הונאת הכשרות: תביעת ענק נגד רשת יוחננוף
תביעה ייצוגית כנגד רשת 'יוחננוף' הוגשה אמש לבית משפט השלום ברחובות. לטענת התובעים, הרשת הונתה את צרכניה שומרי הכשרות בעת שמכרה בקבוקי שמן עם החותמת 'מאושר', בעוד שהרשת לא קיבלה תעודת כשרות מהרבנות לשנת 2020
- אבי גדלוביץ'
- ז' תמוז התש"פ
- 4 תגובות
תביעה ייצוגית על סך 2.5 מיליון ש"ח, הוגשה לבית משפט השלום ברחובות נגד רשת המזון "יוחננוף" בגין הונאה בכשרות.
על פי כתב התביעה, רשת הסופרמרקטים יוחננוף שיווקה שמן קנולה ממותג הבית עם כיתוב "מאושר" על ידי הרבנות הראשית לישראל. בדיקה של התובעת הייצוגית אל מול הרבנות העלתה שהרשת כלל לא קיבלה את אישורה של הרבנות הראשית לשנת 2020 ולכן, הוגשה תביעה ייצוגית.
בתביעה הייצוגית נטען שהנזק לצרכנים מתבטא בשני אופנים- האחד, הנזק לצרכנים שומרי הכשרות ששילמו על מוצר שנטען שהוא מאושר וכשר, בעוד שבהתאם להוראות החוק לא ניתן לציין שמדובר במוצר מאושר וכשר. האופן השני- הנזק לצרכנים שאינם שומרים כשרות ולמעשה שילמו יותר בשל העלויות הגלומות במערך הכשרות ובעובדה שהמוצר כשר ומאושר.
סכום התביעה הוערך על ידי התובעת הייצוגית ב 2.5 מיליון ש"ח והתביעה הוגשה כאמור לבית משפט השלום ברחובות ותתברר שם. התביעה הוגשה על ידי עורך הדין יוסף-חי אביעזיז (המכהן כסגן יו"ר ועדת תובענות ייצוגיות בלשכת עורכי הדין).
מרשת יוחננוף נמסר בתגובה: מדובר בעו"ד המנסה מזה מס' שנים להתפרנס על גב הלקוחות ומוכר לרשת. כל ניסיונותיו עד כה כשלו ואנו מאמינים שגם הפעם לא יצלח לו. התביעה אינה מוכרת לנו.
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות