י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

לאן נעלמה הכיפה של רחמים מלול?

אחרי שהסתיר את הכיפה בשלטי החוצות, אומר רחמים מלול, פעם ח"כ מש"ס, וכיום מועמד הליכוד לראשות העיר רחובות: "מה שמדריך אותי זה שוויון לכל. הובלתי לפתיחת מוקדי בילוי לנוער בשבת"

אבדה כיפה. המוצא הישר מתבקש לפנות למטה של מלול. שלטי החוצות של המועמד מלול
אבדה כיפה. המוצא הישר מתבקש לפנות למטה של מלול. שלטי החוצות של המועמד מלול

בעוד מעט יותר משלושה שבועות יתקיימו בחירות לראשות העיר רחובות. זאת לאחר שבית המשפט הטיל קלון על ראש העיר, שוקי פורר, שנבחר בבחירות המקומיות רק לפני שנה, לאחר שהורשע בבית המשפט - ובעקבות כך נאלץ להתפטר מתפקידו.

בעקבות התפטרותו מונה לתפקיד ממלא מקומו, ראש סיעת הליכוד, רחמים מלול, פעם ח"כ מטעם ש"ס, העושה מאז בחירתו את מירב המאמצים לקרוץ לציבור החילוני.

המועמדים המתמודדים בבחירות הם עמי פינשטיין, מועמד מוביל בעל אוריינטציה מסורתית, רחמים מלול, ועוזי סלנט, מועמד אנטי-דתי, המזוהה עם מר"צ.

אולם מי שציפה כי רחמים מלול יהיה נציג אותנטי של הציבור החרדי, באים דברים שאמר בראיון שהעניק לעיתון המקומי 'ערים', היוצא-לאור על-ידי רשת המקומונים של עיתון 'הארץ', ומעוררים דאגה רבה. תמונתו של מלול התנוססה על גבי שער הגיליון, ובתוכו, שורה של התבטאויות אנטי דתיות, המעוררות שאלות ותהיות רבות כלפי כוונותיו של המועמד הדתי היחיד.

בראיון, המתפרש על פני שלושה עמודים, אומר מלול: "מי שמכיר אותי ונפגש איתי, גם מהציבור החילוני, יודע ויידע שמה שמדריך אותי זה שוויון לכל, של 'חייה ותן לחיות'... ההוכחה לכך היא שבזמן שכיהנתי כחבר מועצת העיר לפני 15 שנה, נוצרה מחלוקת בעניין פתיחת מוקדי בילוי. הובלתי את כל מועצת העיר לפשרה לפתיחת מוקדי בילוי לנוער".

עוד אומר מלול: "בחזון שלי אין איזושהי נימה או נטייה בגלל שאני אדם דתי... אל חשש, להפך, בדרך כלל שנבחר ראש העיר דתי לעיר רב גונית מבחינת ההרכב שלה, הנטיות שלו הן דווקא להוכיח את ההפך".

גם בראיון שהעניק ל'זמן מעריב', התפאר מלול: "מי הביא לפני הרבה שנים לסטאטוס קוו של פתיחת מקומות הבילוי בצפון העיר בשבתות? עמי פינשטיין עשה את זה או רחמים מלול? זה מהלך שאני הובלתי בזמנו כדי ליצור שוויון בין דתיים לחילונים".

ובראיון שהעניק מלול ל'ידיעות רחובות', הוא אמר: "הכיפה שלראשי לא תשחיר את העיר, אלא להיפך".

גם בשלטי החוצות הרשמיים של מלול, בפליירים ובפרסומים השונים, הוא עושה מאמץ עליון כדי להסתיר את הכיפה שעל ראשו. בהשקפה ראשונה, גם לאחר מאמץ, כאשר מתבוננים בתמונתו, כמעט ולא ניתן לזהות את הכיפה, וניכר שנעשו על ידו ניסיונות כבירים להסתירה.

דווקא המועמד עמי פינשטיין עושה לאחרונה מאמצים ניכרים כדי לזכות באהדת ובתמיכת הציבור הדתי והחרדי. פינשטיין, שערך ביקורים אצל ראשי הקהילות החרדיות והדתיות ברחובות, זוכה להערכה רבה מתקופת כהונתו כסגן ראש העיר רחובות, לפני יותר מעשור שנים.

פינשטיין דאג בתקופתו כהונתו כסגן ראש העיר לתקציבים עבור הציבור החרדי ומוסדותיו, והביא לראשונה ברחובות, לתיקון עיוות של שנים, כאשר מוסדות הדת זכו לתמיכה הוגנת בזכות ולא בחסד.

בתוך כך נודע, כי גורמים חרדים, החותמים תחת השם 'קבוצת אברכים יראי ה' הדואגים לצביונה היהודי של העיר' מפרסמים מודעות בעיתונות המקומית, ועל גבי לוחות המודעות בעיר, כנגד התבטאויותיו של מלול בנושא השבת.

יצוין, כי על פי הסקרים האחרונים שנערכו בעיר, חלוקת האחוזים בין המתמודדים היא: מקום ראשון - עוזי סלנט, לאחריו - בפער קטן - עמי פינשטיין, ובמקום השלישי, בפער קטן מהמקום השני, רחמים מלול.

פרשנים מקומיים מעריכים, כי בעיר יתקיים סיבוב בחירות שני.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}