י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

שערוריית השוטרים בתחפושת • חשיפה

לא יאומן שזה קורה בישראל: מפגין שהשתתף השבת בהפגנות החניון, מספר: "שוטרים רבים הלכו ללא תג. שניים מהשוטרים הילכו כשתגים זהים לדש חולצתם". דובר המשטרה: "שהמפגין הלא חוקי יתלונן במח"ש"

שוטרים בקרבת המפגינים. צילום ארכיון: פיני רוזן, בחדרי חרדים
שוטרים בקרבת המפגינים. צילום ארכיון: פיני רוזן, בחדרי חרדים

ההפגנות בגין פתיחת חניון ספרא בשבתות, הולכות ונחלשות. אולי זה הקמב"ץ השוהה מחוץ לירושלים, או שמא זה המתחים הפנימיים בתוך 'העדה החרדית' שגרמו להוצאת דף מסרים חריף נגד פפנהיים וקרויס, ואולי זה גשם הזלעפות ששטף את רחובות העיר בליל השבת, שהשאיר את המגינים הזועמים עמוק מתחת לשמיכות הפוך, היודעות לעצור את המפגינים בצורה מקורית הרבה יותר מהשוטרים הזועמים.

כך או כך, מספר עשרות מפגינים בלבד, התקבצו ברחוב שבטי ישראל על מנת למחות על כבודה של השבת. מולם התאספו כמידי שבת עשרות שוטרים, שלשמחת כולם נותרו חסרי מעש, ויכלו לרכל בשקט על מאורעות השבוע.

אחד המפגינים, שם לב לתופעה מענינת. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא מספר, כי רבים מהשוטרים הסתובבו כשהם ללא תגי זיהוי על דש החולצה. "לזה כבר התרגלתי", הוא מספר ביבשושיות ירושלמית. "החידוש שראיתי השבת, הוא תופעה שיש בה בכדי להדאיג את ציבור המפגינים. 2 שוטרים שעמדו בפינת הרחוב, וענדו תווים, הסתובבו כשאותו שם ואותו תג זיהוי מעטר את התג הכסוף". הוא לא הסתפק במראה, ושינן את השם החרוט על התג: "שני שוטרים הסתובבו עם התג עליו חרוט: אסף שעון. מס' התג", הוא מוסיף בכדי לסיים את מלאכת הבלשות בה פצח בצהרי שבת היה: "1124411".

הוא מוסיף כי העיר את תשומת לבו של חברו שעמד בקרבת מקום, והלה ביקש משוטר סמוך את פרטיו בכדי שיוכל להתלונן על מה שראה. אך האחרון סירב. "לא ייתכן שהשוטרים יצפצפו על החוק, ולא ילבשו תגים, בכדי שלא יוכלו להתלונן עליהם", הוא מסיים את השיחה.

שמוליק בן רובי, דובר משטרת ירושלים אומר בתגובה: "ראשית אציין כי מדובר בהפגנה בלתי חוקית. שנית, השוטרים לא הולכים עם מספרי זיהוי על התגים. אבל זכותו של המפגין בהפגנה הבלתי חוקית ללכת ולהתלונן במח"ש".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}