י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הגר"י יוסף התפטר; ביקש למצוא מחליף

הרב יצחק יוסף כתב מכתב הממוען לכל מאן דבעי, בו הוא מודיע כי התפטר מחברותו בוועדה לענייני תחבורה ציבורית • האם זה קשור לרבנות העיר? עוזרו: "אין קשר. הוא פרש כבר לפני שנתיים"

הרב יצחק יוסף. ''שנתיים אני לא חבר בוועדה''
הרב יצחק יוסף. ''שנתיים אני לא חבר בוועדה''

פרשת קוי המהדרין שעלתה לאחרונה לסדר היום הציבורי, גררה תגובות לעגניות מצד הציבור החילוני. החלוקה בין גברים לנשים, נראית להם ארכאית משהו, ושייכת לדורות אחרים. אבל עסקני הציבור החרדי, המורגלים בבליסטראות הנורות כלפיהם, ממשיכים במאמצים להרחבת הסדר המהדרין ברחבי הארץ, גם בימים אלו.

אך דווקא בימים בהם דרוש גב ציבורי חזק כדי להתניע את מהלך קווי המהדרין, מקבלת ועדת הרבנים שנוסדה על-ידי גדולי ישראל, מכה ממקום בלתי צפוי. הרב יצחק יוסף, נציג בני הספרדים ועדות המזרח, הודיע כי הוא מתפטר מחברותו בוועדה.

במכתב הנושא את התאריך כ"ה תשרי, כותב הרב יוסף כי כבר הודיע בעבר מספר פעמים באמצעות המזכיר הרב דוד עמר, כי ברצונו להתפטר מהוועדה, והמזכיר מילא את שליחותו. הרב יוסף טורח להדגיש כי את ההודעה על התפטרותו מסר כבר לפני כשנתיים, בעת הישיבה הראשונה של הוועדה בה השתתף.

למי שלא הבין, טורח הרב יוסף להסביר, כי מעולם לא היה לו קשר לוועדה ולהחלטותיה, והמכתב הרשמי בא רק כיהודה ועוד לקרא המפורש ממילא.

הוודעה, שהוקמה על-ידי גדולי ישראל בכדי לעסוק בנושאי התחבורה הציבורית, נמצאת במצב קשה. הרב קופשיץ, שאמור לנהל את הוועדה, שוקל אף הוא את המשך חברותו, ושאר החברים, לא יישארו בה לבד, ככל הנראה.

אך שאלה אחת מטרידה בימים האחרונים את עסקני התחבורה: מה ראה הרב יצחק יוסף להודיע דווקא בעת הזאת על פרישתו? הרי עדותו מוכחת כי הוא אינו פעיל בעניין התחבורה במשך כשנתיים, ומה נחיצות המכתב שטרח לשגר?

השואלים מוסיפים: האם דווקא בתקופה בה כל חיזוק דרוש להמשך המאבק על קווי המהדרין ראוי להוציא מכתב המחליש את כח הוועדה?

המכתב של הרב יצחק יוסףצילום: המכתב של הרב יצחק יוסף
המכתב של הרב יצחק יוסף

פרשנות מעניינית שמענו היום מאחד הגורמים הבכירים בסיעת ש"ס. לדבריו, יועציו של הרב יצחק יוסף טוענים, כי חברותו בוועדת התחבורה מזיקה לתדמיתו כמי שחפץ להתמנות לרבה של ירושלים.

לטענתם, קווי המהדרין, שנתקלים בחזית קשוחה של מתנגדים, יכולים להכשיל את מועמדותו ביום פקודה. "מה לך ולצרה זו", לאטו היועצים באוזנו, "זאת ועוד, שהרי אינך שותף להחלטות בוועדה מזה כשנתיים".

הרב יצחק סבר וקיבל, והוציא מכתב המנתק אותו מהוועדה לענייני התחבורה. המכתב שלא הופץ בתפוצה רחבה, נועד ליום פקודה, בו תועלה הטענה על 'אדיקותו' המוגזמת של הרב יצחק יוסף.

עוזרו הקרוב של הרב יצחק, הרב דוד עמאר אומר בתגובה: "אין כל קשר בין פרישת הרב לבין הריצה לרבנות ירושלים. ראשית, הרב עודנו תומך בהסדרת תחבורה ציבורית במתכונת מהדרין. שנית, הוא פרש לפני כשנתיים, ובעקבות שאלות רבות שהופנו אליו בנושא, החליט להוציא את המכתב בו הוא מודיע שאין לו קשר לוועדה.

"בנוסף, מיד עם פרישתו מחברותו, נכנס הרב יצחק לאביו וביקש ממנו למצוא לו מחליף. הפרישה נעשתה עקב חילוקי דעות שגזלו זמן רב מזמנו של הרב, שסדר היום שלו עמוס לעייפה במסירת שיעורי תורה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}