פרופ' דגני: "השוק החרדי הינו שוק עתיד מתעצם"
נשיא מכון גיאוקרטוגרפיה, לקראת כנס ’com.שטריימל’, מזהה את הפוטנציאל השיווקי הגלום באוכלוסייה החרדית. "הלקוח החרדי מהווה מוקד לעניין רב של כל יצרן ומשווק"
- אתר בחדרי חרדים
- ט"ו חשון התש"ע
- 1 תגובות
בהרצאה שיישא בכנס ’com.שטריימל’, יציג נשיא מכון גיאוקרטוגרפיה את הפוטנציאל השיווקי הגלום באוכלוסייה החרדית; לפי נתוני המכון, מעדיף המגזר החרדי לרכוש מזון ברשת ’שיווק השקמה’, ואומנם תדירות יציאותיו לארוחה מחוץ לבית קטנה מזו של הישראלי הממוצע, אך הוצאותיו גוברות בכל יציאה
המגזר החרדי מעדיף לרכוש מזון ברשת ’שיווק השקמה’, למעלה ממחציתו מקפידים בנושא מוצרי בריאות וטבע, הוצאותיו גוברות בכל יציאה לארוחה מחוץ לבית, והצרכן החרדי מגלה עניין ניכר גם בשוקי העיצוב לבית והתכשיטים.
כך יאמר פרופ’ אבי דגני, נשיא קבוצת ’גיאוקרטוגרפיה’, בהרצאת הפתיחה שיישא בכנס ’com.שטריימל’ על הפוטנציאל השיווקי הרב-גוני במגזר החרדי, שייערך מחרתיים ביוזמת המי"ל ופורטל החדשות החרדי ’חדרי חרדים’.
פרופ’ דגני יציג את הפוטנציאל השיווקי הגלום באוכלוסייה החרדית בטווח רחב של שווקים: קיימת התעוררות חרדית בקניית מוצרי פרמיום בשוק המזון, כש-56 אחוז מצרכני המגזר החרדי מקפידים בנושא מוצרי בריאות וטבע.
לפי נתוני המכון, 28 אחוז מאנשי המגזר מגלים העדפה לרשת ’שיווק השקמה’ של רמי לוי, לצד ’שופרסל’ (18 אחוז), מול 9% ’הריבועה כחול (9 אחוזים) ו’חצי חינם’ (4 אחוזים).
בנושא האכילה מחוץ לבית, 40 אחוז מהחרדים יוצאים כיום לאכול מחוץ לבית בימות השבוע ובמוצ"ש – אומנם בתדירות ממוצעת של 1.5 פעמים בחודש לעומת 4.8 פעמים בממוצע הישראלי, אך התדירות מתגברת וגובה ההוצאה הממוצעת בכל יציאה כזו (149 שקל לכלל הסועדים) הוא נמוך רק ב-22 אחוז מהממוצע בכלל הציבור (190 שקל).
ועוד: 19 אחוז מהחרדים מזמינים כיום אוכל הביתה, והם נמצאים בחזית שיעורי האירוח בבית בהשוואה לקבוצות אוכלוסייה אחרות: בעוד ש-24 אחוז מכלל משקי הבית בישראל נוטים לארח פחות בבית ולהגדיל את שיעורי היציאה לבילוי במסעדות ובתי קפה, הרי שבמגזר החרדי המגמה הפוכה – 15 אחוז מקטינים את שיעור האירוח בבית, מול 29 אחוז שמגדילים אותו.
לפי פרופ’ דגני, עולם הרגישויות המצטבר של החרדי הבא לקנות ביגוד ואופנה הוא הגבוה ביותר ביחס לקבוצות האוכלוסייה האחרות. לדוגמה, מדידות שנערכו לפי מודל חוויית הקנייה של גיאוקרטוגרפיה, מעידות ש-48 אחוז מהצרכנים החרדים רגיים יותר מכל לקבלת יחס אישי ומיוחד.
באופן דומה, זקוק המגזר מאוד לתחושה שהוא מקבל תמורה נאותה לכספו, והוא מחשיב מאוד את התחושה שמי שמוכר לו הוא "סוחר הגון". החרדים מגלים עניין ניכר גם בשוקי העיצוב לבית והתכשיטים, וגם בהם מודד המודל מכלול של רגישויות גבוהות במיוחד של הציבור החרדי.
"השוק הישראלי הוא שוק מוגבל-גודל של מדינה קטנה", אומר פרופ’ דגני, "אולם כוחות ייצור ושיווק מודרניים של מדינה מפותחת מתחרים בו בעוצמה גדולה על כל פלח שוק שולי עכשווי ועתידי. בנסיבות אלו מהווה היום השוק החרדי מוקד לעניין רב של כל יצרן ומשווק. זהו שוק עתיד מתעצם".
האוכלוסייה החרדית בישראל, לפי דגני, מכפילה עצמה ביולוגית בכל 22 שנה. "זהו קצב גידול טבעי מהיותר גבוהים בעולם, שדוגמתו נמצא בד"כ רק במדינות לא מפותחות של העולם השלישי, והוא מתרחש בישראל, מדינה מערבית מודרנית, כתופעה ייחודית ובקרב אוכלוסייה מתקדמת".
