י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

תאונת עבודה בין מד"א למתנדבים חרדיים

כוננים חרדיים שהוזנקו בשבת לתאונה קשה בירדן, מתרעמים כנגד ארגון מד"א, שהזעיק אותם לשווא, לאחר שפונו מרבית הפצועים • "אמרו לנו שלחרדים לא איכפת מהצלת חיים", טוענים ב'איחוד הצלה'

תאונת עבודה בין מד"א למתנדבים חרדיים
מנח זרקא

עשרות חרדים העוסקים בהצלת חיים, הוכשלו במהלך השבת בחילול שבת מיותר, כאשר סברו לתומם כי מדובר בהצלת חיים.

הכול החל אמש, ליל שבת בשעה 20.30. במוקד מד"א התקבלה הודעה על תאונה קשה שאירעה בירדן, בה היה מעורב אוטובוס ובו עשרות תיירים ישראלים, שמרביתם נפצעו בתאונה הקשה.

עם התקבל ההודעה, החל מד"א להוציא אמבולנסים רבים לעבר הירדן. בין האמבולנסים היו כוננים רבים, בינהם כונני הצלה חרדיים, שהיו עם אמבולנסים כוננים למקרים דחופים ביותר. גם הם היו בין אלה שהוקפצו לארוע. הם נטשו את משפחותיהם והחלו לדהור במהירות מקסימלית לעבר הגבול הירדני.

רק לאחר שיצאו הכוננים החרדיים לדרך, הם קיבלו הוראה ממוקד מד"א, לנסוע במהירות רגילה.

לאחר חצי שעה של נסיעה, כאשר הגיעו לגשר אלנבי, התברר כי התאונה התרחשה ב-16 אחר הצהריים, וכי כל הפצועים מקבלים כבר טיפול רפואי מזה זמן ניכר. הנוסעים שנפצעו קשה, הועברו על ידי מסוקים ישירות לבתי חולים.

רק בשעה 2.00 לפנות בוקר החלו להגיע נוסעים שהיו בדרגת פציעה קלה, לבתי חולים בירושלים.

מתנדבי הצלה מתרעמים. הם אומרים בזעם, כי שיקולי הזנקת המתנדבים אינה תואמת את הלכות השבת וגורמת לחילולי שבת מיותרים. בכוונתם לפנות לארגון מד"א, ולהבהיר לראשיה כי התנהלות כזו אינה באה בחשבון.

"יצאנו בשבת לאירועים רבים ומוצלחם של הצלת חיים", אומרים ב'איחוד הצלה'. "האזעקה הזאת, היתה מטרד מיותר, וחילול שבת חמור. "מדובר בתאונה שארעה בשעה 2 בצהרים. כל הפצועים טופלו כבר שעות רבות בבתי חולים. רק אז נזכרו להזעיק אותנו, לשווא.

"הפצועים שהעברנו באמבולנס לישראל, היו פצועים קלים בלבד, לא כאלה שיש לגביהם חשש פיקוח נפש", מתרעם איש 'איחוד הצלה'. "גם הנסיעה, בהלוך ובחזור, הייתה רגילה. גם ההמתנה בת השעות הרבות בגשר אלנבי, לוותה בחילול שבת, שנגרם על ידי מפקדי מד"א, שעשו שימוש מיותר במגאפונים.

"כשפנינו למד"א, אמרו לנו משפט מרגיז ומקומם", מספרים ב'איחוד הצלה'. "אמרו לנו, שלמתנדבים החרדיים לא איכפת מהצלת חיים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}