בקרית יובל. צילום ארכיון
חילונים מפגינים בקרית יובל. צילום ארכיון

מוקד מתח חדש בין דתיים וחילונים בירושלים: לאחרונה פנו מספר תושבים המכנים עצמם "ועד הפעולה למען קריית יובל חופשית" אל המינהל הקהילתי יובלים, בבקשה לאפשר להם להקרין סרטים בשבתות באולם בית טיילור, הנמצא בבעלות עיריית ירושלים, אך מוחזק ומופעל על ידי המינהל בשכונה. כך מדווחת העיתונאית נאוה סטולר בעיתון 'מקור ראשון'.

משנודע הדבר לסגן ראש העיר דוד הדרי, הוא פנה במכתב בהול אל יו"ר המינהל הקהילתי, קובי כהן, בו קרא "שלא לתת יד להרחבת המתחים הקיימים ממילא, ולא לסייע בכל דרך שהיא לפגיעה בסטטוס קוו בכל הקשור לפעילות בשבת".

כמחזיק תיק הכספים בירושלים ממונה הדרי גם על הנכסים העירוניים ובשל כך מיהר להבהיר למינהל כי "הקרנת סרטים בערב שבת במבנה ציבורי השייך לעירייה, הינה שבירת הסטטוס קוו".

הדרי ציין במכתבו כי נולד בקריית היובל ואף התגורר שם במשך 25 שנה. "לאורך כל השנים הכרתי את השכונה כמקום וכסמל לחיים משותפים של דתיים ושאינם דתיים, ואני יודע שגם כיום כך מתנהלים החיים ברוב רובה של השכונה הגדולה והרחבה הזו, למעט רחוב או שניים".

אל המינהל הקהילתי הגיעה פניה מנוגדת מפפה אללו, נציג תנועת מרצ בעירייה, אשר התקשר למינהל ומסר כי מבחינתו הוא מאשר הקרנת הסרטים בשבת. בתגובה לכך, ציין הדרי כי האישור של אללו נעשה שלא ברשות ושלא בסמכות. "כמחזיק תיק הכספים, השימוש בנכסי העירייה צריך להגיע לאישור שלי, ועם כל הכבוד למר אללו, אני סבור שעדיף למנוע מתיחות מיותרת שעלולה להבעיר את השכונה ולחדש את המאבקים בין חילונים לדתיים וחרדים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}