י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

150 יום קודם החג: במוסקבה החלו באפיית המצות

דיינים מבית הדין בראשות רבה של רוסיה, הגר"ב לאזאר, הכשירו במולדביה שבחבר העמים, מפעל גדול של יין, כדי לספק את צריכת היין הכשר לפסח ליהודים המתגוררים ברחבי חבר העמים

המצות הראשונה שנאפו השבוע במאפיית המצות במוסקבה
המצות הראשונה שנאפו השבוע במאפיית המצות במוסקבה

שלושים יום קודם החג, המובא בהלכה לקראת החגים, מקבל ברוסיה משמעות עמוקה ורבה יותר, זאת עקב ההיערכות הרבה, הכרוכה בבירוקרטיה ברוסיה ושינוע של אלפי קילומטרים של תשמישי הקדושה, מוצרי המזון הכשרים.

ההתעוררות העצומה של רבים מיהודי רוסיה, גרמה לכך שכבר השבוע החלו במוסקבה באפיית המצות לקראת חג הפסח הבעל"ט, כדי לספק את המצות לכל מאות הקהילות היהודיות ברחבי חבר העמים, המופעלים על ידי מאות רבנים ושלוחי חב"ד.

מאפיית המצות הענקית הוקמה לפני שנים מספר בפרבר העיר מוסקבה, ביוזמת רבה של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, כאשר צוות משגיחי כשרות מיומן מטעם מערכת הכשרות המהודרת של הרבנות הראשית של רוסיה, ליווה את כל תהליך הכנת הקמח, וכעת עומד צמוד לפקח על כל האפייה והאריזה.

על המאפייה אחראי ר' שניאור הלפרין ממוסקבה, הדואג אישית לתפעול ושינוע מאות טונות המצות, שכאמור, באפייתם החלו כבר השבוע.

בד בבד, יצא צוות של שני דיינים ממוסקבה, יחד עם ראשי מערכת הכשרות מטעם הרבנות הראשית לרוסיה, בראשות הגר"ב לאזאר, למדינת מולדביה שבחבר העמים, ואלה הכשירו מפעל גדול של יין, כדי לספק את צריכת היין הכשר לפסח לכל חבר העמים.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}