י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

יפן: שקט, כאן עצורים • פרסום ראשון

בעקבות התגוששויות בין משפחות עצורי יפן, הוציא אחד הדיינים החשובים בבני ברק מכתב למערכות העיתונים: "הפסיקו לעסוק בנושא, עד לחזרתם של הבחורים ארצה". עיתון 'משפחה' כבר ציית

שלושת בחורי יפן
שלושת בחורי יפן

משפטו של הבחור השני מבין שלושת הבחורים השבויים בשבי היפני, נפתח השבוע. מאז נתפסה השלישייה בגבולות יפן כשמשלוח גדול של סמים אסורים באמתחתם – הם מחכים למשפטם בכליון עיניים, כשמצב רוחם מדורדר, והחרדה מפני הבאות אוכלת בהם כל חלקה טובה.

הקטין מבין השלושה כבר "זכה" למשפט, ונשפט לחמש שנות ישיבה מאחורי סורג ובריח, וביצוע עבודות שירות למען המדינה. כעת פועלים להסגירו לישראל, בכדי להביא לכך שאת העונש הוא ירצה בארץ מולדתו.

השניים הנוספים, הבוגרים שבחבורה, יושבים וממתינים לפתיחת משפטם, כשהם מאחורי הסורגים העבים. מאחורי גבם השחוח, מתחוללת מלחמה לא פשוטה כלל ועיקר, שאת תוצאותיה ומחירה, עשויים הבחורים, האומללים גם כך, לשלם בריבית דריבית.

המשפחות של השבויים, הנמצאים במצב נפשי לא קל, מתגוששות ביניהן על ההליך המשפטי המתנהל ביפן.

אתר 'בחדרי חרדים' קיבל החלטה אסטרטגית, עם התפוצצות הפרשה, שלא לעסוק בנושא, מסיבות המובנות לכל בר דעת. אך הפעם זה שונה. לא ניכנס לגוף המאבק, אלא לתוצאותיו האומללות. לא נזכיר את שמות הצדדים, אך נעלה את הסוגיה הכאובה לסדר היום.

מהות המחלוקת בין הצדדים, היא הבחור הצעיר שנשפט לריצוי עונש מאסר בן 5 שנים. כאמור, מאמצים אדירים מושקעים בכדי להביא את טיולו המתארך ליפן לידי סיום, ולהביאו לריצוי העונש בארץ ישראל. הבחורים שטרם נשפטו מחכים למשפטם בקוצר רוח, ופסקי הדין בעניינם אמורים להיגזר בחודשים הקרובים.

משפחת הבחור הצעיר טוענת ששיקולים משפטיים של שני הבחורים השבויים גורמת לבחור הצעיר להישאר בכלאו. עורכי הדין של השניים מבקשים להשאירו ביפן לצורך מתן עדות, זאת, לטענתם, נגד הבחור. הצד השני טוען, שמעולם לא פעל בכדי להשאיר את הבחור הצעיר ביפן, ובעיות בירוקרטיות פנימיות, הם הגורמים לכך.

בשני הצדדים, ישנם רבנים חשובים המצדדים בכל תוקף במשפחות הקרובות אליהם. אך מה שאירע לפני כשבועיים, זוהי עליית מדרגה חמורה, שניתן רק לקוות שלא תתפתח עוד.

אחד מן הצדדים, הוציא פשקווילים נגד הצד השני, בטענה שהוא מזיק לבנם. הפשקווילים, שעמדו מוכנים להפצתם, נעצרו ברגע האחרון, על ידי דיין חשוב בבני ברק, אליו הגיעו באי כוחם של הצדדים להתדיין.

הדיין פסק, שאין להוציא פשקווילים כנגד הצד השני, ואף שלח מכתב למערכות העיתונים, בו ניתן פסק דין שאסור לעסוק בנושא הכאוב, עד לחזרתם של הבחורים לארץ.

בעיתון 'משפחה' התפרסמה ידיעה השבוע לפיה, העיתון מפסיק לעסוק בנושא עד להודעה חדשה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}