כיום מונה האוכלוסייה החרדית כ-716 אלף נפש (כ-131 אלף משקי בית) המהווים כ-9.3 אחוזים מכלל אוכלוסיית ישראל (כולל ערבים), ולדברי דגני צפויה אוכלוסייה זו להכפיל את עצמה בשנת 2022 ולעבור את קו מיליון הנפשות עם קרוב ל-190 אלף משקי בית.
המגזר החרדי מעדיף לרכוש מזון ברשת ’שיווק השקמה’, למעלה ממחציתו מקפידים בנושא מוצרי בריאות וטבע, הוצאותיו גוברות בכל יציאה לארוחה מחוץ לבית, והצרכן החרדי מגלה עניין ניכר גם בשוקי העיצוב לבית והתכשיטים.
כך יאמר פרופ’ אבי דגני, נשיא קבוצת ’גיאוקרטוגרפיה’, בהרצאת הפתיחה שיישא בכנס ’com.שטריימל’ על הפוטנציאל השיווקי הרב-גוני במגזר החרדי, שייערך מחרתיים ביוזמת המי"ל ופורטל החדשות החרדי ’חדרי חרדים’.
פרופ’ דגני יציג את הפוטנציאל השיווקי הגלום באוכלוסייה החרדית בטווח רחב של שווקים: קיימת התעוררות חרדית בקניית מוצרי פרמיום בשוק המזון, כש-56 אחוז מצרכני המגזר החרדי מקפידים בנושא מוצרי בריאות וטבע.
לפי נתוני המכון, 28 אחוז מאנשי המגזר מגלים העדפה לרשת ’שיווק השקמה’ של רמי לוי, לצד ’שופרסל’ (18 אחוז), מול 9% ’הריבועה כחול (9 אחוזים) ו’חצי חינם’ (4 אחוזים).
בנושא האכילה מחוץ לבית, 40 אחוז מהחרדים יוצאים כיום לאכול מחוץ לבית בימות השבוע ובמוצ"ש – אומנם בתדירות ממוצעת של 1.5 פעמים בחודש לעומת 4.8 פעמים בממוצע הישראלי, אך התדירות מתגברת וגובה ההוצאה הממוצעת בכל יציאה כזו (149 שקל לכלל הסועדים) הוא נמוך רק ב-22 אחוז מהממוצע בכלל הציבור (190 שקל).
ועוד: 19 אחוז מהחרדים מזמינים כיום אוכל הביתה, והם נמצאים בחזית שיעורי האירוח בבית בהשוואה לקבוצות אוכלוסייה אחרות: בעוד ש-24 אחוז מכלל משקי הבית בישראל נוטים לארח פחות בבית ולהגדיל את שיעורי היציאה לבילוי במסעדות ובתי קפה, הרי שבמגזר החרדי המגמה הפוכה – 15 אחוז מקטינים את שיעור האירוח בבית, מול 29 אחוז שמגדילים אותו.
לפי פרופ’ דגני, עולם הרגישויות המצטבר של החרדי הבא לקנות ביגוד ואופנה הוא הגבוה ביותר ביחס לקבוצות האוכלוסייה האחרות. לדוגמה, מדידות שנערכו לפי מודל חוויית הקנייה של גיאוקרטוגרפיה, מעידות ש-48 אחוז מהצרכנים החרדים רגיים יותר מכל לקבלת יחס אישי ומיוחד.
באופן דומה, זקוק המגזר מאוד לתחושה שהוא מקבל תמורה נאותה לכספו, והוא מחשיב מאוד את התחושה שמי שמוכר לו הוא "סוחר הגון". החרדים מגלים עניין ניכר גם בשוקי העיצוב לבית והתכשיטים, וגם בהם מודד המודל מכלול של רגישויות גבוהות במיוחד של הציבור החרדי.
"השוק הישראלי הוא שוק מוגבל-גודל של מדינה קטנה", אומר פרופ’ דגני, "אולם כוחות ייצור ושיווק מודרניים של מדינה מפותחת מתחרים בו בעוצמה גדולה על כל פלח שוק שולי עכשווי ועתידי. בנסיבות אלו מהווה היום השוק החרדי מוקד לעניין רב של כל יצרן ומשווק. זהו שוק עתיד מתעצם".
האוכלוסייה החרדית בישראל, לפי דגני, מכפילה עצמה ביולוגית בכל 22 שנה. "זהו קצב גידול טבעי מהיותר גבוהים בעולם, שדוגמתו נמצא בד"כ רק במדינות לא מפותחות של העולם השלישי, והוא מתרחש בישראל, מדינה מערבית מודרנית, כתופעה ייחודית ובקרב אוכלוסייה מתקדמת".
כיום מונה האוכלוסייה החרדית כ-716 אלף נפש (כ-131 אלף משקי בית) המהווים כ-9.3 אחוזים מכלל אוכלוסיית ישראל (כולל ערבים), ולדברי דגני צפויה אוכלוסייה זו להכפיל את עצמה בשנת 2022 ולעבור את קו מיליון הנפשות עם קרוב ל-190 אלף משקי בית.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות