י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

'העוקץ האיטלקי' שמסעיר את אנטוורפן

פרשיית עוקץ המסעירה בימים אלו את הסוחרים החרדיים בבורסת היהלומים של אנטוורפן נשמעת כלקוחה מסרט פעולה: איך הגיע אברך חסידי לחדר במלון איטלקי ו'נעקץ' בסכום של 2 מליון אירו?

בורסת היהלומים באנטוורפן
בורסת היהלומים באנטוורפן

תרגיל עוקץ מתוחכם מסעיר בימים אלו את סוחרי הבורסה ליהלומים באנטוורפן. זאת לאחר שאחד הסוחרים הפועל בבורסה 'נעקץ' בעיסקה ששוויה מוערך בשני מיליון יורו.

הסוחר, בן 35, חסיד סאטמר - מחסידיו של רבי אהרן, הידוע כתומך גדול במוסדות תורה וחסד, הוא תושב אנטוורפן, המפעיל משרדים לסחר ביהלומים בניו-יורק ובאנטוורפן. משרדו מתמקד בעיקר במסחר של אבנים גדולות - 5 או 6 קראט, כאשר שוויה של כל אבן הוא בערך 150,000 דולר.

במסגרת עסקיו הוא רכש יהלומים מארבעה סוחרים ידועים מאוד בבורסה של אנטוורפן, ועד מהרה מצא קונים לסחורה. אלא שהקונים ביקשו: תגיע לאיטליה, שם נבצע את העיסקה. האיש יצא לאיטליה, שם נפגש עם הקונים בבית מלון.

הוא נכנס עמם לחדר בבית המלון, שם התבצעה העיסקה לאחר שהקונים בחנו את התעודות המעידות על איכות היהלומים ומקורם. הגיעה שעת התשלום: הקונים הוציאו את השטרות - שני מיליון יורו - כאשר כל חבילה מכילה 50,000 יורו. הכסף נבדק והוכנס לארון בחדר.

אלא שכאשר מיודעינו חזר לביתו, הוא גילה את תרגיל העוקץ שבוצע על חשבונו: כל הכסף שהעובר לו על ידי הקונים התגלה כמזויף, מלבד חבילה אחת של 50 אלף יורו. מתברר שבארון, לתוכו הכניסו את הכסף עם ביצוע העיסקה, ישב אדם שהחליף את הכסף, והשטרות החוקיים הוחלפו במזויפים.

גם הסוחרים שהעבירו לסוחר את היהלומים 'נעקצו' בפרשה, שכן חלק מהיהלומים הועברו לו בקומיסיון, וכעת אין לסוחר כסף לשלם להם תמורתם.

הסיפור מסעיר את הקהילה החרדית בבלגיה, וחשבון הנפש נערך בימים אלו בקרב הסוחרים.

אחד מהסוחרים הגדולים בבורסת היהלומים בבלגיה אומר הערב ל'בחדרי חרדים': "מהיום אף אחד לא יערוך עסקאות בבתי מלון, אלא אך ורק במשרדים בבורסה. המכה המורלית והכלכלית שקיבלנו קשה מנשוא. נעשה חשבון נפש איפה טעינו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}